  • 21. Data: 2004-11-27 08:36:11
    Temat: Re: jak działać z mieszkaniem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Nov 2004, Ja wrote:

    >+ > Mozesz POZYCZYC starszej Pani pieniadze potrzebne na
    >+ > na wykup mieszkania i pozostale formalnosci w ten sposob
    >+ > zabezpieczyc sie chodziaz na wypadek "zmiany stestamentu"
    >+
    >+ > Mozna tez rozwazyc (ale tu trzeba sie poradzic fachowcow)
    >+ > mozliwosc "ustanowienia sluzebnosci" na Twoja rzecz
    >+ > w zakupionym mieszkaniu.
    >+
    >+ Mocno dyskusyjne. Niektórzy komentatorzy utrzymują, że jest to niemożliwe,

    Ja się zastanawiam dlaczego nikt nie wspomniał żeby tak "po prostu"
    skorzystać z przewidzianej na takie okoliczności instytucji zwanej
    "hipoteką" :)
    Co stoi na przeszkodzie - poza oczywiście kosztami ?

    Bo w to że jeśli mieszkanie NIE zostanie wykupione (znaczy: będzie
    to tylko spółdzielcze własnościowe prawo do mieszkania) to nie
    trzeba ustanawiać wpisu w KW, ale do hipoteki musi być oraz że
    sam wpis hipoteczny nie jest za darmo to rozumiem.

    Ale jak ktoś chce obciążać służebnością - to musi mieć gdzie :],
    więc RÓWNIEŻ poniesie koszty założenia KW i wpisu !

    No to pytam w czym wadzi obłożenie nabytego przez starszą osobę
    prawa (lub mieszkania :)) hipoteką w wysokości wartości mieszkania
    przez tego co faktycznie zapłacił ?

    pozdrowienia, Gotfryd