  • 1. Data: 2002-11-29 10:58:43
    Temat: gwarancja
    Od: "Damian Nogieć" <d...@p...onet.pl>

    Interesuje mnie wykładnia do kodeksu cywilnego na temat gwarancji:
    par.577-581(chyba)
    Czy koszt dostarczenia sprzętu do serwisu ponosi gwarant?
    Jeśli gwarant zastrzegł w gwarancji ze koszt przesyłki ponosi właściciel, to
    czy jest to sprzeczne z obowiązującym polskim prawem?
    Jeśli dokonano 3 istotnych napraw i sprzęt nie nadaje się do użytku, to
    serwis jest zobowiązany wymienić na nowy(chodzi o monitor, marka ta już nie
    istnieje), lub o podobnych parametrach, czy też można żądać zwrotu gotówki?
    Jeżeli monitor został odesłany nie naprawiony, to czy mogę uznać, że doszło
    do złamania umowy gwarancyjnej?
    Za wszelką pomoc z góry dziękuję.
    Damian

  • 2. Data: 2002-11-30 22:02:47
    Temat: Re: gwarancja
    Od: "Andrzej i B." <a...@t...pl>

    Użytkownik "Damian Nogieć" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    gotówki?
    > Jeżeli monitor został odesłany nie naprawiony, to czy mogę uznać, że

    Nie znam się ale pojęcia są przecież jasne Gwarant to osoba do której możesz
    wnosić roszczenia w ramach gwarancji może to być np. polska firma i nie ma
    to nic wspólnego z marką. Dawniej np. GoldStar obecnie LG a gwarant kilka
    lat temu to firma XXX która importowała. Serwis to punkt usługowy z którym
    gwarant podpisał umowę o świadczenie usługi naprawy, jest jeszcze
    sprzedawca. To po chwili zastanowienia powinno być jasne kto może zwrócić
    pieniądze, kto naprawić kto wymienić sprzęt. Sklep umywa ręce chyba że nie
    minął rok to możesz odstąpić od gwarancji na rzecz rękojmi sprzedawcy i do
    niego się zwrócić. Serwis nie zwróci ci pieniędzy podobnie jak i gwarant bo
    im nie płaciłeś nie wymieni ci również sprzętu jak gwarant nie dostarczy mu
    nowego i nie ma na magazynie na wymiany. Pytanie - serwis odesłał ci monitor
    bo może gwarant zerwał z nim umowę o naprawy( o to chodziło że marka nie
    istnieje)? Roszczenia możesz z tytułu gwarancji wnosić do gwaranta a nie do
    serwisu bo co on jest winny jak już nie naprawia tego typu sprzętu. Ale od
    porad jest jeszcze federacja konsumentów jak ci fachowo ktoś nie podpowie.

  • 3. Data: 2002-12-02 15:03:44
    Od: "Damian Nogieć" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej i B." <a...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > porad jest jeszcze federacja konsumentów jak ci fachowo ktoś nie podpowie.
    >

    > Na wstępie dzięki za pomoc, ale moze jednak wyjaśnię szczegółowo:
    Wszelkie zobowiązania przejęła firma Viewsonic, ale w mojej gwarancji jako
    gwarant istnieje Nokia Poland sp zoo.Nie wiem czy umowa pomiędzy tymi
    firmami została zawarta w formie cesjii, czy przelewu wierzytelności(chyba
    tak się to nazywa)?
    Chodzi o monitor firmy Nokia 446Pro. Nokia (ta w Finlandii) sprzedała swój
    dział monitorów firmie Viewsonic, przy okazji zmienił się serwis na fimę
    Arpa z Poznania(ma podpisaną ważną umowę z Viewsonic-iem). Monitor został
    wysłany poraz drugi do serwisu na mój koszt. Próbowałem dochodzić swoich
    praw, ale zbywano mnie gadką, że serwis ma podpisaną umowę na naprawy taką
    a nie inną i nie będzie płacił za przesłanie do nich monitora(i tu wchodzą
    artykuły 577-581)Czy mogę domagać się od gwaranta zwrotów kosztów, czy jeśłi
    podisałem umowę gwarancyjną to tym samym zrzekłem się praw wynikających z
    kodeksu cywilnego?
    Druga rzecz to czy gdy monitor został do mnie odesłany z usterką(zgłosiłem
    to zaraz do serwisu, przyjęli monitor na swój koszt przyznają tym samym że
    nienaprawili sprzętu)to mam prawo domagać się rozwiązania umowy między nami
    i zwrotu pieniędzy(niestety czegoś takiego jak Viewsonic Polska nieistnieje,
    najbliższe przedstawicielstwo jest w Niemczech)?