    From: "Damian Nogieć" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: gwarancja
    Date: Mon, 2 Dec 2002 16:03:44 +0100

    Użytkownik "Andrzej i B." <a...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:3de9356e$1@news.home.net.pl...
    > Nie znam się ale pojęcia są przecież jasne Gwarant to osoba do której
    możesz
    > wnosić roszczenia w ramach gwarancji może to być np. polska firma i nie ma
    > to nic wspólnego z marką. Dawniej np. GoldStar obecnie LG a gwarant kilka
    > lat temu to firma XXX która importowała. Serwis to punkt usługowy z którym
    > gwarant podpisał umowę o świadczenie usługi naprawy, jest jeszcze
    > sprzedawca. To po chwili zastanowienia powinno być jasne kto może zwrócić
    > pieniądze, kto naprawić kto wymienić sprzęt. Sklep umywa ręce chyba że nie
> [...]

    Wszelkie zobowiązania przejęła firma Viewsonic, ale w mojej gwarancji jako
    gwarant istnieje Nokia Poland sp zoo.Nie wiem czy umowa pomiędzy tymi
    firmami została zawarta w formie cesjii, czy przelewu wierzytelności(chyba
    tak się to nazywa)?
    Chodzi o monitor firmy Nokia 446Pro. Nokia (ta w Finlandii) sprzedała swój
    dział monitorów firmie Viewsonic, przy okazji zmienił się serwis na fimę
    Arpa z Poznania(ma podpisaną ważną umowę z Viewsonic-iem). Monitor został
    wysłany poraz drugi do serwisu na mój koszt. Próbowałem dochodzić swoich
    praw, ale zbywano mnie gadką, że serwis ma podpisaną umowę na naprawy taką
    a nie inną i nie będzie płacił za przesłanie do nich monitora(i tu wchodzą
    artykuły 577-581)Czy mogę domagać się od gwaranta zwrotów kosztów, czy jeśłi
    podisałem umowę gwarancyjną to tym samym zrzekłem się praw wynikających z
    kodeksu cywilnego?
    Druga rzecz to czy gdy monitor został do mnie odesłany z usterką(zgłosiłem
    to zaraz do serwisu, przyjęli monitor na swój koszt przyznają tym samym że
    nienaprawili sprzętu)to mam prawo domagać się rozwiązania umowy między nami
    i zwrotu pieniędzy(niestety czegoś takiego jak Viewsonic Polska nieistnieje,
    najbliższe przedstawicielstwo jest w Niemczech)?