    From: "Kasi i Przemek" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: fotoradar i obowiazek wskazania kierujacego
    Date: Wed, 27 Sep 2006 12:25:06 +0200

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    news:aohkh2pg7iuf1bsd3cnl0od6fi98vl4kom@4ax.com...

    > A ja napisałebym, ze twoim pojazdem przekroczono... i oczywiście
    > prędkość, a nie 'szybkość'.

    racja :)

    > Tak się składa, że nie masz obowiązku wskazywaniea kierowcy który
    > kierował twoim pojazdem (ważne jest to o co policja pyta, jak
    > dokladnie brzmi pytanie [co wpisano do protokolu]), a jedynie komu
    > pojazd powierzyłeś. To drobna różnica w pytanie, ale prawnie bardzo
    > ważna!

    pytanie brzmiało: "kto był kierującym?"

    Do protokołu nie wpisano pytania a jedynie moje oświadczenie, iż nie
    rozpoznaję na zdjęciu osoby kierującej.

    Wpisano też (to chyba mój błąd), że proszę o wyznaczenie terminu na
    ustalenie osoby kierującej i wyznaczono mi termin na piątek w którym zgłosi
    się kierujący lub ja osobiście.
    Na ustną prośbę odmówiono mi wydania odpisu protokołu.

    > J.w. brak takiego obowiązku.

    > Moze, ale wskazany obwiniony może do czynu sie nie przyznać i w
    > zasadzie brak dowodu, aby go za to wykroczenie ukarać.
    > Czytaj więcej tu: http://artgola.webpark.pl/winny.htm

    Czyli podlegam karze grzywny za sklerozę.

    Pozostaje do wyboru:
    - przyznać się do czegoś co do czego nie jestem pewien, że zrobiłem i dostać
    200 mandatu i 6 punktów,
    - nie przyznać się i dostać grzywnę i koszty sądowe.

    Czy są inne opcje?

    Pozdrawiam

    PrzemekK