  • 1. Data: 2002-02-10 14:47:05
    Temat: gwarancje...
    Od: "PePe" <p...@a...net.pl>

    witam.

    kupilem karte graficzna (creative gf 2 mx na DDR'ach) 2 marca 2001,
    gwarancja zostala udzielona na rok. obecnie karta nie dziala tak, jak
    powinna, jest problem z wysylaniem koloru czerwonego na ekran
    (sprawdzalem na roznych kablach i monitorach). probem polega na tym, ze
    obecnie creative w zasadzie wycofal sie z robienia kart graicznych,
    nigdzie w cennikach i ofertach nie jest dostepna. w warunkach gwarancji
    wymienione jest, ze:

    5. Wady ujawnione w okresie gwarancji zostaną usunięte w terminie 21 dni
    roboczych od daty dostarczenia sprzętu bądź 30 dni roboczych w przypadku
    konieczności sprowadzenia z zagranicy niezbędnych do naprawy części.

    6. Klientowi przysługuje prawo żądania wymiany sprzętu na nowy, jeżeli:
    a) w ciągu pięciu dni od daty zakupu sprzęt ulegnie uszkodzeniu
    (stwierdza pracownik serwisu)
    b) w okresie gwarancji dokona sześciu napraw gwarancyjnych a sprzęt
    nadal będzie wykazywał wady uniemożliwiające eksploatowanie go zgodnie z
    przeznaczeniem
    c) serwis gwarancyjny stwierdzi na piśmie, że usunięcie wady jest
    niemożliwe
    d) naprawa nie zostanie dokonana w terminie określonym w punkcie 5 lub
    innym uzgodnionym na piśmie z Klientem. Przy wymianie sprzętu na nowy
    potrąca się równowartość brakujących lub uszkodzonych z winy Klienta
    elementów oraz koszty ich wymiany.

    pkt 6.b. 'uzgodnionym na pismie z klientem'. czyli jezeli sie nie zgodze
    na przedluzenie 30-dniowego terminu, to musza mi wymienic karte?

    poniewaz uszkodzenie, ktore opisuje mozna teoretycznie zaklasyfikowac
    jako mechaniczne (czasem przy ruszaniu kablem kolor czerwony sie
    pojawia, podejrzewam jakiesz uszkodzenie przy wyjsciu na k. graf), to
    jak moge dochodzic prawa do naprawy? gdzie moge sie odwolac? i ostanie
    pytanie, skoro karta nie jest produkowana, to czy moge rzadac zwrotu
    pieniedzy? przypuszczam, ze beda mi proponowali wymiane na inna karte,
    ale z oczywistych wzgledow wole gotowke. kiedy moge odmowic wymiany?

    dzieki
    --
    [ pozdrawia pE. ]
    mugole wszystkich krajow...

  • 2. Data: 2002-02-10 16:17:14
    Temat: Re: gwarancje...
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Sun, 10 Feb 2002, PePe wrote:

    > pkt 6.b. 'uzgodnionym na pismie z klientem'. czyli jezeli sie nie zgodze
    > na przedluzenie 30-dniowego terminu, to musza mi wymienic karte?

    Tak.

    > pytanie, skoro karta nie jest produkowana, to czy moge rzadac zwrotu

    Rządać nie możesz (żądać tez zresztą nie) - to nie rękojmia.

    > pieniedzy? przypuszczam, ze beda mi proponowali wymiane na inna karte,
    > ale z oczywistych wzgledow wole gotowke. kiedy moge odmowic wymiany?

    Gotówkę niestety każdy woli ;)

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 3. Data: 2002-02-11 08:40:00
    Od: "Marek Drewniak" <a...@w...iie.pz.zgora.pl>

    > Tak.

    > Rządać nie możesz (żądać tez zresztą nie) - to nie rękojmia.

    No wlasnie czy nie lepiej bylo by skorzystac z
    rekojmi ???

    I jaki termin na naprawe jest przewidzainy przy korzystaniu z rekojmi ??

    AJA

  • 4. Data: 2002-02-11 08:54:44
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 11 Feb 2002, Marek Drewniak wrote:

    > No wlasnie czy nie lepiej bylo by skorzystac z
    > rekojmi ???

    Nie, bo wtedy trzeba by udowodnić że wada tkwiła w rzeczy sprzedanej.
    Ponadto jest roczny termin zawity (od wydania rzeczy kupującemu).

    > I jaki termin na naprawe jest przewidzainy przy korzystaniu z rekojmi ??

