  • 1. Data: 2004-05-11 10:44:33
    Temat: wyjazd z psem za granicę
    Od: "greg" <g...@p...onet.pl>

    Witam!

    Jakie przepisy regulują sprawy wywozu psa za granicę?

    Pozdr. grem

  • 2. Data: 2004-05-11 18:30:01
    Temat: Re: wyjazd z psem za granicę
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>

    Użytkownik "greg" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Jakie przepisy regulują sprawy wywozu psa za granicę?

    Wywozu ? żadne.

    Zanim psa przywieziesz do innego państwa, proponuję zapoznac się z
    przepisami tego państwa.
    Teraz Polska jest w UE więc przepisy w tej materii w całej UE powinny być
    jednolite, na tym polega idea Unii. Nie ma kontroli towarowej na
    wewnetrznych granicach UE, nie ma kontroli sanitarnej itp.

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów]
    http://kw1618.w.interia.pl

  • 3. Data: 2004-05-11 18:55:37
    Temat: Re: wyjazd z psem za granic
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "greg" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jakie przepisy regulują sprawy wywozu psa za granicę?

    Zalezy kiedy i zalezy gdzie. Od 3 lipca wchodzi rozporzadzenie Rady Europy
    regulujace kwestie przewozu zwierzat domowych przez granice. Po tym dniu
    wewnatrz UE [ oprocz Wielkiej Brytanii, Szwecji i Irlandii ] zwierzę będzie
    musiało mieć swoj paszport, w ktorym weterynarz poswiadczy ze zwierz byl
    szczepiony na wscieklizne i ze zostal przebadany nie pozniej niz 24h przed
    wyjazdem. Zwierz tez bedzie musial byc odentyfikowalny albo poprzez czip
    albo poprzez tatuaż. Wymienione wyzej kraje dostaly 5 lat okresu
    przejsciowego - po 3 lipca beda zadaly zwierzowego paszportu, identyfikacji
    tylko czipowej, badania krwi na przeciwciala wscieklizny i z tego co wiem
    zastanawiaja się nad zachowaniem kwarantanny.

    Trudniej tez będzie od lipca wwiez zwierza do krajów:Norwegia, Monaco,
    Watykan, Szwajcaria, Andora, Islandia, San Marino, Liechtenstein i innych
    trzeba będzie mieć zwierzowy paszport, zwierza z tatuazem albo czipem,
    badania krwi na przeciwciala wscieklizny wykonane 30 dni po szczepieniu ale
    3 miesiace przed podróżą.

    Na pociechę [lub nie] dodam, ze to rozporządzenie nie jest kompletne i
    nalezy sie spodziewać do niego załączników.

    HaNkA

    PS. Do lipca oczywiscie kazde z panstw wspolnoty stosuje swoje wlasne
    regulacje w kwestii wwozu zwierza

  • 4. Data: 2004-05-11 19:40:55
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    HaNkA ReDhUnTeR wrote:
    > Zalezy kiedy i zalezy gdzie. Od 3 lipca wchodzi rozporzadzenie Rady Europy

    hmm?

    KG

  • 5. Data: 2004-05-11 20:14:30
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Uzytkownik "kam" <X#k...@w...pl.#X> napisal w wiadomosci

    > hmm?

    Cio hmmkasz? :-)) poczytaj http://www.epha.org/a/235 i wygoglaj np "pet
    passport 3 july":-))

    HaNkA

  • 6. Data: 2004-05-11 20:45:07
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    HaNkA ReDhUnTeR wrote:
    > Cio hmmkasz? :-)) poczytaj http://www.epha.org/a/235 i wygoglaj np "pet
    > passport 3 july":-))

    Rada Europy?

    KG

  • 7. Data: 2004-05-11 21:27:49
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    > Rada Europy?

    I chyba dalej nie wiem o co Ci chodzi. W ingliszu moze byc? "However, from 3
    July 2004, the conditions for the movement of pet animals will become
    harmonised under the conditions laid down in Regulation No 998/2003 of the
    European Parliament and of the Council of 26th May 2003. This Regulation
    shall enter into force on 3 July 2004. It lays down the animal health
    requirements for both the movement of pets between Member States and from
    third countries." *

    Dla mnie Council of Europe to Rada Europy, a dla Ciebie? :-)

    HaNkA

    * zródlo http://europa.eu.int/comm/food/animal/liveanimals/pe
    ts/index_en.htm

  • 8. Data: 2004-05-11 21:38:29
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    HaNkA ReDhUnTeR wrote:

    > Dla mnie Council of Europe to Rada Europy, a dla Ciebie? :-)

    A gdzie masz Council of Europe?
    zadanie domowe: Rada Europy, Rada Europejska, Rada Unii Europejskiej.
    Przyda się na egzaminie. :)

    KG

  • 9. Data: 2004-05-11 21:46:39
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    > HaNkA ReDhUnTeR wrote:

    > A gdzie masz Council of Europe?

    To może po polsku http://abc.onet.pl/2031,1162027,kontent.html

    HaNkA

  • 10. Data: 2004-05-12 06:20:40
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    HaNkA ReDhUnTeR wrote:
    > To może po polsku http://abc.onet.pl/2031,1162027,kontent.html

    wiesz, nie odpowiadam za tłumaczenia na onecie, ale rozporządzenia w UE
    to wydaje Parlament Europejski wspólnie z Radą (Unii Europejskiej)

    KG