  • 21. Data: 2004-09-21 18:54:15
    Temat: Re: ilość spraw
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Rodrig Falkenstein wrote:
    > hmmm... asesor ma mnożnik kwoty bazowej x2

    teraz 2,5

    a kwota bazowa była circa
    > 1300 zł.

    dla asesorów ~1700 zł

    KG

  • 22. Data: 2004-09-21 19:09:14
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein"

    > hmmm... asesor ma mnożnik kwoty bazowej x2 a kwota bazowa była circa 1300
    > zł. Może coś podnieśli bo mieli podnosić.

    Kwota bazowa dla asesorów jest wyższa niż dla sędziów i wynosiła ok. 1600
    zł, czyli ich wynagrodzenie wynosiło 3.200 zł - oczywiście brutto. Po
    zapłaceniu ZUS i podatku dostawali faktycznie 2000 zł na rękę.
    Ostatnio mieli jakąś podwyżkę.
    Kwota bazowa dla sędziego to ok 1300 zł, a wskaźnik 3,1 dla rejonu, czyli Ok
    4000 zł brutto. IMHO wielkie g..., uwzględniając, że aplikant adwokacki za
    substytucje dostaje 50-100 zł i dziennie obskakuje średni 2-3 takie sprawy,
    to śmiało wyciąga 3-4 tys. zł. A jest tylko aplikantem !
    ---
    Pzdr

  • 23. Data: 2004-09-21 19:14:07
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Tomasz wrote:
    > uwzględniając, że aplikant adwokacki za
    > substytucje dostaje 50-100 zł i dziennie obskakuje średni 2-3 takie sprawy,
    > to śmiało wyciąga 3-4 tys. zł. A jest tylko aplikantem !

    Bo widzisz, jakość szkolenia u adwokatów jest tak wysoka, że absolwent
    prawa po 6 miesiącach jest już prawnikiem pełna gębą i może występować
    przed sądem. A jego kolega z aplikacji sądowej nadaje się w tym czasie
    wyłącznie do protokołowania...

    KG

  • 24. Data: 2004-09-21 19:38:38
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "kam"

> [...]
    > prawa po 6 miesiącach jest już prawnikiem pełna gębą i może występować
    > przed sądem. A jego kolega z aplikacji sądowej nadaje się w tym czasie

    Dlatego podoba mi się projekt ustawy dotyczących aplikacji adwokackiej,
    radcowskiej i notarialnej, wg której zdanie egzaminu sędziowskiego uprawnia
    do wpisu na listę adwokatów, radców lub notariuszy.

    ---
    Pzdr