    From: "Fil" <f...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: gwarancja - rękojmia na sprzęt uzywany
    Date: Mon, 19 Dec 2005 09:48:59 +0100

    news:dnurg0$jjv$2@inews.gazeta.pl...

    > Jeśli jest konsumentem, to powinien powoływać się na niezgodność towaru
    > z umową.

    Bo

    > Zależy od usterki, wieku i stanu w chwili sprzedaży...

    > Zależy od przyczyn usterki - jeśli jest to coś typowego i wynikającego
    > ze zużycia, to nie. Jeśli przyczyny są inne - może mieć.
    >
    > KG

    Proponuje przeczytac art. 10 zdanie drugie ustawy o szczegolnych warunkach
    sprzedazy konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca
    2002 r. (Dz. U. Nr 141, poz. 1176).

    Dla leniwych cytuje: "Jezeli przedmiotem sprzedazy jest rzecz uzywana,
    strony moga ten termin skrocic, jednakze nie ponizej roku". Chodzi
    oczywiscie o termin, w ktorym sprzedawca odpowiada za niezgodnosc towaru
    konsumpcyjnego z umowa.

    Poza tym, faktycznie - gwarancja byla udzielona na 3 miesiace i jej czas sie
    zakonczyl. Zas skoro sie nie odniesliscie w umowie o skroceniu okresu z art.
    10, to klient ma termin 2 lat na zglaszanie roszczen z tytulu niezgodnosci
    towaru konsumpcyjnego z umowa.

    Pozdrawiam,

    F.