  • 1. Data: 2011-01-27 21:00:27
    Temat: gwarancja - rozbieznosc
    Od: "kamtzu" <...@...pl>

    1) Kupiłem wkrętarkę w Lidlu. Zapakowana w zamkniętą walizkę, na to
    kartonowe, zaklejone opakowanie.
    2) Na stronie internetowej Lidla oraz na kartonowym opakowaniu jest napisane
    "3 lata gwarancji".
    3) W domu rozpakowałem, czytam instrukcję obsługi a tam "urządzenie objęte
    jest dwuletnią gwarancją [...] W przypadku roszczeń gwarancyjnych
    kontaktować się telefonicznie z serwisem". W zestawie nie ma żadnej innej
    karty gwarancyjnej.

    Co w takiej sytuacji zrobić żeby zapewnić sobie trzyletnią gwarancję?
    Gwarancję niby zapewnia producent ale w końcu umowa (zapewnienia sprzedawcy)
    mowiła o 3 latach. Nie miałem możliwości przeczytania instrukcji przed
    kupnem bez rozpakowywania sprzętu (zresztą kto by to robił?). Informacje na
    stronie internetowej szybko znikną. Trzymać kartonowe opakowanie specjalnie
    jako dowód?

  • 2. Data: 2011-01-27 21:04:22
    Temat: Re: gwarancja - rozbieznosc
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-27 22:00, kamtzu pisze:
> [...]
    > robił?). Informacje na stronie internetowej szybko znikną. Trzymać
    > kartonowe opakowanie specjalnie jako dowód?

    IMHO możesz tylko oddać z tytułu niezgodności z umową.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-01-28 07:52:53
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Liwiusz napisał:

    > IMHO możesz tylko oddać z tytułu niezgodności z umową.

    a napis na opakowaniu nie jest prawnie obowiązujący?

  • 4. Data: 2011-01-28 07:57:55
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    cyklista napisa?(a):

    [...]

    > a napis na opakowaniu nie jest prawnie obowiązujący?

    Jest o i tym wlasnie Liwiusz napisal ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 5. Data: 2011-01-28 08:18:45
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik januszek napisał:
    > cyklista napisa?(a):
    >
    > [...]
    >
    > Jest o i tym wlasnie Liwiusz napisal ;)
    >
    > j.

    Nie chodzi o to żeby oddać, ale o to co będzie dla sądu ważniejsze, duży
    napis na opakowaniu czy jeden z punktów umieszczonej wewnątrz gwarancji,
    w przypadku odmowy naprawy po 2,5 latach użytkowania.

    Ja też mam zestaw narzędzi z gwarancją 25 lat, i jedynym śladem tej
    gwarancji jest właśnie opakowanie (nie ma żadnej dodatkowej kartki z
    warunkami gwarancji itp..)

  • 6. Data: 2011-01-28 08:22:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-28 08:52, cyklista pisze:

    > a napis na opakowaniu nie jest prawnie obowiązujący?

    No, jeśli oprócz "3 lat" masz na pudełku też opisane warunki tej
    gwarancji wraz z informacją, kto jest gwarantem, to jak najbardziej
    możesz z niej skorzystać.

    Jeśli nic poza "3 lata" nie ma, to de facto gwarancji nie ma, co
    najwyżej może być to obietnica takiej gwarancji, a jeśli jej nie ma, to
    masz możliwość zwrotu (chyba, że wiedziałeś przy kupnie jaki jest
    prawdziwy okres gwarancji).

    "Nie uważa się za gwarancję oświadczenia, które nie kształtuje
    obowiązków gwaranta."

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2011-01-28 08:23:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-28 09:18, cyklista pisze:

    > Nie chodzi o to żeby oddać, ale o to co będzie dla sądu ważniejsze, duży
    > napis na opakowaniu czy jeden z punktów umieszczonej wewnątrz gwarancji,
    > w przypadku odmowy naprawy po 2,5 latach użytkowania.

    I z tego napisu wynika, kto niby udziela tej gwarancji?

    > Ja też mam zestaw narzędzi z gwarancją 25 lat, i jedynym śladem tej
    > gwarancji jest właśnie opakowanie (nie ma żadnej dodatkowej kartki z
    > warunkami gwarancji itp..)

    To jest lep na naiwnych, a nie gwarancja. Jej działanie zależy tylko od
    dobrej woli gwaranta.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2011-01-28 09:31:48
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    > To jest lep na naiwnych, a nie gwarancja. Jej działanie zależy tylko od
    > dobrej woli gwaranta.

    Jeśli mam na opakowaniu napisy 25 lat gwarancji, jest tam tez wymieniony
    producent (pytanie czy uznaje się go za gwaranta?).

    CO jest niezbędne żeby uznać że zaistniała gwarancja?

    1. Nazwa producenta (czy też musi się pojawić napis gwarant)
    2. gwarancja i okres
    3. warunki, rozumiem że jak producent nie podaje żadnych to jest to
    gwarancja bezwarunkowa, czyli wymieni mi produkt w przypadku jego
    uszkodzenia z dowolnego powodu

  • 9. Data: 2011-01-28 09:38:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-28 10:31, cyklista pisze:

    > CO jest niezbędne żeby uznać że zaistniała gwarancja?
    >
    > 1. Nazwa producenta (czy też musi się pojawić napis gwarant)
    > 2. gwarancja i okres

    W gwarancji musi być: kto gwarantuje, przez jaki okres i na jakich
    warunkach.

    > 3. warunki, rozumiem że jak producent nie podaje żadnych to jest to
    > gwarancja bezwarunkowa

    Bynajmniej. Wówczas po prostu gwarancji nie ma.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2011-01-28 09:58:57
    Od: "Kondi" <k...@p...onet.pl>

    > Jeśli nic poza "3 lata" nie ma, to de facto gwarancji nie ma, co najwyżej
    > może być to obietnica takiej gwarancji, a jeśli jej nie ma, to masz
    > możliwość zwrotu

    A precyzyjnie rzecz biorąc to najpierw możliwośc zażądania doprowadzenia
    towaru do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na
    towar nowy, z z trzyletnią gwarancją. Jako że pewnie nie będzie to możliwe
    to wtedy zwrot kasy.

    Kondi