  • 1. Data: 2004-05-11 11:26:18
    Temat: ile dni na zapłatę?
    Od: "email" <c...@g...pl>

    Mam pilny problem dotyczący terminów płatności faktur przez osobę prywatną
    na rzecz np TPSA, zakładu energetycznego i tym podobnych.
    Czy prawdą jest że obowiązuje 14 dniowy termin płatności lub 7 dniowy?
    Jeśli istnieje jakaś regulacja co do tego typu rachunków prosze o wskazanie
    podstawy prawnej.
    Z gory dziekuje
    Krzysztof

  • 2. Data: 2004-05-11 14:48:53
    Temat: Re: ile dni na zapłatę?
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    email wrote:

    > Mam pilny problem dotyczący terminów płatności faktur przez osobę prywatną
    > na rzecz np TPSA, zakładu energetycznego i tym podobnych.
    > Czy prawdą jest że obowiązuje 14 dniowy termin płatności lub 7 dniowy?

    a co jest w umowie?

    KG

  • 3. Data: 2004-05-11 20:59:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "email" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    Termin płatności jest na fakturze.

  • 4. Data: 2004-05-11 23:52:50
    Od: "email" <c...@g...pl>

    > a co jest w umowie?
    >
    > KG
    Nie posiadam umowy sprzed 20 lat z tpsa
    pzdr

  • 5. Data: 2004-05-11 23:54:06
    Od: "email" <c...@g...pl>

    > Użytkownik "email" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Termin płatności jest na fakturze.
    czy 2 dniowy termin platnosci jest napewno zgodny z prawem???
    i czy mozna tu zastosowac termin 7 dni (tak np jest w prawie
    administracyjnym) ?
    pzdr

  • 6. Data: 2004-05-12 05:25:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "email" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    Co do zasady nawet termin jednodniowy albo dziś na dziś jest prawidłowy. W
    wypadku rachunków za stałe płatności, to nawet jak nie dostaniesz rachunku
    teoretycznie powinieneś zapłacić stałe koszty abonamentu. Reszty nie
    musisz, bo można domniemywać, ze nie wiesz ile.

  • 7. Data: 2004-05-12 06:19:19
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    email wrote:
    > Nie posiadam umowy sprzed 20 lat z tpsa

    a aktualnego regulaminu Ci nie doręczyli? razem z rachunkiem?

    KG

  • 8. Data: 2004-05-12 07:48:10
    Od: Gamon' <r...@g...pl>

    Czesc!

    Robert Tomasik wrote:
    > Termin płatności jest na fakturze.
    A jak wyglada sprwa, jesli faktura przychodzi na 2 dni przed terminem
    zaplaty? Mnie moze w tym czasie po porstu nie byc, moge nie miec czasu
    itp. Czy jest zgodne z prawem podanie terminu zaplaty w taki sposob,
    zeby nie bylo mozliwosci wywaizania sie z niego? nawet kilka razy
    rachunek przyszedl po czasie (i nie jest to kwestia mojej listonosza,
    czy poczty - u paru znajomych tez czesto sie to zdaza - jakiejs osobce w
    tepsie nie chce sie pojsc na poczte na czas).

    Pozdrawiam,
    robal.

  • 9. Data: 2004-05-12 13:07:25
    Od: "email" <c...@g...pl>

    > a aktualnego regulaminu Ci nie doręczyli? razem z rachunkiem?
    >
    > KG
    ja nie pytam o aktualny regulamin np TPSA lecz o przepisy ogólne które wiem
    ze keidyś regulowały terminy płatności i wtedy było to minim 7 dni
    Pzdr

  • 10. Data: 2004-05-12 14:26:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Gamon'" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    Wpłać w terminie abonament. Wówczas wybijesz im z ręki argument.