  • 1. Data: 2003-02-10 20:44:04
    Temat: zasiłek chorobowy a niewypłacalnośc pracodawcy
    Od: "Ewelina" <k...@i...pl>

    Witam,
    Jak zmusić pracodawcę do wypłaty zasiłku chorobowego?
    Firma duża, prowadzi pracę eksportowe, a zasłania się
    trudnościami finansowymi i za okres 9 miesięcy zalega wobec
    mnie z płatnościami. Nie toczy się wobec firmy żadne postępowanie
    upadłościowe.
    Czy są jakieś przepisy regulujące tego typu sytuacje?
    Proszę o radę.
    Pozdrawiam.
    Ewelina

  • 2. Data: 2003-02-11 06:24:46
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Ewelina <k...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b292td$1qj$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    > upadłościowe.
    > Czy są jakieś przepisy regulujące tego typu sytuacje?

    art. 9.1 k.p zezwala zawiesić maksymalnie na 3 lata stosowanie całości lub
    części przepisów prawa pracy określających prawa i obowiązki stron stosunku
    pracy tzn.,że jak znajdzie sie w kłopotach będzie mógł stosować mniej
    korzystne warunki pracy od zapisanych w umowach o prace przez okres
    zawieszenia oczywiscie za porozumieniem organizacji związkowej lub w
    porozumieniu z przedstwawicielem pracowników ...

    Sandra

  • 3. Data: 2003-02-11 07:18:50
    Od: "Ewelina" <k...@i...pl>

    Sandra wrote:
> [...]
    > umowach o prace przez okres zawieszenia oczywiscie za porozumieniem
    > organizacji związkowej lub w porozumieniu z przedstwawicielem

    Czy ten artykuł dotyczy także zasiłku chorobowego?
    Firma rozliczała się z ZUS-em i sumę zasiłku odliczała sobie
    od zobowiązań wobec ZUS-u. Operuje więc pieniędzmi, które
    wykazała jako wypłaty wobec pracownika przy rozliczeniach.