  • 1. Data: 2005-07-31 20:36:30
    Temat: grunty rolne
    Od: "¤¤¤ LONGUS ¤¤¤" <l...@p...onet.pl>

    Witam

    Chcialbym kupic dzialke rolna o pow ok 5 ha -??
    Podobno sa jakies ograniczenia , moze ktos dokladnie wie o co chodzi ??
    Z tego co sie dowiedzialm to nie moge bo nie jest rolnikiem , nie
    ukonczylem zadnej szkoly rolniczej a nie nie pracowalem na roli

    Pozdrawiam L.

  • 2. Data: 2005-08-02 18:12:08
    Temat: Re: grunty rolne
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    Użytkownik "¤¤¤ LONGUS ¤¤¤" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Z tego co sie dowiedzialm to nie moge bo nie jest rolnikiem , nie
    > ukonczylem zadnej szkoly rolniczej a nie nie pracowalem na roli

    NIE MOŻESZ KUPIĆ
    jednakże możesz kupić gdy przystąpisz do przetargu/o ile taki będzie
    ogłoszony/ gdyż w tym przypadku kwalifikacje nie odgrywają szczególnej roli
    . Po wygraniu przetargu AGENCJA WŁASNOŚCI ROLNEJ SK.pNAŃSTAWA ma prawo
    pierwokupu jednakże w praktyce nigdy tego nie stosuje. Natromiast
    zobowiązuje nabywcę bez wymaganch kwalifikacji do ich uzyskania w
    określonym przez agencję terminie - zazwyczaj jest okres od 3-ch do 5-ciu
    lat. W tym czasie możesz np.zdobyć kwalifikacje rolnicze zaocznie na
    kursach , szkoleniach itd.itp.
    Zagadnienia, które cię interesują są zawarte w Ustawie o kształtowaniu
    ustroju rolnego Dz. U. nr 64 poz. 592 z dnia 15 kwietnia 2003 r.
    Zyczę powodzenia
    KK

  • 3. Data: 2005-08-02 18:21:16
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Kazimierz Kotowicz napisał(a):

    > NIE MOŻESZ KUPIĆ

    A nie jest to przypadkiem tak że każdy może kupić nawet bez przetargu z
    tym że Agencja ma co do niektórych (osób nie mających gospodarstw)
    prawo pierwokupu?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 4. Data: 2005-08-02 19:05:49
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    > A nie jest to przypadkiem tak że każdy może kupić nawet bez przetargu z
    > tym że Agencja ma co do niektórych (osób nie mających gospodarstw) prawo
    > pierwokupu?
    >
    > Witam
    Cytowana wcześniej przeze mnie ustawa o kształtowaniu ustroju rolnego nie
    przewiduje takiej możliwości.
    Być może , że się mylę lecz sądze że nie może kupić w normalnym trbie nie
    spełniając wymogów ustawowych aczkolwiek różnie to bywa gdyż należałoby
    zwrócić uwagę iż o dziwo o tym kto może a kto nie w istocie rzeczy
    decyduje notariusz . Gdyż obie strony tj. kupujący i sprzedający gdy się
    dogadają muszą iśc do notariusza aby porządzić akt notarialny.Po wpisaniu do
    Kw spreawa jest już zamknięta. Nie chcac urazić bądż pomówic kogokolwiek z
    oczywistych wzgl. nie odpowiem dosadnie.
    Sądzę że Pan to zrozumie dokładnie o co tu chodzi.
    Ł ączę pozdrowienia KK

  • 5. Data: 2005-08-02 19:08:28
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Kazimierz Kotowicz napisał(a):

    > Cytowana wcześniej przeze mnie ustawa o kształtowaniu ustroju rolnego nie
    > przewiduje takiej możliwości.

    A ja myślę że skoro tam nie ma mowy o zakazie zakupu, lecz mowa tylko o
    prawie pierwokupu - to teoretycznie każdy może kupić - transakcja nie
    będzie najwyżej skuteczna gdy agencja skorzysta z prawa pierwokupu.

  • 6. Data: 2005-08-02 19:20:58
    Od: " roburkov" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Kazimierz Kotowicz <k...@p...tp.pl> napisał(a):

    [..]
> [...]
    [..]
    > Cytowana wcześniej przeze mnie ustawa o kształtowaniu ustroju rolnego nie
    > przewiduje takiej możliwości.

    Przeczytaj najpierw ustawe na ktora sie powolujesz, moze wtedy zmienisz
    zdanie.

    roburkov

  • 7. Data: 2005-08-02 20:28:46
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    > A ja myślę że skoro tam nie ma mowy o zakazie zakupu, lecz mowa tylko o
    > prawie pierwokupu - to teoretycznie każdy może kupić - transakcja nie
    > będzie najwyżej skuteczna gdy agencja skorzysta z prawa pierwokupu.

    Witam ponownie
    Tak by to wygłądało aczkolwiek w praktyce przy zakupie gruntów rolnych
    stawiane są trzy warunki od których zależy zakup ziemi tj.prowadzenie
    gospodarstwa rolnego, 2-wykształcenie rolnicze, 3-pow. łączna gr. rolnych
    nie może przekraczać 300 ha.
    Być może istnieją dod przepisy które to regulują tyego nie wiem. Moj
    znajomy mieszkający na wssi prowadzący gospodarstwo
    hodowlano -produkcyjne/200 szt. krów mlecznych plus 150 ha ziemi przy
    zakupie/ w bież roku/ dalszych 15 ha , zarządano od niego spełnienia
    trzeciego warunku tj udokumentowania posiadania kwalifikacji rolniczych- po
    doręczeniu bodajże swiadectwa ukończenia szk. rolniczej dopiero wówczas
    notariusz sporządziuł akt notarialny.
    Z uwagi na powyzsze niejasności w dniu jutrzejszym bądż nieco pózniej
    ustalę dokładnie co gdzie i jak gdyż w tym celu wbiorę się do Dyr. Agencji
    Rynku rolnego bądż Agenci restrukuryzacj.
    Pozdrowienia KK

  • 8. Data: 2005-08-03 03:34:16
    Od: Johnson <j...@n...pl>

> [...]

    > doręczeniu bodajże swiadectwa ukończenia szk. rolniczej dopiero wówczas

    Zapewne chodziło o to czy notariusz ma sporządzić umowę sprzedaży
    bezwarunkową czy też warunkową pod warunkiem że Agencja nie skorzysta z
    prawa pierwokupu.

  • 9. Data: 2005-08-04 10:08:00
    Od: Mona<r...@w...pl>

    Możesz kupić, jeśli masz jakiekolwiek średnie wykształcenie. Oczywiście, gdy
    Agencja nie skorzysta z prawa pierwokupu.

    -> http://usenet.pomocprawna.info