  • 1. Data: 2002-01-20 20:07:34
    Temat: hipoteka przymusowa
    Od: "Wolf" <w...@h...pl>

    Witam
    proszę o następującą radę , kupiłem mieszkanie od dewelopera , w akcie
    notarialnym zawarty został zapis o tym że deweloper jest zarządcą osiedla
    ,które wybudował w systemie zamkniętym i strzeżonym.Ponieważ deweloper
    mieniąc się administratorem w/w osiedla od poczatku unikał rozliczenia się z
    kosztów "czynszu" , kosztów wspólnego utrzymania mediów , wywozu śmieci ctc.
    , próbowaliśmy pozbawić go notarialnie prawa do administrowania zgodnie z
    prawem ale z braku odpowiedniej ilości udziałów w stosunku do jego udziałów
    w mieszkaniach nie sprzedanych sprawa padła.W związku z tym wyznaczyliśmy
    sobie opłatę w wys.połowy żądanej przez dewelopera i jednocześnie oddaliśmy
    sprawę do sądu o przyznanie zarządu przymusowego.Trwa to kuż rok i nic jak
    to w naszych sadach.Deweloper próbował już różnych sztuczek żeby rozbić
    grupę "niepokornych" jak to nazywa "zawodowych niepłacących"Ostatnia
    sztuczka to z powodu dużej rotacji na osiedlu i uciekających mu "dłużników"
    wysłanie nam odpisu wniosku o wpis do hipoteki przymusowej na kwotę przez
    niego żądaną.
    Moje pytanie brzmi:
    Czy nie mając żadnego wyroku sądowego w w/w sprawie przeciwko komukolwiek z
    niepłacących może cokolwiek uzyskać w sprzwie uwidocznienia swojego
    roszczenia w dziale IV KW.?
    Dodam że nie wystąpił do sądu o swoje roszczenia z powództwem cywilnym
    przeciwko nam.
    Nie ma też zadnych umów z nami zawartych na administrowanie osiedlem
    ponieważ nie wystąpił do nas z taką propozycją po pierwszym naszym
    sprzeciwie dotyczącym wysokości kosztów za 1m2.
    Proszę o odpowiedź na priv w...@h...pl
    Dzięki z góry
    WOLF

  • 2. Data: 2002-01-21 10:14:26
    Temat: Re: hipoteka przymusowa
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Wolf <w...@h...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a2f8bg$5n3$...@n...tpi.pl...

> [...]
    "dłużników"
    > wysłanie nam odpisu wniosku o wpis do hipoteki przymusowej na kwotę

    Wydawalo mi sie, ze wniosek o wpis do hipoteki sklada wlasciciel?

    Karol

  • 3. Data: 2002-01-21 17:27:17
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Jan 2002, Karol wrote:

> [...]
    [...]
    >+ Wydawalo mi sie, ze wniosek o wpis do hipoteki sklada wlasciciel?

    ...a poscie z pytaniem było, że deweloper jest (ciągle)
    większościowym właścicielem, więc... ?

    >+ Karol

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-01-21 17:49:46
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0201211825590.22284-100000@iry
    s.stanpol.com.pl...

    > [...]
    > [...]
    >
    > ...a poscie z pytaniem było, że deweloper jest (ciągle)
    > większościowym właścicielem, więc... ?

    Ale Ci mniejszosciowi, jezeli sa wlascicielami, to maja akt notarialny.
    Jak maja akt, to zapewne sad zalozyl dla ich nieruchomosci ksiegi wieczyste.
    Odlaczajac/wydzielajac tym samym ich nieruchomosci od pozostalej czesci
    niepodzielonej nieruchomosci.
    Na ktora wiec nieruchomosc deweloper sklada wniosek o wpis do hipoteki? Na
    swoja nie sprzedana czesc czy na te sprzedane?

    Karol