  • 1. Data: 2005-03-23 18:07:58
    Temat: Re: canal+ - rzekomy dlug
    Od: "Onzo" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Edyta" <n...@b...nie> napisał w wiadomości
    news:d1savd$i1b$1@news.onet.pl...
    > Pozdrawiam,
    > Edyta

    Z tego co wiem, Cyfra+ ma stale problemy z rejestrowaniem swoich klientów.
    Gdy był Canal+ zdarzały się sytuacje, że ludzie rezygnowali z umowy a firma
    dalej liczyła im za usługę i oczekiwała zapłaty. Problemy byly nawet przy
    oddawaniu dekodera:(
    W Twoim przypadku mam wrażenie, że powinno byćwysłane pismo ponaglające do
    zapłaty, a takiego chyba nie było?

    Pozdr
    Onzo

  • 2. Data: 2005-03-23 18:09:32
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Edyta napisał(a):
    > Z gory bardzo dziekuje za odpowiedz..

    Roszczenie przedawniło sie na pewno po trzech latach, ale przedawnienie
    nie oznacza, że dług nie istnieje i że nie można go dochodzić, także
    sądownie. Daje jedynie dłużnikowi prawo do powołania przed sądem zarzutu
    przedawnienia, co spowoduje że żądanie nie będzie uwzględnione.
    Wyrzucić do kosza, nie rozmawiać, ignorować, zacząć się przejmować jeśli
    ewentualnie przyjdzie nakaz z sądu (mało prawdopodobne). Wtedy wnieść
    sprzeciw, tylko w terminie, powołując się na przedawnienie.
    A sprawa trafiła do firmy windykacyjnej właśnie dlatego, że jest
    przedawniona i są znikome szanse na odzyskanie pieniędzy.

    KG

  • 3. Data: 2005-03-23 18:31:41
    Temat: canal+ - rzekomy dlug
    Od: "Edyta" <n...@b...nie>

    Witam,
    dostalismy dzis pismo od firmy windykacyjnej, ze podobno jestesmy dluzni
    cyfrze+ 90zl za niezaplacony rachunek. Po zadzwonieniu w celu ustalenia
    szczegolow dowiedzielismy sie, ze sprawa dotyczy jeszcze analogowego canalu+
    z ktorego zrezygnowalismy w 1999 roku na rzecz cyfry+, z ktorej z kolei
    zrezygnowalismy w 2002 roku. Podobno w cyfrze+ wszystkei rachunki sa
    uregulowane, chodzi tylko o ta wczesniejsza umowe. Niestety nie wiem czy uda
    nam sie odnalezc wszystkie rachunki z canal+, skoro ostatni pochodzi z 1999
    roku. Czy w ogole jest mozliwe aby po tylu latach upominac sie o zaplate,
    jezeli do tej pory, przez caly ten czas, nie dostalismy zadnego wezweania do
    zaplaty? Czy w ogole takie sprawy ulegaja przedawnieniu? Dlaczego sprawa od
    razu trafila do firmy windykacyjnej, zamiast w stosownym czasie nie wezwac
    nas do zaplaty bezposrednio (byc moze gdyby to bylo wczesniej, latwiej
    byloby odnalezc wszystkie rachunki..)?

  • 4. Data: 2005-03-23 19:08:01
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Edyta wrote:
> [...]
    > razu trafila do firmy windykacyjnej, zamiast w stosownym czasie nie wezwac
    > nas do zaplaty bezposrednio (byc moze gdyby to bylo wczesniej, latwiej

    Dług , jeśli nawet był przedawnił się po 3 latach.
    Oznacza to, że firma ma prawo ścigać cię za dług, ale ty masz prawo
    legalnie go nie płacić.
    Gdyby firma zdecydowała się oddać sprawę do sądu, to się nie bać.
    Pójśc powiedzieć, że dług jest przedawniony i sprawa się kończy.
    Nie sądzę, żeby firma się zdecydowała bo dobrze zdaje sobie sprawę, że
    stoi na przegranej pozycji.
    Z firmą windykacyjną nie rozmawiać.
    powiedzieć, że dług sie przedawnił i postraszyć, że jak cię będą
    nachodzić to się poskarżysz.

  • 5. Data: 2005-03-23 19:10:02
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Edyta wrote:

    > Nie nie bylo. Nigdy wczesniej do nas nie pisali w sprawie jakichkolwiek
    > dlugow na rzecz canal+.

    Burdel mają w canal+ i tyle.
    Jak już wiesz czego ten dług dotyczy to zadzwon do canal+ i od razu na
    dzien dobry glosno sie na nich wydrzyj.

  • 6. Data: 2005-03-23 19:20:59
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Edyta wrote:

    > To znaczy moge zakladac, ze skoro roszczenie dotyczy analogowego canalu+, to
    > to, ze do 2002 mialam podpisana umowe z cyfra nic tu nie zmienia (to byla
    > druga umowa)?
    3 lata biegną od daty wymagalności, czyli zwykle od daty płatności na
    fakturze, podpisania umowy itp itd, jeżeli to miała być opłata za coś w
    1999 roku, to teraz mogą zapomnieć.
    Żadna kolejna umowa nie ma na to wpływu.

    > Tak zupelnie to nie zignorowalam, bo dzisiaj tam dzwonilismy zeby sie
    > dowiedziec o co w ogole chodzi..

    Nie szkodzi.
    Nie odpowiedajcie im pisemnie na żadne listy.

  • 7. Data: 2005-03-23 19:35:28
    Od: "Edyta" <n...@b...nie>

    Onzo:

> [...]
    firma
    > dalej liczyła im za usługę i oczekiwała zapłaty. Problemy byly nawet przy

    Ha.. A mysmy oddali dekoder - tzn zamienilismy na cyfrowy podpisujac druga
    umowe, bez zadnych problemow.

    E.

  • 8. Data: 2005-03-23 19:37:56
    Od: "Onzo" <b...@w...pl>

> [...]
    > stoi na przegranej pozycji.
    > Z firmą windykacyjną nie rozmawiać.
    > powiedzieć, że dług sie przedawnił i postraszyć, że jak cię będą

    No tak, ale przez to będzie chyba ciągle w rejestrze jako dłużnik i będzie
    miała problemy: głównie z bankami - nie dostanie kredytu, nie zaoferują jej
    promocyjnie czegoś tam... Żeby być skreślonym trzeba chyba udowodnić, że
    długu nie ma. Nieważne czy spłacając czy udowadniając, że jest to błąd
    Canalu...

    Pozdr
    Onzo

  • 9. Data: 2005-03-23 19:38:42
    Od: "Edyta" <n...@b...nie>

    kam:

  • 10. Data: 2005-03-23 19:41:27
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > No tak, ale przez to będzie chyba ciągle w rejestrze jako dłużnik i będzie

    Do rejestru sie od tak nie wpada, wiem z autopsji.

    A ganial mnie juz KRUK, Intrum Justitia
    i Centrum Rozliczen Finansowych z KIELC :D

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com