  • 1. Data: 2003-03-17 16:39:14
    Temat: gdzie szukac przepisów
    Od: "kluczas" <k...@w...pl>

    Witam...

    Proszę o pomoc w dotarciu do materiałów prawnych stanowiących o tym, iż
    sprzedawca towaru zobowiązany jest zapewnić sprzedaż zapasowych części
    zamiennych do zakupionego towaru w przypadku, kiedy są one nietypowe a
    zostały zużyte lub zagubione.
    W przeczytanej przeze mnie ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz zmianie kodeksu cywilnego dnia 27 lipca 2002r. nie ma
    mowy o w/w warunkach.

    Sytuacja dotyczy konkretnie zakupionego przeze mnie aparatu cyfrowego CASIO
    Exilim EX-M2 wyposażonego podczas sprzedaży w nietypowy akumulator
    litowo-jonowy typu NP-20 firmy Casio, który zagubiłem, co uniemożliwia
    dalsze korzystanie z zakupionego aparatu, gdyż sprzedawca twierdzi, iż nie
    musi zapewnić sprzedaży akumulatorów jako części zamiennych.
    Wydaje mi się, iż jest do tego zobowiązany, gdyż akumulatory nie są wieczne
    i ulegają zużyciu, co prędzej czy później spowoduje konieczność ich wymiany.

    W związku z powyższym postanowiłem ominąć sprzedawcę i kupić akumulator w
    innych sklepach, gdzie okazało się jednak, że na terenie całej Polski,
    łącznie z głównym dystrybutorem produktów Casio, akumulatora takiego nie
    można zakupić.

    Z góry dziękuję, za pomoc i pozdrawiam

    Maciej