  • 1. Data: 2005-12-16 10:50:09
    Temat: gwarancja - rękojmia na sprzęt uzywany
    Od: "Piotr Szczepiński" <p...@s...szczecin.pl>

    Witam
    prowdzę sklepik komputerowy
    pół roku temu sprzedałem klientowi uzywany notebook. Dałem gwarancję 3
    miesiące. Komputer się popsuł kilka dni temu - uszkodzona płyta główna.
    Klient powołuje się na rękojmę na towar używany, która wynosi rok czasu i
    żąda naprawy, wymiany lub zwrotu pieniędzy.
    Komputer w chwili zakupu nie miał wad ukrytych, był tez zgodny z opisem
    itp. Dla mnie takie żądanie trochę jest niezgodne ze zdrowym rozsądkiem. Bo
    czy kupując np. używane auto mogę po kilku miesiącach żądać naprawy w
    przypadku jak się zepsuje?
    Czy klient ma racje?

  • 2. Data: 2005-12-16 14:53:09
    Temat: Re: gwarancja - rękojmia na sprzęt uzywany
    Od: "fotomania.pl" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

    żytkownik "Piotr Szczepiński" <p...@s...szczecin.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Bo
    > czy kupując np. używane auto mogę po kilku miesiącach żądać naprawy w

    Po jakim czasie od momentu zakupu klient zglosil do ciebie uszkodzenie ?

    J.

  • 3. Data: 2005-12-16 16:52:49
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Piotr Szczepiński napisał(a):
> [...]
    > Klient powołuje się na rękojmę na towar używany, która wynosi rok czasu i
    > żąda naprawy, wymiany lub zwrotu pieniędzy.

    Jeśli jest konsumentem, to powinien powoływać się na niezgodność towaru
    z umową.

> [...]
    > itp. Dla mnie takie żądanie trochę jest niezgodne ze zdrowym rozsądkiem. Bo
    > czy kupując np. używane auto mogę po kilku miesiącach żądać naprawy w

    Zależy od usterki, wieku i stanu w chwili sprzedaży...

    > Czy klient ma racje?

    Zależy od przyczyn usterki - jeśli jest to coś typowego i wynikającego
    ze zużycia, to nie. Jeśli przyczyny są inne - może mieć.

    KG

  • 4. Data: 2005-12-16 17:25:30
    Od: "Piotr Szczepiński" <p...@s...szczecin.pl>

    > Bo
    >

    > Po jakim czasie od momentu zakupu klient zglosil do ciebie uszkodzenie ?
    >
    > J.

    kupił 15 sierpnia, zgłosił 6 grudnia. Czyli prawie 4 miesiące od daty zakupu

  • 5. Data: 2005-12-16 17:58:16
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "Piotr Szczepiński" <p...@s...szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:dnutbg$ekd$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > kupił 15 sierpnia, zgłosił 6 grudnia. Czyli prawie 4 miesiące od daty
    zakupu

    mowisz, ze okolo 4 miesiecy od daty zakupu?
    popros klienta o oswiadczenie kiedy dokladnie nastapila usterka, a potem
    poczytaj sobie kodeks cywilny.
    jesli dobrze poczytasz - to klientowi nie pomoze nawet sad :-)

    --
    pozdro
    ape

  • 6. Data: 2005-12-19 08:48:59
    Od: "Fil" <f...@b...pl>

> [...]
    >
    > Zależy od przyczyn usterki - jeśli jest to coś typowego i wynikającego
    > ze zużycia, to nie. Jeśli przyczyny są inne - może mieć.

    Proponuje przeczytac art. 10 zdanie drugie ustawy o szczegolnych warunkach
    sprzedazy konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca
    2002 r. (Dz. U. Nr 141, poz. 1176).

    Dla leniwych cytuje: "Jezeli przedmiotem sprzedazy jest rzecz uzywana,
    strony moga ten termin skrocic, jednakze nie ponizej roku". Chodzi
    oczywiscie o termin, w ktorym sprzedawca odpowiada za niezgodnosc towaru
    konsumpcyjnego z umowa.

    Poza tym, faktycznie - gwarancja byla udzielona na 3 miesiace i jej czas sie
    zakonczyl. Zas skoro sie nie odniesliscie w umowie o skroceniu okresu z art.
    10, to klient ma termin 2 lat na zglaszanie roszczen z tytulu niezgodnosci
    towaru konsumpcyjnego z umowa.

    Pozdrawiam,

    F.

  • 7. Data: 2006-01-12 14:12:06
    Od: "Piotr Szczepiński" <p...@s...szczecin.pl>

    witam ponownie
    sprawa jest rozwojowa. Okazało się że klient kupił komputer w związku z
    prowadzaoną działalnością gospodarczą. Nie mają tutaj zastosowania przepisy
    o sprzedaży konsumenckiej.
    Przy sprzedaży wystawiłem fakture VAT marża na podstawie działalności
    komisowej
    Rozmawiałem dzisiaj z jakimś prawnikiem działającym w imieniu klienta. Mówi
    że sprawa trafi do sądu jak się nie poddam wczesniej i że ją na pewno wygra.
    Poddawać się czy walczyć?

  • 8. Data: 2006-01-13 10:32:35
    Od: "Fil" <f...@b...pl>

> [...]
    Mówi
    > że sprawa trafi do sądu jak się nie poddam wczesniej i że ją na pewno

    Jeżeli udzielając gwarancji nie wyłączyłeś odpowiedzialności z tytułu
    rękojmii, to klient jak najbardziej może się powoływać na swoje uprawnienia
    z jej tytułu.

    Pozdr.,
    F.

    www.doradcyprawni.com