  • 1. Data: 2017-12-18 16:17:00
    Temat: grosz w innej roli
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    Czy wykorzystanie obiegowej monety jednogroszowej, jako elementu np.
    wyrobu pamiątkarskiego jest dozwolone prawem?

  • 2. Data: 2017-12-18 16:51:17
    Temat: Re: grosz w innej roli
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/18/2017 9:17 AM, t-1 wrote:
    > Czy wykorzystanie obiegowej monety jednogroszowej, jako elementu np.
    > wyrobu pamiątkarskiego jest dozwolone prawem?

    Spotkałem sie z takimi pamiątkami.
    Karalne zdaje się jest niszczenie monet, wiec o ile nie robisz z niej
    podkładki pod śrubki to powinno przejść.

    Inną sprawą są prawa autorskie do wizerunku banknotu czy monety.
    Nad tym też się zastanów jeśli zamierzasz np opublikować jakieś zdjęcia
    swoich pamiętek na których będzie widoczna moneta.

  • 3. Data: 2017-12-20 06:55:31
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-12-18 16:51, witek wrote:

    > Spotkałem sie z takimi pamiątkami.
    > Karalne zdaje się jest niszczenie monet,

    nie

    > wiec o ile nie robisz z niej
    > podkładki pod śrubki to powinno przejść.

    Art. 310. § 1. Kto podrabia albo przerabia polski albo obcy pieniądz,
    [...] podlega karze pozbawienia wolności na czas nie krótszy od lat 5
    albo karze 25 lat pozbawienia wolności.

    kwestia interpretacji 'przerabia' - zamyslem ustawodawcy bylo zapewne
    doklejanie zer na banknotach, ale doslownie rzecz biorac...