  • 61. Data: 2004-09-26 18:50:05
    Temat: Re: gwałt na mężczyźnie -> dziecko
    Od: "dropzone" <d...@N...gazeta.pl>

    > Czym się różni Pani Doktor od Pani Doktorowej ?
    > Tak pierwsza zdobyła tytuł własną głową.
    owszem,
    ale "pani doktorowej" i "sedziny" nie mozna wrzucic do jednego wora,

    a tak przy okazji "pani doktor", to w 90% lek. med.
    a pan/i "profesor" w szkole to "mgr"

    --
    dropzone

  • 62. Data: 2004-09-26 20:59:28
    Od: PAweł <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    M wrote:

    > ze wzgledu na ratio legis instytucji alimentacji dziecka - regulacja
    > ta ma sluzyc zapewnieniu srodkow do zycia dziecku, bez wzgledu na
    > sposob jego poczecia. Jezeli zaprzeczasz - podaj podstawe prawna,
    > ktora pozwala na roznicowanie dzieci wlasnie ze wzgledu na sposob
    > poczecia co do prawa do alimentow.

    Podziwiam radykalną logikę wypowiedzi:)

    Jak zatem wytłumaczysz, w swietle tejże "ratio legis" alimentacji zwolnienie
    z tegoz obowiązku alimentacyjnego dawców nasienia uzywanego w zabiegach
    sztucznego zapłodnienia?
    Wszak nie mozna wg Ciebie różnicować dzieci podłóg metody ich poczęcia, a i
    dawca bez wątpienia świadom był, iż oddaje nasienie po to, by z jego
    udziałem doprowadzić do poczęcia dziecka , a więc godził się na to, że
    zostanie biologicznym ojcem.

    --
    Przy odpowiedzi bezpośrednio do mnie, w adresie użyj zamiast pełnej
    nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp" Pozdr.

  • 63. Data: 2004-09-26 21:54:19
    Temat: Re: gwałt na mężczyźnie -> dziecko(was: gwa?t na m??czy?nie ->dziecko)
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Misiu wrote:

    > To co wtedy dzieje się z dzieckiem, jeśli matce ograniczą prawa
    > rodzicielskie i ukażą ją za gwałt karą więzienia. Kto ma się wtedy
    > zajmować dzieckiem?

    Fachowi i troskliwi pracowniczy państwowego domu dziecka.

    A przy nieco lepszym prawie oraz sprawniejszej organizacji - przybrani
    rodzice, którzy sami dziecka mieć nie mogli.

  • 64. Data: 2004-09-26 21:54:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Misiu wrote:

    > Z ust mi to wyjąłeś:))))

    Fuuuuuuuuuuuuuuj!

  • 65. Data: 2004-09-26 21:56:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Janusz Lepionko wrote:

    > "sędzia przysoliła"
    > sędzina == żona sędzi (sędziego)

    Czepiasz się. Poza tym 'żona sędziego' to znaczenie archaiczne. A
    znaczenie 'sędzia-kobieta' już weszło do języka (i słowników).

  • 66. Data: 2004-09-26 21:57:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Janusz Lepionko wrote:

    > Czym się różni Pani Doktor od Pani Doktorowej ?
    > Tak pierwsza zdobyła tytuł własną głową.

    Jasne. A lekarka to żona lekarza?

  • 67. Data: 2004-09-27 05:25:40
    Temat: Re: gwa?t na m??czy?nie -> dziecko
    Od: gazebo <g...@n...com.pl>

    Paszczak wrote:

    > Ciekawi mnie jeszcze jeden aspekt tej sprawy - czy mężczyzna może żądać
    > usunięcia ciąży, będącej wynikiem opisanego gwałtu?

    no wlasnie, w ktorym miejscu decyzja odnosnie aborcji jest przypisana
    wylacznie matce?

    --
    careful with this axe Eugene!

  • 68. Data: 2004-09-27 07:24:47
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    gazebo <g...@n...com.pl> wrote:

    > no wlasnie, w ktorym miejscu decyzja odnosnie aborcji jest przypisana
    > wylacznie matce?

    Wiesz, te wszystkie feministki mówią 'moja macica' i takie tam.

    Ponadto w przypadku gwałtu na kobiecie nikt nie będzie pytał gwałciciela
    o zgodę na aborcję. A w tym przypadku? Dokonają aborcji siłą? Pół biedy
    jeśli wina będzie oczywista, ale w przypadku jakichś wątpliwości śledztwo
    może się przeciągnąć poza termin, w którym aborcji można dokonać.

    P.

  • 69. Data: 2004-09-27 08:33:22
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Sun, 26 Sep 2004 23:56:33 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał:

    > Czepiasz się. Poza tym 'żona sędziego' to znaczenie archaiczne. A
    > znaczenie 'sędzia-kobieta' już weszło do języka (i słowników).

    Ale chyba łatwiej powiedzieć pa-ni sę-dzio niż pa-ni sę-dzi-no.

    --
    Falkenstein
    Okoliczności obciążające uwzględniane przy wymiarze kary są następujące:

  • 70. Data: 2004-09-27 08:40:55
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Sun, 26 Sep 2004 23:57:08 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał:

    > Jasne. A lekarka to żona lekarza?

    nie o to chodzi w dyskusji.

    Sędzia jest rzeczownikiem zarówno rodzaju męskiego jak i rodzaju
    żeńskiego. Ma zresztą końcówkę rodzaju żeńskiego i nonsensem jest
    poszukiwanie jeszcze bardziej żeńskiego odpowiednika.

    a wracając do lekarki - to zły przykład

    Lekarz - lekarka
    pielęgniarz - pielęgniarka
    sanitariusz - sanitariuszka

    aby otrzymac odpowiednik rodzaju żeńskiego musiomy dodać końcówkę.

    sędzia - sędzia

    Aby otrzymac odpowiednik rodzaju żeńskiego nic nie musimy dodawać.