  • 1. Data: 2004-11-25 19:26:13
    Temat: jak działać z mieszkaniem
    Od: "agnuk" <a...@p...fm>

    Witam

    Opiekuję się od 2 lat starszą osobą która jest samotna i nie ma rodziny
    Mieszka w mieszkaniu lokatorskim
    Jest możliwość wykupienia tego mieszkania
    i przejęcia przeze mnie

    I teraz mam pytanie jak to załatwić abym ja mogła wykupić to mieszkanie i
    było moją własnością a ta starsza osoba dożywotnio mieszkałaby w tym
    mieszkaniu

    --
    Agnieszka

  • 2. Data: 2004-11-25 20:01:07
    Temat: Re: jak działać z mieszkaniem
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    agnuk wrote:

    > Jest możliwość wykupienia tego mieszkania
    > i przejęcia przeze mnie

    Przejęcia? Oj, z tym może być problem - przy wykupytaniu spółdzielnie
    robią 'ulgę', której zwrotu żądają w przypadku np. sprzedaży mieszkania
    w ciągu iluś tam lat.

    > I teraz mam pytanie jak to załatwić abym ja mogła wykupić to mieszkanie i
    > było moją własnością a ta starsza osoba dożywotnio mieszkałaby w tym
    > mieszkaniu

    Patrz wyżej. To może być nieopłacalne.

    Już prędzej wykupienie mieszkania i spisanie testamentu z Tobą, jako
    jedyną beneficjentką. Tylko że co zrobisz, jeśli starszej osobie się
    odwidzi i testament zmieni?

  • 3. Data: 2004-11-25 20:05:14
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-11-25 21:01 Andrzej Lawa said the following:
    [...]

    > Już prędzej wykupienie mieszkania i spisanie testamentu z Tobą, jako
    > jedyną beneficjentką. Tylko że co zrobisz, jeśli starszej osobie się
    > odwidzi i testament zmieni?
    Niech starsza osoba podpisze weksel na sumę +- wartość mieszkania :-)
    Co prawda trzeba by jeszcze jakoś sprawę podatku od pożyczek (a może
    nnie ?)

    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 4. Data: 2004-11-25 20:53:53
    Od: "agnuk" <a...@p...fm>

    > Przejęcia? Oj, z tym może być problem - przy wykupytaniu spółdzielnie
    > robią 'ulgę', której zwrotu żądają w przypadku np. sprzedaży mieszkania
    > w ciągu iluś tam lat.

    a może dałoby radę by mnie zameldowała i ja bym wykupiła to mieszkanie
    tylko ile wtedy ja muszę tam mieszkać by móc wykupić

    --
    Aga

  • 5. Data: 2004-11-25 20:55:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    agnuk wrote:

    > a może dałoby radę by mnie zameldowała i ja bym wykupiła to mieszkanie
    > tylko ile wtedy ja muszę tam mieszkać by móc wykupić

    Najpierw musiałabyś zostać członkiem spółdzielni.

  • 6. Data: 2004-11-25 20:56:45
    Od: "agnuk" <a...@p...fm>

    > Najpierw musiałabyś zostać członkiem spółdzielni.

    A gdyby ta osoba mnie zameldowała i przeniosła na mnie członkowstwo jako
    główny lokator
    Czy jest to możliwe

    --
    Aga

  • 7. Data: 2004-11-25 21:04:54
    Od: "agnuk" <a...@p...fm>

    > Niech starsza osoba podpisze weksel na sumę +- wartość mieszkania :-)
    > Co prawda trzeba by jeszcze jakoś sprawę podatku od pożyczek (a może

    nie znam się na tym
    ale tak sobie myślę że jeśli by sporządziła testament i po pewnym czasie
    by go zmieniła a ja mając ten weksel na wartość mieszkania to czy on ma
    większą moc prawną od testamentu
    Czy weksel ma moc prawną nawet po śmierci tej osoby
    A kto sporządza taki weksel
    Czy musi być w obecności notariusza, a może jakaś umowa notarialna

    --
    Aga

  • 8. Data: 2004-11-25 21:13:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    agnuk wrote:

    > A gdyby ta osoba mnie zameldowała i przeniosła na mnie członkowstwo jako
    > główny lokator

    Poczytaj prawo spółdzielcze. Albo się spytaj w danej spółdzielni.

  • 9. Data: 2004-11-25 21:17:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    agnuk wrote:

    > ale tak sobie myślę że jeśli by sporządziła testament i po pewnym czasie
    > by go zmieniła a ja mając ten weksel na wartość mieszkania to czy on ma
    > większą moc prawną od testamentu

    Weksel nie ma nic do testamentu. W dużym uproszczeniu: jest to papierek
    mówiący o tym, że ktoś jest komuś winien kasę i zobowiazuje się ją
    zapłacić na określonych warunkach.

    > Czy weksel ma moc prawną nawet po śmierci tej osoby

    Jeśli są jacyś spadkobiercy, to dług dziedziczą.

    [ciach]

    > Czy musi być w obecności notariusza, a może jakaś umowa notarialna

    Umowa notarialna bez notariusza? Ciekawe... ;)

  • 10. Data: 2004-11-25 21:28:02
    Od: "agnuk" <a...@p...fm>

    tu chodziło o podpianie weksla
    czy musi być w obecności notariusza

    > a może jakaś umowa notarialna

    A tu chodziło o jakąś dodatkową umowę, by się zabezpieczyć

    --
    Aga