  • 21. Data: 2004-09-16 08:47:49
    Temat: Re: gwarancja 2 lata
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    Marcin Debowski wrote:

    > Dałeś akurat taki przykład, że nie sposób aby podważył - nie ma ogóle
    > usterki a brak zrozumienia instrukcji. Ale są i przypadki
    > rzeczywistych usterek jak wspomniane przeze mnie w innym wątku i na
    > innej grupie tzw. zamakanie telefonów nagminnie stwierdzane przez jak
    > najbardziej autoryzowane serwisy współpracujące z krajowymi
    > operatorami sieci gsm. Sądzisz, że tutaj niezależny ekspert też byłby
    > przy niezdrowych zmysłach gdyby podważył opinię serwisu?

    No ba, pewnie ze sa przypadki gdzie niezgodnosc jest jak najbardziej
    oczywista i naprawde wystepuje, ale duzo wiecej jest takich gdzie "klient
    myslal" a potem zalowal i takich wlasnie niezgodnosci mam najwiecej. Ludzie
    kupuja a potem mysla.
    Co do telefonow to nei wiem bo nei jestem w temacie :)

    --
    fi5h

    "Gdyby gówno było w cenie, biedni ludzie rodzili by się bez odbytów"

  • 22. Data: 2004-09-16 09:09:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cibju5$88m$1@news.onet.pl>, fi5h wrote:
> [...]
    > kupuja a potem mysla.
    > Co do telefonow to nei wiem bo nei jestem w temacie :)

    Ale to grupa prawna i takie powinny tu być kryteria oceny. Przyjmujemy, że
    chodzi o faktyczną wadę towaru a nie wadę klienta.

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2004-09-16 11:10:23
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    fi5h wrote:
    > A dlaczego to nie ma ? :)

    Bo ma załatwić w odpowiednim terminie liczonym od złożenia żądania.
    Czasem, ale rzadko, to może być 28 dni, ale powidziałbym ze w większości
    przypadków po 21 dniach od złożenia żądania można odstępować od umowy.
    Potem sąd rozstrzygnie...

    Nie musi być żadnej umowy.

    KG

  • 24. Data: 2004-09-16 14:47:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Sep 2004, Marcin Debowski wrote:

    >+ In article <cibepg$ska$1@news.onet.pl>, fi5h wrote:
    [...]
> [...]
    >+ zamakanie telefonów nagminnie stwierdzane przez jak najbardziej
    >+ autoryzowane serwisy współpracujące z krajowymi operatorami sieci gsm.

    Mam pytanie: a jaka jest podstawa prawna aby w przypadku "uciążliwego
    klienta" wyszło że aparat JEST zamoknięty ?
    Powiem wprost: jak klient ma "w razie zgrzytu" udowodnić że ów aparat,
    owszem, być może zamókł - ale NIE U NIEGO bo nim został wysłany to
    NIE BYŁ zamoknięty ?
    :]

    >+ Sądzisz, że tutaj niezależny ekspert też byłby przy niezdrowych zmysłach
    >+ gdyby podważył opinię serwisu?

    Ja myślę że jak aparat BYŁ zamoknięty to MUSIAŁBY się zgodzić że
    BYŁ. Z ustalenie KIEDY (szczególnie ustaleniem czy dzień wcześniej
    czy dzień później - po pół roku od reklamacji) może być problem... :(

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 25. Data: 2004-09-17 01:15:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <P...@A...portezja
    n.zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > Powiem wprost: jak klient ma "w razie zgrzytu" udowodnić że ów aparat,
    > owszem, być może zamókł - ale NIE U NIEGO bo nim został wysłany to

    Sądzę że w większości wypadków on nie zamókł (tam się pojawiały określenia
    bardziej dosadne w stylu "wpadł do wody"). Zgaduję że opinia serwisu była
    oparta na fakcie, że po stosunkowo krótkim czasie płyta główna praktycznie
    każdego aparatu nosi ślady korozji. Ale to nie oznacza od razu, że komuś
    to wpadło do wody, a raczej wynika to z tego, że konstrukcja aparatu jest
    dość ażurowa i podczas zwykłej, dłuższej rozmowy zwyczajnie się tam trochę
    zawsze napoci. Jeśli z tego powodu się aparat psuje, to jest on MZ
    niezgodny z umową. Taką opinię (że był zamoczony) może podwarzyć biegły.

    Natomiast co do praktycznej strony tego o czym pisałes to niestety masz z
    wątpliwościami rację - może wyniknąć spora trudność dowodowa (nieuczciwy
    serwisant zawsze może wrzucić aparat do wody). Można się przed tym
    zabezpieczyć ale byłoby to już na granicy paranoi.

    --
    Marcin