  • 71. Data: 2008-08-09 18:15:52
    Temat: Re: fotografie wojny == bezczeszczenie zwlok
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:m0k0n5-pca.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Bardzo prosto - robi się zamieszanie i ludzie zwiewają z własnej
    > inicjatywy.

    Wiesz, chciał bym, byś to dokładniej opisał. Czy mieszamy i co? :-)

    > Skoro sama wojna bez odpowiedniego zatwierdzenia jest nielegalna, to tak
    > czy inaczej są przestępcami.

    No popatrz. A wojsko czyniło rózne wstręty tym, co odmawiali. Na forum
    pl.misc.militaria było o tym jakiś czas dość głośno.

    > Jaaaaaasne. "Cel uświęca środki". Rany, jak ja nienawidzę takiej
    > hipokryzji...

    Witamy na pokładzie. Ja też, ale takie są realia.

    > Tia, akurat mieszkańcy Drezna czy Nagasaki byli w stanie się zorientować,
    > co było namalowane na samolotach...

    To nie ma znaczenia. Chodzi o stronę prawną. Mieszkańcy pewnie nie,
    aichniejsze lotnictwo i artyleria przeciwlotnicza ma parwo strzelać do
    wszystkiego, co jest obcym samolotem na ich niebie. Na tym "zabawa" w wojnę
    polega. I jak któraś ze stron przestaje przestrzegać tej zasady, to moze
    się to obrócić przeciwko niej. Jak zaczniemy przykładowo namiętnie
    bombardować przeciwnika z samolotów pasażerskich, to trudno mieć do niego
    pretensje, że zestrzeli kilka innych z pasażerami na pokładzie.

    > Przez pomyłkę? Naloty dywanowe na niemieckie miasta i nuklearne
    > zbombardowanie japońskich miast wg. ciebie były omyłkowe?

    Przeczytaj jeszcze raz, o czym pisałem. Ten fragment akurat nie odnosił się
    do bombardowań.

    > Wiesz, jak się domagasz takich "honorowych rozgrywek", to ja się domagam,
    > żeby obie strony miały zbliżone stany ilościowe i poziom technologiczny
    > ;->

    Masz do tego prawo.

    > Zauważ, że nie użyłem słowa "Wermacht".

    Wiem, ale ja uważam za koeniczne i uzasadnione wprowadzić ten podział. Znam
    osobiście kilka osób, które pamiętają czasy wojny. Wszystkie podkreślały,
    ze Wermach traktował polską ludność cywilną o wiele lepiej, niż żołnierze
    Armii Czerwonej. Słyszałem o tym, że w ujednej z pobliskich miejscowości,
    gdy dwóch niemieckich żołnierzy zgwałciło polkę, a jej rodzina pożaliła sie
    oficerowi, ten po ustaleniu, ze to prawda po prostu ich zastrzelił przed
    frontem kompanii i na oczach polaków zresztą. Było to w trakcie wycofywania
    się Niemców na poczatku 1945 roku.

    Co innego formacje policyjne w postaci SS czy innych bojówek. To one
    przykałdowo stosowały rozstrzeliwanie zakąłdników. Zreszta sposób akurat
    wymyślili zdaje się bytyjczycy tłumiąc jakieś powstanie bodaj w Afryce.
    Dawno temu o tym czytałem.

  • 72. Data: 2008-08-10 10:46:23
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "gargamel" <s...@d...lina> pisze:

    > wybacz, ale żeby nazywać się żołnierzami to trzeb się jak żołnierz
    > zachowywać,
    > a żołnierze nie ucinają publicznie głów cywilom, nie mordują cywilów i
    > jeszcze robiąc z tego publiczne widowisko, to zwykli bandyci:O(

    Żołnierze tylko ostrzeliwują wiochy z cywilami?

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Gdyby tylko ludzkość w pełni zrozumiała, że nieludzkie jest

  • 73. Data: 2008-08-10 10:51:17
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

> [...]
    > przed frontem kompanii i na oczach polaków zresztą. Było to w trakcie
    > wycofywania się Niemców na poczatku 1945 roku.

    tak, wermacht traktował polską ludność lepiej, ale tylko w kategoriach że
    mniej tej ludnosci namordował, ale ordował, kradł, gwałcił itd tak samo jak
    ruskie, a jakieś incydentalne przypadki ludzkiego zachowania zdarzaja się
    zawsze:O)

  • 74. Data: 2008-08-10 16:00:53
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > Żołnierze tylko ostrzeliwują wiochy z cywilami?

    zapomniałeś chyba kto tam był tak naprawdę ostrzelany?

    nasze wojsko zostało ostrzelane przez talibów, którzy albo zasłaniali się
    żywą tarczą w postaci cywili, albo sami tych cywili udawali, to ich
    podstawowa taktyka:O(