  • 1. Data: 2006-05-28 14:21:07
    Temat: Sprawdzenie nieruchomości przed zakupem
    Od: " Shreek" <pulikow SPAM@SPAM poczta.onet.pl>

    Witam

    Przeczytałem przed chwilą post jednego z grupowiczów, który opisał jak to w
    ostatniej chwili przez zmianą właściciela został dokonany wpis do KW o
    postępowaniu komorniczym.

    Przymierzam się do zakupu działki i bardzo mnie to zaniepokoiło, że można
    tak "wpaść".

    Mam więc prośbę. Czy moglibyście opisać co, gdzie i kiedy trzeba zrobić aby
    zagwarantować powodzenie transakcji?
    Zapewne będę kupować ziemię rolną, czyli najpierw będzie spisana umowa
    warunkowa.

    Napiszcie jak dokładnie załatwić tą sprawę? Kiedy należy zapłacić za ziemię?
    Kiedy, co i gdzie sprawdzić, no i jakie trzeba mieć (o ile trzeba) dokumenty
    aby móc takiego sprawdzenia dokonać?

    --
    Mirosław P.
    GG 1119311

  • 2. Data: 2006-05-29 17:24:24
    Temat: Re: Sprawdzenie nieruchomości przed zakupem
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-05-28, Shreek <pulikow> wrote:
> [...]
    > zagwarantować powodzenie transakcji?
    > Zapewne będę kupować ziemię rolną, czyli najpierw będzie spisana umowa

    Tuż przed podpisaniem aktu trzeba by przejrzeć księgę wieczystą i
    dowiedzieć się czego dotyczą ewentualne wnioski o wpisy. Ale jak
    widziałeś w wątku wyżej i to nie gwarantuje 100% pewności.

    Renata

  • 3. Data: 2006-05-30 06:12:28
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    Renata Gołębiowska napisał(a):

    > Tuż przed podpisaniem aktu trzeba by przejrzeć księgę wieczystą i
    > dowiedzieć się czego dotyczą ewentualne wnioski o wpisy. Ale jak
    > widziałeś w wątku wyżej i to nie gwarantuje 100% pewności.

    Dokładnie to zauważyłem.
    Więc co zagwarantuje pewność (za wyjątkiem rezygnacji z zakupu działki)?

    --
    M.
    GG 1119311

  • 4. Data: 2006-05-30 06:42:37
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    podpisanie aktu notarialnego nad ksiega wieczysta, wtedy masz pewnosc ze
    nik nic nie dopisal chwile wczesniej ;) moze brzmiec jak zart, ale zycie
    caly czas z nas zartuje ;)

    --
    Pozdro
    Harry

  • 5. Data: 2006-05-30 12:54:52
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    Harry napisał(a):
    > podpisanie aktu notarialnego nad ksiega wieczysta, wtedy masz pewnosc ze
    > nik nic nie dopisal chwile wczesniej ;) moze brzmiec jak zart, ale zycie
    > caly czas z nas zartuje ;)

    No OK. A w praktyce? Trzeba notariusza zawlec do księgi? Bo raczej
    księgi to mi nie pożyczą...

    A jak będzie w przypadku umowy wstępnej - zgłaszanej do AWRSP?
    Przy podpisaniu tej pierwszej umowy daję właścicielowi 50% ceny, czy
    wtedy już powinny pojawić się zapisy w księdze?

    --
    M.
    GG 1119311

  • 6. Data: 2006-05-30 20:50:03
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2006-05-30 14:54, Shreek wrote:

    > No OK. A w praktyce? Trzeba notariusza zawlec do księgi? Bo raczej
    > księgi to mi nie pożyczą...

    Zaufany człowiek w sekretariacie ksiąg wieczystych z telefonem?

    --
    Przemysław Płaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed

  • 7. Data: 2006-05-30 21:51:29
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    Przemysław Płaskowicki napisał(a):

    > Zaufany człowiek w sekretariacie ksiąg wieczystych z telefonem?

    No dobrze, jest ktoś w sekretariacie, patrzy w księgę i jest OK.
    Podpisujemy akt notarialny i...

    Kto i kiedy wpisuje do księgi, że nieruchomość jest sprzedana?

    PS: No i jak to jest z tą umową wstępną? Czy to właśnie wtedy jest
    najważniejszy moment? Czy może przy drugiej umowie, tej po decyzji AWRSP?

    Proszę o jak najwięcej informacji bo widzę, że temat jest skomplikowany
    a nie chciałbym wdepnąć w ...

    --
    M.
    GG 1119311