  • 1. Data: 2005-03-23 21:33:22
    Temat: uzasadnienie w sprawie karnej
    Od: "Seba" <s...@w...gazeta.pl>

    mam pytanie czy w sprawie karnej z urzędu jest przygotowane
    uzasadnienie, w tym w I instancji?

    W sprawach cywilnych to trzeba wnioskować i opłacać uzasadnienie
    (przynajmniej w I instancji).

    Sprawa która mnie interesuje jest dość nietypowa, bo to było prywatne
    oskarżenie i zakończyło się przed rozprawą na wniosek oskarżonych o
    odrzucenie aktu sokarżenia. (czyli także przed postępowaniem pojednawczym)
    I teraz sąd zgodził się na ten wniosek, jednak
    ze względu na obszerność materiału powiedział , że uzasadnienie sporzadzi za
    tydzień i doręczy pisemnie. I mam pytanie czy sąd tak rzeczywiście zrobi (bo
    mam przypuszczenie ze popiera oskarżonych i mógł tak zapowiedzieć licząc że
    nie wniosę w terminie wniosku o uzasadnienie i apelacji)

    pozdrawiam

    seba

  • 2. Data: 2005-03-23 21:37:02
    Temat: Re: uzasadnienie w sprawie karnej
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Seba napisał(a):
    > mam pytanie czy w sprawie karnej z urzędu jest przygotowane
    > uzasadnienie, w tym w I instancji?

    wyrok - nie, trzeba złożyć wniosek

> [...]
    > mam przypuszczenie ze popiera oskarżonych i mógł tak zapowiedzieć licząc że
    > nie wniosę w terminie wniosku o uzasadnienie i apelacji)

    zrobi, takie postanowienie o umorzeniu i tak musi być uzasadnione, a sąd
    może uzasadnienie sporządzić do 7 dni od wydania postanowienia i
    doręczyć (art.98 kpk, art.100§3 kpk)

    KG