  • 1. Data: 2003-02-10 22:03:20
    Temat: ile kosztuje...?
    Od: "Karotka_19" <t...@r...com>

    Witam, mam pytanie odnosnie zastrzezenia nazwy firmy w urzedzie, chcialbym
    dowiedziec sie jaka kwote trzeba na to przeznaczyc.

    Pozdrawiam..

  • 2. Data: 2003-02-11 07:33:12
    Temat: Re: ile kosztuje...?
    Od: "Jendrek" <a...@h...krakow.pl>

    To musi byc Urzad Patentowy w W-wie. Trwa to ladnych pare lat!!!!!!!!!!.
    Kosztowalo mnie okolo 1200 zl Pzdr. Andrzej

  • 3. Data: 2003-02-11 11:02:02
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Witam, mam pytanie odnosnie zastrzezenia nazwy firmy w urzedzie, chcialbym
    > dowiedziec sie jaka kwote trzeba na to przeznaczyc.

    W najprostszym przypadku jeśli składasz samodzielnie: 450 przy zgłoszeniu i
    po
    160zł od każdej klasy po kilku latach.
    Szczegóły - Dz.U. 90/2001 poz.1000
    Do tego mogą jeszcze oczywiście dojść koszty dodatkowe - za przeszukanie
    bazy, poradę rzecznika itp.itd.

    pozd.Pix

  • 4. Data: 2003-02-11 11:35:16
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Karotka_19" <t...@r...com> wrote in message
    > Witam, mam pytanie odnosnie zastrzezenia nazwy firmy w urzedzie, chcialbym
    > dowiedziec sie jaka kwote trzeba na to przeznaczyc.

    Nie mam pojecia, o czym pisza koledzy obok - jakas abstrakcja. Nazwa firmy
    jako patent?

    Firma ( czyli nazwa pod która przedsiebiorstwo wystepuje w obrocie ) jako
    tak jest chroniona na mocy prawa od momentu jej powstania ( badz
    rejestracji - tu nie dam glowy ).

    Powiedz, o co dokladnie Ci chodzi - o zarejestrowanie znaku towarowego? O
    patent? O cos innego?

    Depi.

  • 5. Data: 2003-02-11 12:03:53
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Firma ( czyli nazwa pod która przedsiebiorstwo wystepuje w obrocie ) jako
    > tak jest chroniona na mocy prawa od momentu jej powstania ( badz
    > rejestracji - tu nie dam glowy ).

    To odpowiedz na pytanie: ile jest w polsce firm o nazwie STANPOL ?

    --
    Krzysztof Pułapa, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 6. Data: 2003-02-11 13:01:59
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> wrote in message
    jako

    > To odpowiedz na pytanie: ile jest w polsce firm o nazwie STANPOL ?

    Nie mam pojecia - ile? Jesli jest ich wiecej niezgodnie z przepisami, to
    moga wystapic o zaniechanie na podst. ust. o zw. nieuczciwej konkurencji,
    kodeksu cywilnego, handlowego itd itp NIe musza wystepowac o zadne dodatkowe
    patenty czy costam.

    Patrz : art. 35, 37 i 38 utrzymanych w mocy przepisów Kodeksu handlowego,
    art. 24 kc., art. 5,6 ust o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

    Pozdrawiam i polecam plyte Moby'ego 18 - jest doskonala :-)

    --
    Depi.

  • 7. Data: 2003-02-11 13:58:31
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > moga wystapic o zaniechanie na podst. ust. o zw. nieuczciwej konkurencji,
    > kodeksu cywilnego, handlowego itd itp NIe musza wystepowac o zadne
    (..)

    To chyba nie jest takie proste.
    Jeśli firmy operują na lokalnych rynkach, jedna np. w Olsztynie a druga
    we Wrocławiu to trudno się tu dopatrzeć konkurencji, a tym bardziej
    "nieuczciwej".
    Przypuszczam iż w praktyce o wiele częściej pojawiają się mniej klarowne
    sytuacje niż wyżej opisana i stąd różne problemy.

    Pix

  • 8. Data: 2003-02-11 17:42:24
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "pix" <p...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > Jeśli firmy operują na lokalnych rynkach, jedna np. w Olsztynie a druga
    > we Wrocławiu to trudno się tu dopatrzeć konkurencji, a tym bardziej

    Jasne, że tak. Ale ochrona firmy jest ex lege. Patenty i znaki towarowe też
    są ograniczone terytorialnie i przedmiotowo.

    > Przypuszczam iż w praktyce o wiele częściej pojawiają się mniej klarowne
    > sytuacje niż wyżej opisana i stąd różne problemy.

    Problemy to jest to, dzięki czemu możemy zarabiać na życie :-)))

    Depi.