  • 1. Data: 2010-01-07 14:23:38
    Temat: Odpis z ksiąg wieczystych
    Od: tatsuo <h...@w...pl>

    Witam.
    Mam problem. Mianowicie jestem właścicielem nieruchomości, parę
    miesięcy temu zrobiłem podział fizyczny i założyłem księgi. Dostałem
    odpis bez działu IV.
    Teraz dostałem sprostowanie wpisu właśnie z tym działem i..., ponad 3
    tysiące na hipotece.
    Chciałbym się zapytać czy ktoś posiada wzór pisma na apelację art.626
    index10 ? Oraz wzór pisma do sądu aby dowiedzieć się, co to są za
    wyroki i jaki komornik ma te sprawy?
    Z góry dziękuję za odpowiedz.

  • 2. Data: 2010-01-07 14:59:25
    Temat: Re: Odpis z ksiąg wieczystych
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "tatsuo" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

    > Oraz wzór pisma do sądu aby dowiedzieć się, co to są za
    > wyroki i jaki komornik ma te sprawy?

    Wypełniasz wniosek o wgląd do / względnie odpis (zwykły / pełny) księgi
    wieczystej i finito.

    W dziale IV pownieneś mieć wpisany tytuł egzekucji, natomiast na końcu
    księgi, tam gdzie są podstawy wpisów imię i nazwisko komornika, względnie
    wierzyciela, który skierował wniosek o wpisanie hipoteki przymusowej.

    No chyba, że to stare sprawy, to wtedy wgląd w akta księgi może być
    potrzebny.

  • 3. Data: 2010-01-08 12:59:02
    Od: tatsuo <h...@w...pl>

    ok dzięki.Mam jeszcze pytanie jest jakiś wzór pisma aby napisać od
    tego odwołanie?

  • 4. Data: 2010-01-08 19:53:42
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "tatsuo" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > ok dzięki.Mam jeszcze pytanie jest jakiś wzór pisma aby napisać od
    > tego odwołanie?

    Zazwyczaj wnioski o wpisy i wykreślenia składa się na formularzu. Wzór
    znajdziesz na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości, natomiast nie wiem jak
    jest z zaskarżaniem wpisów, bo w twoim przypadku to i o przywrócenie terminu
    trzeba by raczej wnieść.

  • 5. Data: 2010-01-09 11:25:34
    Od: tatsuo <h...@w...pl>

    On 8 Sty, 20:53, "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> wrote:
    > U ytkownik "tatsuo" <h...@w...pl> napisa w wiadomo
    cinews:4b3ef781-3834-4158-bb31-00860e92c988@p8g2000y
    qb.googlegroups.com...

    > Zazwyczaj wnioski o wpisy i wykre lenia sk ada si na formularzu. Wz r
    > znajdziesz na stronie Ministerstwa Sprawiedliwo ci, natomiast nie wiem jak
    > jest z zaskar aniem wpis w, bo w twoim przypadku to i o przywr cenie terminu
    > trzeba by raczej wnie .

    ok poszukam. Ale co do drugiej kwestii o o przywocenie jakiego
    terminu? Moglbys to wyjasnic?

  • 6. Data: 2010-01-09 23:26:32
    Temat: Re: Odpis z ksiag wieczystych
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Uzytkownik "tatsuo" <h...@w...pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > ok poszukam. Ale co do drugiej kwestii o o przywocenie jakiego
    > terminu? Moglbys to wyjasnic?

    Rozumiem, ze:

    cyt.: " pare
    miesiecy temu zrobilem podzial fizyczny i zalozylem ksiegi. Dostalem
    odpis bez dzialu IV".

    Czyli dostales ZAWIADOMIENIE o wpisie nie dot. dzialu IV, a wiec zapewne
    zmiana w dziale II Kw, czyli danych dot. wlasciciela, czy tez w przypadku
    odlaczenia i zalozenia nowych Kw dla wydzielonych dzialek, powinny to byc w
    sumie zawiadomienie dot. zmian w dziale I (zmiana danych geodezyjnych) i
    odlaczen oraz zawiadomienia dot. zalozenia nowych Kw (wraz z trescia
    zalozonych ksiag wieczystych).

    cy.t: "Teraz dostalem sprostowanie wpisu wlasnie z tym dzialem i..., ponad 3
    tysiace na hipotece."

    Czego dotyczylo sprostowanie wpisu? Bo jesli to bylo sprostowanie wpisu
    np. w dziale IV, to ten wpis musial istniec wczesniej, a jesli tak, to czas
    na odwolanie sie od tej decyzji o jego wpisie uplynal 7 lub 14 dni (nie mam
    czasu teraz sprawdzac, ale pouczenie masz na zawiadomieniu) od daty
    otrzymania zawiadomienia o tym wpisie.
    Mozliwe tez, ze sad omylkowo wpisal cos do twojej ksiegi i obecnie to
    wykreslil. Wtedy dane wykreslane z ksiegi sa na szarym tle. Jednym slowem
    trzeba ustalic czego dot. sprostowanie, bo jesli innej czynnosci, a dane nt.
    hipoteki wyszly przy tym jakby przy okazji, to mozesz mniec problem z
    zaskarzaniem wpisu z dzialu IV, gdyz jest on prawomocny. Wtedy trzeba
    przywrócic terminy, tzn. zlozyc wniosek w tej sprawie i sensownie go
    umotywowac.
    Podsumowujac bez wgladu w dokumenty ciezko ustalic co wlasciwie zaszlo
    (skad wzial sie wpis o hipotece), a bez ustalenia co zaszlo ciezko radzic co
    zrobic dalej.

  • 7. Data: 2010-01-09 23:56:28
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

> [...]

    trzeba ustalic czego dot. sprostowanie, bo jesli innej czynnosci, a dane nt.
    hipoteki wyszly przy tym jakby przy okazji, to mozesz miec problem z