  • 1. Data: 2010-01-07 08:09:32
    Temat: kradziez zdjec
    Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl>

    Witaj

    Fotografuje amatorsko pilke nozna. Swoje prace umieszczam na portalu
    zajmujacym sie rozgrywkami w regionie. Wiadomo, relacje z meczow, i ogolnie
    sport. Po wrzuceniu relacji foto z danego meczu, portal je podpisuje loginem
    tego, kto je wrzucil, wiec oczywiste jest to ze fotki do kogos naleza.
    Dzis wchodzac na strone jednego z zespolow, ku mojemu zaskoczeniu widze
    swoje zdjecia .Owe zdjecia sa bez podpisow z owego portalu.
    Zatem, czy moge ow klub zaskarzyc o kradziez i przerobienie ( wywabienie
    podpisu z portalu ) i wstawienie moich zdjec na swoja stronke ?

    pozdrawiam

    CeZ__134

  • 2. Data: 2010-01-07 08:10:50
    Temat: Re: kradziez zdjec
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "CeZ__134" <N...@p...onet.pl> napisał
    > czy moge ow klub zaskarzyc

    Nie tyle zaskarżyć, co najwyżej pozwac do sadu w postępowaniu cywilnym

    >o kradziez

    Nie. O bezprawne wykorzystanie tak

    >i przerobienie

    ingerencję w utwór bez zgody autora

  • 3. Data: 2010-01-07 09:07:30
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 7 Jan 2010 09:10:50 +0100, Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > ingerencję w utwór bez zgody autora

    A kto jest autorem zdjęcia z *naniesionym* watermarkiem portalu? :)
    Przecież autor zdjęcia nie sign`ował zdjęcia - zostało to zrobione na
    etapie uploadowania na serwer portalu przez mechanizmy tego portalu.

  • 4. Data: 2010-01-07 09:12:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2010-01-07, Piotr [trzykoty] <t...@o...pl> wrote:
    > ingerencję w utwór bez zgody autora

    Chyba jednak o trochę więcej, pomijajac już fakt, ze sama ingerencja bez
    zgody jest jak najbardziej dozwolona.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2010-01-07 09:22:02
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał
    > kto jest autorem zdjęcia z *naniesionym* watermarkiem portalu? :)
    > Przecież autor zdjęcia nie sign`ował zdjęcia

    Ten kto wykonał zdjęcie jest jego autorem.

  • 6. Data: 2010-01-07 09:27:03
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Marcin Debowski pisze:

    > Chyba jednak o trochę więcej, pomijajac już fakt, ze sama ingerencja bez
    > zgody jest jak najbardziej dozwolona.

    Tak, ale tylko na użytek własny. Upublicznianie już niekoniecznie.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 7. Data: 2010-01-07 09:27:59
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > A kto jest autorem zdjęcia z *naniesionym* watermarkiem portalu? :)
    > Przecież autor zdjęcia nie sign`ował zdjęcia - zostało to zrobione na
    > etapie uploadowania na serwer portalu przez mechanizmy tego portalu.

    autor zdjecia umieszczajac na portalu aaakceptowal regulamin./zasady ze
    portal z automatu nanosi logo na utwor i tym samym wydal zezwolenie na
    zmodyfikowanie utworu. ale zezwolenie wydal tylko portalowi a osoba
    postronna IMHO nie ma prawa w zaden sposob dziedziczyc praw do 'wywabienia'
    logo do porpzedniej postaci.

    a co z prawem cytatu? czy zmodyfikowanie utworu uniewaznia prawo do
    cytowania - badz co badz opublikowanego utrowu?
    sir

  • 8. Data: 2010-01-07 09:29:56
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Michał Gut pisze:

> [...]
    >
    > a co z prawem cytatu? czy zmodyfikowanie utworu uniewaznia prawo do
    > cytowania - badz co badz opublikowanego utrowu?

    Jeśli miałby byc cytat, powinno być podane kto jest autorem, oraz skąd
    pozyskano materiał do cytatu.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 9. Data: 2010-01-07 09:34:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2010-01-07, Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:

    > Tak, ale tylko na użytek własny. Upublicznianie już niekoniecznie.

    SAMA INGERENCJA. Sama to sama, bez upubliczniania czy czegokolwiek tam
    bo moznaby dodać z 10 więcej :) No!

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2010-01-07 09:52:57
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 7 Jan 2010 10:27:59 +0100, Michał Gut napisał(a):

    > autor zdjecia umieszczajac na portalu aaakceptowal regulamin./zasady ze
    > portal z automatu nanosi logo na utwor i tym samym wydal zezwolenie na
    > zmodyfikowanie utworu. ale zezwolenie wydal tylko portalowi

    A nie jest w tym regulaminie czasem tak, że wysyłając zdjęcie prawa
    własności przechodzą na portal i portal może sobie robić z tym zdjęciem co
    chce, np sprzedać komuś innemu?
    W portalach psołecznościowych tak często bywa

    --
    marcin