  • 1. Data: 2005-07-31 17:22:53
    Temat: Wyłudzenie zasiłku dla samotnie wychowujących
    Od: UlaK <u...@o...pl>

    Co grozi rodzicowi, jeśli pobiera zasiłek z tytułu samotnego
    wychowywania dziecka a faktycznie jest w konkubinacie?

  • 2. Data: 2005-07-31 21:13:55
    Od: "R De" <r...@p...onet.pl>

    Odsiadka. Wiem - bo moja była żona przećwiczyła. Formalnie pozostaje w
    związku małżeńskim, ale chciała wyłudzić pomawiając mnie o alkoholizm i się
    nie udało. Dostała 3 miesiące w zawiasach, tylko nie wiem na ile. Nie
    próbuj, bo o odsiadkę wystąpiła opieka społeczna.
    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2005-07-31 21:46:34
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    R De napisał(a):
> [...]
    > nie udało. Dostała 3 miesiące w zawiasach, tylko nie wiem na ile. Nie
    > próbuj, bo o odsiadkę wystąpiła opieka społeczna.

    Związek małżeński a konkubinat to jednak dwie różne sprawy.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 4. Data: 2005-08-01 07:01:09
    Od: "Kamil Walczak" <w...@N...gazeta.pl>

    UlaK <u...@o...pl> napisał(a):

    > Co grozi rodzicowi, jeśli pobiera zasiłek z tytułu samotnego
    > wychowywania dziecka a faktycznie jest w konkubinacie?

    Zgodnie z art. 30 ustwy o swiadczeniach rodzinnych (dodatek, a nie zasilek)
    podlega zwrotowi wraz z odsetkami.

    podrawiam
    wkamil

  • 5. Data: 2005-08-01 13:51:03
    Od: "Marool" <t...@o...pl>

    Użytkownik "UlaK" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Co grozi rodzicowi, jeśli pobiera zasiłek z tytułu samotnego wychowywania
    > dziecka a faktycznie jest w konkubinacie?

    A ja mam inne pytanie jak niby mozna udowodnic komus ze zyje w konkubinacie
    ?

  • 6. Data: 2005-08-01 14:06:18
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "Marool" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > A ja mam inne pytanie jak niby mozna udowodnic komus ze zyje w
    > konkubinacie ?

    Jedyne co mi przychodzi do głowy ( w w/w kontekście i dotyczy Ojca dziecka)
    to tylko meldunek ,no ale zawsze może być zameldowany np w dwóch miejscach
    (jeden stały i drugi czasowy)...więc nie jest to aż tak proste.Poza tym cała
    akcja z "wyłudzeniami "dodatków jest ściśle powiązana z fikcyjnymi
    rozwodami.Tak czy inaczej od września znów rewolucja więc tak łatwo nie
    będzie:)
    pozdrawiam
    ania

  • 7. Data: 2005-08-01 15:51:11
    Od: "Kamil Walczak" <w...@N...gazeta.pl>

    Marool <t...@o...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "UlaK" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A ja mam inne pytanie jak niby mozna udowodnic komus ze zyje w konkubinacie
    > ?

    Normalnie, art. 7, art. 77 i art. 80 kpa, czyli swobodna ocena dowodow :-)

    pozdrawiam
    wkamil

  • 8. Data: 2005-08-01 18:26:00
    Od: Krzysztof Krixy <k...@p...pf.pl>

    Kamil Walczak napisał(a):

    > Zgodnie z art. 30 ustwy o swiadczeniach rodzinnych (dodatek, a nie zasilek)
    > podlega zwrotowi wraz z odsetkami.

    Jak wysokie są te odsetki?

  • 9. Data: 2005-08-01 18:27:22
    Od: UlaK <u...@o...pl>

    Kamil Walczak napisał(a):

    > Zgodnie z art. 30 ustwy o swiadczeniach rodzinnych (dodatek, a nie zasilek)
    > podlega zwrotowi wraz z odsetkami.

    Jak wysokie są te odsetki i jak liczone?

  • 10. Data: 2005-08-01 19:17:22
    Od: "Kamil Walczak" <w...@N...gazeta.pl>

    > Jak wysokie są te odsetki i jak liczone?
    Ustawowe, liczone od nastepnego dnia od wyplaty nienaleznego swiadczenia.

    pozdrawiam
    wkamil