    Żeby kupujący nie mógł odstąpić od umowy, powinno to nastąpić niezwłocznie
    (niezwłocznie nie znaczy natychmiast) - art. 560 KC.

  • 5. Data: 2002-02-11 09:37:05
    Od: <m...@p...com>

    > Nie, bo wtedy trzeba by udowodnić że wada tkwiła w rzeczy sprzedanej.
    > Ponadto jest roczny termin zawity (od wydania rzeczy kupującemu).

    rzecz wydano w III 2001r, a więc jeszcze nie upłynął

    > Żeby kupujący nie mógł odstąpić od umowy, powinno to nastąpić niezwłocznie
    > (niezwłocznie nie znaczy natychmiast) - art. 560 KC.

    jeżeli sprzedaż dotyczyła obrotu konsumenckiego ( a więc kupujący zawarł umowe
    w celu bezpośrednio nie zwiazanym ze swoją działalnością gospodarczą) termin
    ten wynosi co do zasady 14 dni od dnia złożenia reklamacji

    pzdr

    marek

  • 6. Data: 2002-02-11 15:46:12
    Od: "PePe" <p...@a...net.pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" napisał:

    | żądać tez zresztą nie - to nie rękojmia.
    OK... a jezeli karta nie moze byc naprawiona, ani wymieniona na nowa o
    _dokladnie_ takich samych parametrach, to czy musza oddac kase?
    przypuszczam, ze skoro nie produkuja, beda chcieli mi dac inna karte
    gf2mx 400, ale to juz nie sa karty o takich parametrach (o ile wiem moja
    karta jest jedynym gf2mx na ddr'ach..., a wszystkie inne sa na
    sdr'ach...)

    --
    [ pozdrawia pE. ]
    mugole wszystkich krajow...

  • 7. Data: 2002-02-11 16:30:39
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 11 Feb 2002, PePe wrote:

    > OK... a jezeli karta nie moze byc naprawiona, ani wymieniona na nowa o
    > _dokladnie_ takich samych parametrach, to czy musza oddac kase?

    Nie muszą - gwarancja nie przewiduje takiej możliwości, oczywiście można
    się umówić inaczej, ale to malo prawdopodobne (za duży luksus dla
    kupującego). Pozostaje ci czekać aż otrzymasz rzecz wolną od wad, w tym
    czasie okres gwarancji nie biegnie, a po wymianie zaczyna biec od nowa.

> [...]
    > gf2mx 400, ale to juz nie sa karty o takich parametrach (o ile wiem moja
    > karta jest jedynym gf2mx na ddr'ach..., a wszystkie inne sa na

    Nie mogą zmienić przedmiotu świadczenia (odnowienie) bez zgody
    wierzyciela. A jeśli się nie zgodzisz... no cóż, jeśli świadczenie stanie
    się fizycznie niemożliwe bez winy dłużnika, to wygaśnie zgodnie z art. 475
    ust. 1 KC, więc lepiej zgódź się na inną kartę :-)

  • 8. Data: 2002-02-11 17:47:35
    Od: "PePe" <p...@a...net.pl>

> [...]
    | stanie się fizycznie niemożliwe bez winy dłużnika, to wygaśnie
    | zgodnie z art. 475 ust. 1 KC, więc lepiej zgódź się na inną kartę :-)
    moment... to chyba nie moj problem, ze karta nie jest dostepna, nie?
    aaa... i co jest w tym 475 ust 1? bo nie wiem, lex'a nie mam...

    --
    [ pozdrawia pE. ]
    mugole wszystkich krajow...

  • 9. Data: 2002-02-11 18:18:30
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 11 Feb 2002, PePe wrote:

    > aaa... i co jest w tym 475 ust 1? bo nie wiem, lex'a nie mam...

    Nie musisz mieć -> prawo.hoga.pl

    Art. 475. § 1. Jeżeli świadczenie stało się niemożliwe skutkiem
    okoliczności, za które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi, zobowiązanie
    wygasa.

  • 10. Data: 2002-02-11 19:17:05
    Od: "Grzegorz" <g...@d...pl>

    Człowiek ma gwarancję na sprzęt i nie wie co ma z nią zrobić. No cóż. :)
    Oddaj kartę jak najszybciej do serwisu wraz z opisem uszkodzenia i poproś
    aby ją włączono do dokumentacji. Co do Creativa to się nie przejmuj.
    Przypilnuj natomiast abyś dostał w zamian (bo raczej tak się to skończy)
    kartę markową. Różnica cen jest tutaj niewielka, więc nie przyjmuj karty
    którą nie wiadomo kto wyprodukował.

    pozdrawiam

    Grzegorz