  • 1. Data: 2005-03-23 22:02:09
    Temat: gdzie sprawdzić samochód
    Od: DonWito <d...@W...poczta.onet.pl>

    Witam,
    chciałbym dowiedzieć się, gdzie powininem się udac w celu dokładnego
    sprawdzenia czy wszystko jest od strony prawnej w porządku z samochodem
    używanym zanim zdecyduję się na jego zakup.
    Gdzie mogę sprawdzić czy nie jest kradziony (mam numery nadwozia i
    silnika)?
    Gdzie mogę sprawdzić, czy nie jest zastawem np. pod jakiś kredyt?
    Wreszcie - czy powinienem sprawdzić coś jeszcze? (poza stanem
    technicznym ;))

    dziękuję i pozdrawiam
    dw

  • 2. Data: 2005-03-24 00:48:10
    Temat: Re: gdzie sprawdzić samochód
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "DonWito" <d...@W...poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:20050323230209.36d7d4e7@donwito...

    > Gdzie mogę sprawdzić czy nie jest kradziony (mam numery nadwozia i
    > silnika)?

    Najbliższa Komenda Policji w godzinach urzędowania (przedpołudniem) -
    ale musisz mieć dowód rejestracyjny i przyjechać samochodem. Nie daje to
    gwarancji, ze samochód nie został utracony poza granicami kraju i nie
    zostanei w przyszłości wprowadzony do bazy.

    > Gdzie mogę sprawdzić, czy nie jest zastawem np. pod jakiś kredyt?

    W dowodzie rejestracyjnym powinien być ewentualnie wpis. Możesz również
    ewentualnie zarządać od sprtzeadwcy zaświadczenia w tym zakresie, ale
    najprościej sparwdzić polisę, bo jak samochód jest w kredycie, to niemal
    zawsze jest cesja ubezpieczenia wpisana.

    > Wreszcie - czy powinienem sprawdzić coś jeszcze? (poza stanem
    > technicznym ;))

    Przede wszystkim, czy numery nadwozia i podwozia zgadzają się z
    dokumentami.