  • 1. Data: 2017-12-14 10:54:11
    Temat: Moskiewski sąd: Sprzedaż niemieckich turbin Siemiensa do elektrowni na Krymie "zgodna z prawem" ;-)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.reuters.com/article/us-ukraine-crisis-cr
    imea-siemens-court/russian-court-rejects-siemens-cla
    im-that-crimea-turbines-sale-was-invalid-idUSKBN1E80
    Y6
    > December 14, 2017 / 9:52 AM / Updated an hour ago
    > Russian court rejects Siemens claim that Crimea turbines sale was invalid
    > MOSCOW (Reuters) - Moscow's Arbitration Court on Thursday rejected a
    > claim by Germany's Siemens that the sale of its turbines which were
    > delivered to Crimea was invalid.
    > In August, the same court rejected a request by Siemens to seize its
    > gas turbines, which had turned up in Crimea contrary to EU
    > sanctions. [...]

    Ja rozumiem że Siemens musiał odstawić tą "prawną szopkę na pokaz"
    ale i tak można się setnie ubawić :-)

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2017-12-14 11:53:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
> [...]
    Y6

    >Ja rozumiem że Siemens musiał odstawić tą "prawną szopkę na pokaz"

    Ale wiesz - Rosja to duzy kraj, moze Siemens tam wiele turbin
    sprzedaje.
    I nawet stosowne zastrzezenia reeksportowe daje.

    A tu ... moze zapomnial dodac, moze Krymu nie uwzglednil, moze
    radziecki sad stwierdzil, ze to zaden eksport :-)

    Na pewno sie ucieszyl ze sprzedazy :-)
    Ale czy doskonale wiedzial i tylko szopke odstawil ?
    Takich turbin sie raczej luzem nie sprzedaje, gdzies tam w planach
    jest cala instalacja na konkretnym miejscu ... ale i w Rosji sa
    zmyslni ludzie, zmienic miejsce potrafia, bez pytania Siemensa o zgode
    :-)

    J.

  • 3. Data: 2017-12-14 12:08:18
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    > jest cala instalacja na konkretnym miejscu ... ale i w Rosji sa
    > zmyslni ludzie, zmienic miejsce potrafia, bez pytania Siemensa o zgode

    <cynizm> Ja jako cynik zakładam że Siemens wiedział gdzie turbiny pójdą
    ale miał tyle rozumu by tak się maskować by udowodnienie tego w sądzie
    było trudne+. Uczmy się od Niemców jak dobrze wypadać na sprawdzianach.
    </cynizm>

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2017-12-14 13:00:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
    [...]
> [...]
    >sądzie
    >było trudne+. Uczmy się od Niemców jak dobrze wypadać na

    Od VW ? Nie radze :-)

    Trudno mi powiedziec, jak to z tymi turbinami, bylo, ale mozna sie
    natknac np na

    https://pl.sputniknews.com/swiat/201708246148958-spu
    tnik-rosja-krym-siemens-turbiny/

    i nie bardzo rozumiem co to za rynek wtorny, oraz czemu spolka
    zbankrutowala ...

    oraz
    http://biznes.onet.pl/wiadomosci/swiat/siemens-turbi
    ny-gazowe-bezprawnie-przerzucone-na-krym/b4whmj

    gdzie ostatni akapit ciekawy - turbiny sa made in Russia ?
    To ich unijne sankcje nie obejmuja ...

    J.

  • 5. Data: 2017-12-14 13:14:22
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
    > Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    > "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
    > [...]
    >
    > Od VW ? Nie radze :-)

    Od WV uczmy się jak uniknąć niemieckiego partactwa (w wielkich przekrętach).
    Lepiej się uczyć na cudzych wpadkach niż na swoich, nieprawdaż? ;-)

> [...]
    ny-gazowe-bezprawnie-przerzucone-na-krym/b4whmj

    > gdzie ostatni akapit ciekawy - turbiny sa made in Russia ?

    Jak UE/Europejska firma ma kontrolę (65% udziałów producenta) to niby
    nic nie zmienia?

    --
    A. Filip

  • 6. Data: 2017-12-14 13:16:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    Y6
    >Ja rozumiem że Siemens musiał odstawić tą "prawną szopkę na pokaz"

    Patrz na to
    https://pl.sputniknews.com/swiat/201712116897768-tur
    biny-siemens-na-krymie-sputnik/

    To jest dopiero szopka :-)

    Ale
    -maja tylko 46%,
    -nawet 51% nie upowaznia do nie pozywania,
    -ba - czy majac 100% udzialow mozna robic co sie chce ?

    J.

  • 7. Data: 2017-12-15 20:24:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
    ny-gazowe-bezprawnie-przerzucone-na-krym/b4whmj

    >Jak UE/Europejska firma ma kontrolę (65% udziałów producenta) to niby
    >nic nie zmienia?

    W zasadzie nic.
    Niemiecka spolka dziala wedlug niemieckiego prawa, a rosyjska wedlug
    rosyjskiego.

    Tylko pewnie taka turbina to skomplikowana rzecz, i pelno w niej
    czesci made in EU, przez co i rosyjski produkt moze podlegac pod
    unijne restrykcje.

    J.