  • 1. Data: 2005-06-04 06:46:14
    Temat: Czy to piractwo?
    Od: "Ajgor" <a...@w...pl>

    Zalozmy, ze mam z telewizji na wideo nagrane jakies bardzo stare filmy. Na
    przyklad "Stawke wieksza niz zycie". Zalozmy, ze zgram je z kasety na twardy
    dysk komputera a nastepnie nagram jako Divx na plyty CD (lub kilka odcinikow
    na jedna plyte DVD). Czy to bedzie piractwo? A jesli te odcinki byly by
    sciagniete z internetu? Czy wtedy to bedzie piractwem? Bardzo stary film,
    ktory ze sto razy lecial w TV... Jak to traktowac?

  • 2. Data: 2005-06-04 07:26:16
    Temat: Re: Czy to piractwo?
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Sat, 4 Jun 2005 08:46:14 +0200,
    Ajgor <a...@w...pl> screamed:
> [...]
    > sciagniete z internetu? Czy wtedy to bedzie piractwem? Bardzo stary film,
    > ktory ze sto razy lecial w TV... Jak to traktowac?

    IMHO bedzie. Bardzo stary film to na przyklad "Zapomniana melodia."
    Co do filmu - prawa majatkowe do filmu wygasaja po uplywie 70 lat od smierci
    ostatniego z ewentualnych wspoltworcow. (ale niczego za to sobie nie dam
    uciac).

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:233B ]
    [ 09:24:16 user up 10632 days, 21:19, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    All new: The software is not compatible with previous versions.

  • 3. Data: 2005-06-04 07:27:24
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

> [...]
    > twardy
    > dysk komputera a nastepnie nagram jako Divx na plyty CD (lub kilka

    Z autopsji wynika że każdy DivX na CD budzi podejrzenia. Tak więc Agent J-23
    może po raz kolejny być w akcji i zrobić nalot na Twoje mieszkanie.

  • 4. Data: 2005-06-04 09:23:27
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Artur M. Piwko wrote:

> [...]
    > Co do filmu - prawa majatkowe do filmu wygasaja po uplywie 70 lat od
    > smierci ostatniego z ewentualnych wspoltworcow. (ale niczego za to sobie

    Art. 23. 1. Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już
    rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego. Przepis
    ten nie upoważnia do budowania według cudzego utworu architektonicznego i
    architektoniczno-urbanistycznego.

    --
    KRZYZAK

  • 5. Data: 2005-06-04 09:52:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ajgor" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    Popełnisz przestępstwo, jak zaczniesz sprzedawać te filmy. Dokąd
    będziesz miał po prostu kopie, to nie.

  • 6. Data: 2005-06-04 09:55:45
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    To znaczy ze z tv mozna sobie filmy nagrywac do wlasnego uzytku?....na
    kasety video lub na komp?
    Pozdro

    --

    j...@p...pl
    gg: 207344

  • 7. Data: 2005-06-04 10:48:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek23" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    > To znaczy ze z tv mozna sobie filmy nagrywac do wlasnego uzytku?....na
    > kasety video lub na komp?

    Tak. Przecież ZAIKS i te inne biorą od kaset VIDEO i płyt CD tantiemy.
    Gdyby ich wykorzystanie było zakazane, to po co by to robili?

  • 8. Data: 2005-06-04 13:07:04
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź <news:d7rs96$iun$1@nemesis.news.tpi.pl>
    autorstwa niejakiego Jacek Krzyzanowski wyjaśniam co następuje:

    > Art. 23. 1. Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już
    > rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego.

    Tak, ale nie do zwielokrotniania.
    Natomiast jeśli chodzi o czas ochrony praw do filmu miarodajny jest
    oczywiście art. 95 pr.aut.

    --
    Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 9. Data: 2005-06-04 13:22:13
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Olgierd wrote:

    > Tak, ale nie do zwielokrotniania.

    Do uzytku osobistego mozna robic sobie kopie.
    Nie mozna zwielokratniac w celu osiagniecia korzysci majatkowej.
    Nagrywanie z TV jest jak najbardziej legalne.

    --
    KRZYZAK

  • 10. Data: 2005-06-04 17:25:37
    Od: "Ajgor" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Olgierd" napisał w wiadomości

    > Tak, ale nie do zwielokrotniania.

    Mi nie chodzilo o zwielokratnianie, tylko o przechowywanie calkowicie na
    wlasny uzytek. W koncu jak nagram z telewizji na wideo to tez przechowuje na
    wlasny uzytek. A chyba nie ma roznicy miedzy trzymaniem filmu na kasecie
    wideo, a na plycie w formacie Divx.
    Moze ja powiem o co mi chodzi dokladnie. Otoz mam odtwarzacz DVD z
    mozliwoscia odtwarzania Divx. I rzeczywiscie mam na plytach koplet
    "Stawki....". No i odtwarzacz mi sie zepsul. Raz widzi plyty a raz nie. Ale
    tylko te nagrywane. Oryginaly chodza OK. Chce oddac do serwisu, ale w
    serwisie mi powiedzieli, zebym dolaczyl jakas plyte, zeby mogli sprawdzic. I
    teraz nie wiem, czy jak dam im plyte z ta Stawka, to czy beda mieli jakies
    podstawy, zeby sie ewentualnie przyczepic o piractwo. Filmu nie sprzedaje,
    nikomu nie kopiuje, ani nawet nie pozyczam. Mam wylacznie dla siebie.