  • 1. Data: 2003-03-17 15:05:51
    Temat: czy firma ma mi kupic okulary
    Od: "mariusz bartyzel" <m...@p...com>

    Gdzie znajde przepis o tym czy i za jaka kwote firma powinna dofinansowac mi
    zakup okularow. Pracuje przed kompem 8 godzin. Piosze programy.
    Jaki przepis i gdzie jest ile moga mi zrocic bo slyszalem ze 250 zl.

  • 2. Data: 2003-03-17 19:08:12
    Temat: Re: czy firma ma mi kupic okulary
    Od: "Michal Letowski" <m...@y...com>

    Użytkownik "mariusz bartyzel" <m...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > zakup okularow. Pracuje przed kompem 8 godzin. Piosze programy.
    > Jaki przepis i gdzie jest ile moga mi zrocic bo slyszalem ze 250 zl.

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ
    z dnia 1 grudnia 1998 r.
    w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w
    monitory ekranowe
    (Dz. U. Nr 148, poz. 973)
    obowiązuje od dnia 11 marca 1999 r.

    § 8. 1. Pracodawca jest obowiązany zapewnić pracownikom zatrudnionym na
    stanowiskach z monitorami ekranowymi profilaktyczną opiekę zdrowotną, w
    zakresie i na zasadach określonych w odrębnych przepisach.

    2. Pracodawca jest obowiązany zapewnić pracownikom okulary korygujące wzrok,
    zgodne z zaleceniem lekarza, jeżeli wyniki badań okulistycznych
    przeprowadzonych w ramach profilaktycznej opieki zdrowotnej, o której w ust.
    1, wykażą potrzebę ich stosowania podczas pracy przy obsłudze monitora
    ekranowego.

    Czyli jezeli w czasie badan okresowych okaze sie, ze musisz nosic okulary,
    to firma powinna Ci je kupic. ZTCW, gorna granica nie jest nigdzie ustalona,
    ale na ogol firmy nie refunduja oprawek a tylko koszt szkiel.

    Michal Letowski

  • 3. Data: 2003-03-17 19:18:21
    Od: "Artur" <w...@t...wroclaw.tpsa.pl>

    u mnie jest to właśnie 250 zł

  • 4. Data: 2003-03-18 06:30:40
    Od: "Daniel_J" <d...@o...pl>

> [...]
    ustalona,
    > ale na ogol firmy nie refunduja oprawek a tylko koszt szkiel.

    u mnie jest na szkła i na oprawki - do 250 zł. Ale jestem ciekawy co jaki
    czas mogę wymieniać szkła ?