  • 11. Data: 2008-02-28 10:15:24
    Temat: Re: firma nie płaci za fakturę - jakieś pomysły na takich?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Feb 2008, Jacek Osiecki wrote:

    > Odliczenie VATu którego się nie zapłaciło jest ostro ścigane przez urzędy
    > skarbowe.

    W jakim kraju, że tak z ciekawości spytam? ;)
    Bo pytający pewnie urzęduje w .pl, a tam takich przepisów nie ma
    jako reguły.
    No, CHYBA, że sprzedawca jest "VATowcem kasowym", co ze względu na
    komplikacje dla kupujących :> spotyka się naprawdę BARDZO rzadko!

    > Pozdrawiam,

    Wzajemnie, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 12. Data: 2008-02-28 12:52:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > A dlaczego w uproszczonym? A jeśli sprawa nie nadaje się do
    > postępowania uproszczonego, to co wtedy?

    To wtedy nie w uproszczonym, ale dlaczego ma się nie nadawać? Suma nie
    była podana, więc nie sądzę, żeby przekraczała limit...

  • 13. Data: 2008-02-28 12:53:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > Ale jak się ta firma zgodzi chyba?

    ROTFL

  • 14. Data: 2008-02-28 16:57:39
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > To wtedy nie w uproszczonym, ale dlaczego ma się nie nadawać? Suma nie
    > była podana, więc nie sądzę, żeby przekraczała limit...

    No właśnie nie rozumiem dlaczego polecasz tryb uproszczony, skoro
    nawet nie znamy wartości przedmiotu sporu. Gdybyś napiasał, że polecasz
    postępowanie nakazowe, albo chociaż upominawcze, to bym zrozumiał.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 15. Data: 2008-02-28 17:41:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > No właśnie nie rozumiem dlaczego polecasz tryb uproszczony, skoro
    > nawet nie znamy wartości przedmiotu sporu. Gdybyś napiasał, że polecasz

    Bez przesady - limit jest, o ile pamiętam, na 8 tysięcy (niech mnie ktoś
    poprawi, jeśli pomyliłem z limitem od spraw dla arbitra bankowego).

    Jasne, że pojedyncza faktura może być na wyższą sumę, ale IMHO
    statystycznie pewniejsza będzie faktura "w limicie".

    > postępowanie nakazowe, albo chociaż upominawcze, to bym zrozumiał.

    O nich właśnie piszę.

  • 16. Data: 2008-02-28 21:25:59
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Bez przesady - limit jest, o ile pamiętam, na 8 tysięcy (niech mnie ktoś
    > poprawi, jeśli pomyliłem z limitem od spraw dla arbitra bankowego).

    10 000zł.

    > Jasne, że pojedyncza faktura może być na wyższą sumę, ale IMHO
    > statystycznie pewniejsza będzie faktura "w limicie".

    > O nich właśnie piszę.

    To trzeba było pisać od razu, bo przecież postępowanie uproszczone to
    nie jest synonim nakazowego/upominawczego. :)

  • 17. Data: 2008-02-29 09:08:38
    Od: causa1980 <p...@g...com>

    On 28 Lut, 01:16, "yapann" <y...@o...pl> wrote:
    > firma zalega mi trzeci tydzień z płatnością za fakturę
    > - jakieś pomysły na takich?

    Po pierwsze, jeżeli także jesteś przedsiębiorcą to wpierw napisz
    wezwanie do zapłaty i wyślij poleconym na adres dłużnika. W wezwaniu
    napisz z jakiej faktury i że liczysz odsetki ustawowe od dnia
    płatności faktury VAT. Załącz również kserokopię tej faktury.

    Po jakimś czasie sprawdź, czy nie zapłacili lub nie odpisali na Twoje
    wezwanie.

    Jeżeli nie ma reakcji to wtedy do sądu pozew w postępowaniu
    upominawczym i uproszczonym, a więc na urzędowym formularzu musi być,
    który znajdziesz na stronie internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości.
    Jeżeli będziesz miał kłopot lub czegoś nie rozumiesz napisz maila. A
    może chcesz, by reprezentował Ciebie adwokat?

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2008-02-29 16:23:08
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    causa1980 napisał(a):

> [...]
    > Jeżeli będziesz miał kłopot lub czegoś nie rozumiesz napisz maila. A
    > może chcesz, by reprezentował Ciebie adwokat?

    Ja czegoś nie rozumiem: na jakiej podstawie twierdzisz, że opisywana
    przez autora wątku sprawa nadaje się do postępowania uproszczonego?

  • 19. Data: 2008-02-29 16:40:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Ja czegoś nie rozumiem: na jakiej podstawie twierdzisz, że opisywana
    > przez autora wątku sprawa nadaje się do postępowania uproszczonego?

    A na jakiej podstawie ty twierdzisz, że się nie nadaje?

  • 20. Data: 2008-02-29 17:30:56
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > A na jakiej podstawie ty twierdzisz, że się nie nadaje?

    Nie twierdzę, że się nadaje. Tego nie wiadomo. Zatem jeśli ktoś
    twierdzi, że poleca postępowanie uproszczone, to mam wrażenie, że nie
    wie o czym pisze. Zwłaszcza jeśli zaraz potem wspomina o postępowaniu
    upominawczym/nakazowym. Wtedy wyobrażam sobie, że jest to osoba, której
    - jak niejednemu nawet na tej grupie - wydaje się, że "uproszczoność"
    postępowania polega właśnie na tym, że jest wydawany nakaz zapłaty.