  • 1. Data: 2004-11-24 18:07:41
    Temat: holowanie
    Od: Mirek<k...@g...pl>

    Tegie głowy prosze o interpretacje i rozstrzygniecie przepisu
    oto on:
    ustawa z dnia 22maja 2003
    Art. 37. 1. Jeżeli szkoda zostaje wyrządzona ruchem zespołu pojazdów
    mechanicznych, ubezpieczeniem OC posiadacza pojazdu
    mechanicznego ciągnącego jest objęta szkoda spowodowana
    przyczepą, która:
    1) jest złączona z pojazdem silnikowym albo
    2) odłączyła się od pojazdu silnikowego ciągnącego i jeszcze się
    toczyła.
    2. Ubezpieczeniem OC posiadacza przyczepy są objęte szkody
    spowodowane przyczepą, która:
    1) nie jest złączona z pojazdem silnikowym ciągnącym albo
    2) odłączyła się od pojazdu silnikowego ciągnącego i przestała się już
    toczyć.
    3. Przepis ust. 1 stosuje się również w razie złączenia pojazdów
    mechanicznych w celu holowania.

    a to mój problem:
    w czasie holowania a własciwie zatrzymywania sie pojazdów linka
    holownicza wkreciła sie pod koło pojazdu holowanego i uszkodziła go
    (konkretnie zderzak ) i teraz pytanie :
    czy odszkodowanie firma ubezpieczeniowa powinna załatwic z OC
    holujacego czy AC holowanego wydaje mi sie ze firma ubezpieczeniowa
    powołuje sie na przepis który tej sprawy nie dotyczy
    co innego gdyby pojad holowany spowodował szkode ...ale to przeciez
    w nim szkoda powstała i to nie z winy holujacego ale nieumiejetnosci
    holowanego
    Jezeli firma ubezpieczeniowa ma rację ...nigdy w życiu nie pomagajcie
    ludziom w holowaniu ...ku przestrodze

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-11-24 21:30:30
    Temat: Re: holowanie
    Od: iwo<a...@o...pl>

    Ciekawy temat ale nie widze odp

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-11-25 07:01:53
    Temat: Re: holowanie - ponawiam zapytanie
    Od: Mirek<k...@g...pl>

    Czy nikt nie potrafi tego tematu skomentowac ?
    Wiem ze to waska dzedzina ale moze jednak ktoś mi podpowie jak
    mam załatwić sprawe gdzie szukac pomocy ?
    Moze w takim razie jakas strona gdzie na taki temat mógłby uzyskac
    odpowiedz.
    Moim zdaniem (a nie jestem prawnikiem) firma ubezpieczeniowa
    szuka kozła ofiatnego i pieniedzy !! bo przeciez ten przepis na który
    sie powołują nic nie wspomina o uszkodzeniach w pojazdach
    holowanych a o szkodach przez nie zrobionych i powinna to załatwiz z
    AC holowanego...czy sie myle ? a jakie jest wasze zdanie ?
    I jak tu pomagac bliżniemu (( a może bardziej uszeczegółowie opis
    zdarzenia:
    holowanie , wszytkie warunki kodeksu drogowego spełnione ,
    w momencie hamowania osoba która kierowała pojadem holowanym
    najechała kołem na line holownicza ( hol gietki 5m ) i to to zdarzenie
    było przyczyna pekniecia zderzaka (wiadomo plastiki) (brak
    doswiadczenia robiła to pierwszy raz ) .
    Firma ubezpieczeniowa przyjeła zgłoszenie .Tam tez poszkodowana
    dowiedziała się ze bedzie to wypłacone z jej AC (czego się spodziewła i
    z tego własnie ubezpieczenia chciała skorzystać ) .Po tygodniu dostała
    zawiadomienie ze jednak to wina nie jej a holujacego . Czy nie
    zakrawa to na kpine . Jaki udział w tym zdarzeniu miał holujacy?
    Nie dośc ze kolga zrobił grzeczniśc to jeszcze za to ma być
    ukarany...straci 20% zniżki na rok +10% bo byłby na nizszym progu
    a to jeszcze nie koniec bo w nastepnym roku wróci na stawke
    poprzednia cyli nastepne 10% w plecy ....w sumie 40% policzcie to
    razy kwota ubezpieczenia OC a zrobi się niezła sumka .

    PS
    Z góry dziekuje za zainteresowanie

    -> http://usenet.pomocprawna.info