  • 1. Data: 2005-06-22 15:01:20
    Temat: ile od skrzyzowania znak?
    Od: "Piotr" <p...@i...pl>

    Czy jest gdzies napisane w jakiej odleglosci od skrzyzowania powinien sie
    znajdowac znak stop, zeby kierujacy uznal, ze dotyczy on wlasnie tego
    skrzyzowania, a nie jakichs krzakow 40m przed nim?

  • 2. Data: 2005-06-22 15:40:22
    Temat: Re: ile od skrzyzowania znak?
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <d9bumu$1u3$1@nemesis.news.tpi.pl>, Piotr wrote:
    > Czy jest gdzies napisane w jakiej odleglosci od skrzyzowania powinien sie
    > znajdowac znak stop, zeby kierujacy uznal, ze dotyczy on wlasnie tego
    > skrzyzowania, a nie jakichs krzakow 40m przed nim?

    Nie wiem, czy są na to przepisy, ale znakowi pionowemu towarzyszy
    chyba zawsze(?) znak poziomy, który powinien rozwiać wątpliwości.
    Jak ci się chce czytać, to zajrzyj tutaj, może coś będzie:
    http://www.kodeksdrogowy.com.pl/dodatki/znakiDrogowe
    2002.html
    http://republika.pl/pzdpl/PZD%20w%20Lipsku_pliki/pra
    wo_pliki/r_znaki1.htm

    Renata

  • 3. Data: 2005-06-22 17:05:05
    Od: "Piotr" <p...@i...pl>

> [...]
    > chyba zawsze(?) znak poziomy, który powinien rozwiać wątpliwości.
    > Jak ci się chce czytać, to zajrzyj tutaj, może coś będzie:

    Dzieki, tam na pewno nie ma lini poziomej.

  • 4. Data: 2005-06-22 17:18:18
    Od: "Piotr" <p...@i...pl>

    Znalazlem tylko:
    "...umieszczony w obrębie skrzyżowania dotyczy tylko najbliższej jezdni,
    przed którą został ustawiony."

    pytanie do Policjantów i prawnikow

    czy to jest rownoznaczne z tym, ze moze stac nawet ok 40-50m od tego
    skrzyzowania?

    Piotr

  • 5. Data: 2005-06-22 17:23:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Dzieki, tam na pewno nie ma lini poziomej.

    Skoro jej nie ma, to dotyczy najbliższego skrzyżowania za znakiem, a
    jeśli znak ustawiono w obrębie skrzyżowania, to tylko najbliższej
    jezdni. Gdyby dotyczyło krzaków, to by musiała być linia.

  • 6. Data: 2005-06-22 17:48:19
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Piotr" <p...@i...pl> napisał:

    >Czy jest gdzies napisane
    Tak - rozporządzenie ws znaków i sygnałów drogowych.

    >w jakiej odleglosci od skrzyzowania powinien sie znajdowac znak stop
    Generalnie przepisy tego nie ustalają, choć można umieścić pod nim
    tabliczkę w/g wzoru T-21.

    >ze dotyczy on wlasnie tego skrzyzowania,
    Znak B-20 obowiązuje właśnie na skrzyżowaniu przed który został
    ustawiony.

    >a nie jakichs krzakow 40m przed nim?
    Każdy kierowca wie co to jest skrzyżowanie. Przecież krzaki to nie
    skrzyżowanie !!

    Artur Golański
    --
    http://artgola.webpark.pl/kodeks

  • 7. Data: 2005-06-22 17:52:41
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Piotr" <p...@i...pl> napisał:

    >"...umieszczony w obrębie skrzyżowania dotyczy tylko najbliższej jezdni,
    >przed którą został ustawiony."
    [..]
    >czy to jest rownoznaczne z tym, ze moze stac nawet ok 40-50m od tego
    >skrzyzowania?
    Przeciez w 'obrębie' (to co przytoczyłeś) oznacza, że w środku
    skrzyżowania, a nie w odleglosci przed nim. Jedno drugie wyklucza.
    Artur Golański

  • 8. Data: 2005-06-22 17:57:47
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >Gdyby dotyczyło krzaków, to by musiała być linia.
    Linia wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu i jej istnienie nie ma
    żadnego zwiazku miedzy krzakami, a znaczeniem['dotyczeniem'] znaku
    B-20, bo to nie krzakom ustępuje się pierwszeństwa ;-)

    Artur Golański

  • 9. Data: 2005-06-22 18:10:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > Linia wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu i jej istnienie nie ma
    > żadnego zwiazku miedzy krzakami, a znaczeniem['dotyczeniem'] znaku
    > B-20, bo to nie krzakom ustępuje się pierwszeństwa ;-)

    Chodziło mi o to, że gdyby zamysłem twórczym administratora drogi było
    to, by z jakiegoś - ufam, że istotnego - powodu samochody miały się
    zatrzymywać w innym niż najbliższe skrzyżowanie miejscu, to wówczas
    powinien owo miejsce właśnie wskazać znakiem poziomym.

    Wydawało mi się, ze jasno to napisałem. A pytającemu pewnie nie tyle
    chodziło o konieczność krzaków, co postawienie znaku na tyle daleko
    przed skrzyżowaniem, że można zapomnieć o nim, zanim się do niego
    dojedzie. :-)

  • 10. Data: 2005-06-22 21:53:52
    Od: "Piotr" <p...@i...pl>

    >... pytającemu pewnie nie tyle
    > chodziło o konieczność krzaków, co postawienie znaku na tyle daleko
    > przed skrzyżowaniem, że można zapomnieć o nim, zanim się do niego
    > dojedzie. :-)

    Oooo mniej wiecej tak.

    Widze, ze trzeba sie zatrzymac i nie ma dyskusji, ze znak byl za daleko i
    nie wiadomo czego dotyczyl...

    jeszcze raz dziekuje.

    Piotr