  • 1. Data: 2005-12-16 10:33:08
    Temat: kupno mieszkania a zobowiazania poprzedniego wlasciciela
    Od: "Darek" <b...@m...pl>

    Kupilem mieszkanie, poprzedni wlasciciel uregulowal wszystkie rachunki
    oprocz jednego...ogrzewania poniewaz spoldzielnia jeszcze go nie rozliczyla.

    Ja kupujac mieszkanie musialem podpisac oswiadczenie ze przejmuje te
    zobowiazanie (o tym poprzedni wlasciciel nie wie).
    Ale jak zapytalem go co ze zwrotem lub nadplata, powiedzial zeby sie z nim
    skontaktowal, a on to ureguluje.

    Mi teraz przyszla niedoplata dosc wysoka i podnioslo mi to znacznie czynszz
    tytulu zaliczki. Rachunek jest na poprzedniego wlasciciela.

    Czy moze on odmowic zaplaty jesli sie deklarowal ustnie? Czy ja moge odmowic
    skoro sie deklarowalem pisemnie :-))) ?

    Czy moge sie zgodzic na uregulowanie tej niedoplaty, ale placenie wyzszego
    czynszu z tytulu zaliczki moge odmowic ? Przeciez to nie ja grzalem ... moge
    placic wiecej za rok jesli bede grzal tak samo ...

  • 2. Data: 2005-12-16 13:11:52
    Od: "Kubba" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Darek" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czynszu z tytulu zaliczki moge odmowic ? Przeciez to nie ja grzalem ...
    > moge placic wiecej za rok jesli bede grzal tak samo ...

    Mialem podobna sytuacje przy kupnie mieszkania. Tez musialem przejac cale
    zobowiazania z tytulu ewentualnych pozniejszych rozliczen. I niestety
    musialem zaplacic - co prawda potem udalo mi sie dogadac z poprzednim
    wlascicielem i podzielilismy to mniej wiecej wg zuzycia - liczac ilosc
    miesiecy)
    Co do zaliczki - do tej pory walcze ze Spoldzielnia w innym mieszkaniu,
    ktora rok w rok pobiera ode mnie zaliczke ktora co roku jest wyzsza niz
    faktyczne zuzycie o ok 10-15%. Spoldzielnia odpowiada ze zostaly ustalone
    takie stawki i musze placic. Na razie nie udalo mi sie znalezc sposobu zeby
    nie placic. Ot, takie nieoprocentowane konto - po rozliczeniu mam zwykle
    miesiac wolny od placenia czynszu...

    Kubba

  • 3. Data: 2005-12-16 13:32:51
    Od: "Darek" <b...@m...pl>

    tak, ale ja kupilem mieszkanie w pazdzierniku, wiec nic z tego ciepla
    niezuzylem ...