  • 1. Data: 2008-08-05 16:16:55
    Temat: Dziecko i nikotyna...
    Od: "S.Cone" <p...@c...znac.org>

    witam
    pozdrawiam wszystkich itd. :-)
    Mam pytanie natury prawnej - inaczej przecież bym tu nie trafił :-)
    Czy istnieje jakieś uregulowanie prawne, które zabrania łączenia wizerunku
    dziecka z papierosami, tytoniem, itd. I nie chodzi tu o reklamowanie
    papierosów, czy tytoniu...
    Dostałem od klienta bardzo durne zdjęcie, gdzie dziewczynka udaje, że pali
    fajkę (ma to chyba udawać fajkę indiańską) - zdjęcie to ma posłużyć do
    reklamy jego wyrobów (odzież). O ile oczywistym jest, że to połączenie jest
    niestosowne, głupie, niemoralne, niewłaściwe itd., to interesuje mnie, czy
    również - taka scenka - nie jest zabroniona prawnie. Co by bez zbędnego
    tłumaczenia rozwiązało moje dylematy. :-))

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2008-08-05 18:37:39
    Temat: Re: Dziecko i nikotyna...
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    S.Cone napisał(a):
    . Co by bez zb?dnego
    > t?umaczenia rozwi?za?o moje dylematy. :-))
    >
    > Pozdrawiam
    > Darek

    na poczatek art 8 ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami
    używania tytoniu i wyrobów tytoniowych.

  • 3. Data: 2008-08-05 19:10:27
    Od: "S.Cone" <p...@c...znac.org>

    Użytkownik "SzalonyKapelusznik"

    na poczatek art 8 ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami
    używania tytoniu i wyrobów tytoniowych.
    -----------------------
    Tą ustawę czytałem, ale to nie dotyczy tego problemu.
    Bardziej szukam czegoś, co by brzmiało np. "...kto przedstawia na zdjęciach,
    czy innych obrazach dzieci palące, czy udające palenie papierosów lub fajek
    podlega obowiązkowemu wypraniu mózgu w pralce Frania, w temperaturze nie
    niższej niż..."
    Liczyłem, że może coś jest w przepisach dotyczących dzieci, reklamy...

    Pozdrawiam
    Darek

  • 4. Data: 2008-08-05 20:13:30
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 5 Sie, 21:10, "S.Cone" <p...@c...znac.org> wrote:
> [...]
    > niższej niż..."
    > Liczyłem, że może coś jest w przepisach dotyczących dzieci, reklamy...

    W takim razie artykul 16 ustawy o radiofonii i telewewizj w punkcie 1
    podpunkcie 1) czyli"
    Art. 16b. 1. Zakazana jest reklama:
    1) wyrobów tytoniowych, rekwizytów tytoniowych, produktów
    imitujących wyroby lub rekwizyty tytoniowe oraz symboli związanych z
    używaniem tytoniu,
    i punkcie 2 podpunkt 4 czyli:
    4) w nieuzasadniony sposób ukazujących niepełnoletnich w
    niebezpiecznych sytuacjach,

  • 5. Data: 2008-08-05 21:11:40
    Od: "kuba " <j...@W...gazeta.pl>

    SzalonyKapelusznik <s...@g...com> napisał(a):

    > W takim razie artykul 16 ustawy o radiofonii i telewewizj w punkcie 1
    > podpunkcie 1) czyli"
    > Art. 16b. 1. Zakazana jest reklama:
    > 1) wyrob=F3w tytoniowych, rekwizyt=F3w tytoniowych, produkt=F3w
    > imituj=B1cych wyroby lub rekwizyty tytoniowe oraz symboli zwi=B1zanych z
    > u=BFywaniem tytoniu,
    > i punkcie 2 podpunkt 4 czyli:
    > 4) w nieuzasadniony spos=F3b ukazuj=B1cych niepe=B3noletnich w
    > niebezpiecznych sytuacjach,

    Ale to ustawa o radiofonii i telewizji, więc raczej mowa o zakazie nadawania
    takich reklam w radiu i TV, a nie przesyłaniu znajomym na maila ;)

    pozdrawiam
    kuba

  • 6. Data: 2008-08-06 11:35:57
    Od: "S.Cone" <p...@c...znac.org>

[...]
    Ten punkt czwarty jest dobry, ale gdyby jeszcze był w jakiejś ustawie
    ogólnej o reklamie, to było by idealnie. :-)

    Pozdrawiam
    Darek