  • 1. Data: 2002-04-16 12:22:12
    Temat: faktury NOM
    Od: "ERY" <e...@p...gazeta.pl>

    Podobno NOM doszedł już do porozumienia z TPSA i zacznie za chwilę
    rozsyłanie faktur za 9 miesięcy wstecz.

    Czy zgodne z prawem jest:
    1. udostępnienie przez TPSA baz danych abonentów NOMowi?
    2. wystawianie faktur za usługi wykonane przed 9miesiącami, w zeszłym
    roku?
    3. Wystawianie jednej faktury za cały okres skoro rozliczanie z TPSA
    odbywało się w cyklach miesięcznych?

    Czy w ogóle legalne jest żądanie teraz przez NOM zapłaty za usługę, której
    się od nich nie zamawiało? Jeśli jest się podłączonym do sieci TPSA, która
    nas billinguje i rozlicza, wszystkie faktury zostały zapłacone, to na
    jakiej podstawie jakiś tam NOM może żądać od nas pieniędzy?

    Pozdrawiam

    ERY

    P.S. Moim zamiarem NIE JEST trolling!

  • 2. Data: 2002-04-16 12:25:13
    Temat: Re: faktury NOM
    Od: "wp" <n...@w...pl>

    > 2. wystawianie faktur za usługi wykonane przed 9miesiącami, w zeszłym
    > roku?

    czy ta fakture wpuszcze w zeszloroczne koszty??? NIE. wiec to jakas
    paranoja.

  • 3. Data: 2002-04-16 14:33:39
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ERY" <e...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Podobno NOM doszedł już do porozumienia z TPSA i zacznie za chwilę
    > rozsyłanie faktur za 9 miesięcy wstecz.
    >
    > Czy zgodne z prawem jest:
    > 1. udostępnienie przez TPSA baz danych abonentów NOMowi?

    Nad tym głowią się właśnie najtęższe głowy. Moim zdaniem nie. Równie dobrze
    TPSA mogłaby udostępniać moje imię, nazwisko, adres.... setkom operatorów
    krajowych i zagranicznych, stacjonarnych i komórkowych (a także
    satelitarnych) z których usług korzystałem dzwoniąc z mojego telefonu w
    ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat.

    > 2. wystawianie faktur za usługi wykonane przed 9miesiącami, w zeszłym
    > roku?

    Tutaj akurat nie mam specjalnych watpliwości. Kto, gdzie i kiedy ci
    powiedział (zawarł) w jakimkolwiek regulaminie, że okresem rozliczeniowym
    musi być miesiąc. W F są to 2 miesiące a w UK kwartał. Może NOM lubi okresy
    9-miesięczne.

    > 3. Wystawianie jednej faktury za cały okres skoro rozliczanie z TPSA
    > odbywało się w cyklach miesięcznych?

    Tak jest w TPSA ,ale NOM może miec inaczej, co nie znaczy, że ma bo a priori
    nie zanaczyl tego w regulaminie.

    > Czy w ogóle legalne jest żądanie teraz przez NOM zapłaty za usługę, której
    > się od nich nie zamawiało?

    Tutaj się akurat bardzo mylisz. Zamowiłeś u nich usługę wybierając 1044.
    Nikt cię do tego nie zmuszał. Mogłeś przezciez wybrać 1033.

    > Jeśli jest się podłączonym do sieci TPSA, która
    > nas billinguje i rozlicza, wszystkie faktury zostały zapłacone, to na
    > jakiej podstawie jakiś tam NOM może żądać od nas pieniędzy?

    To też jest problem, który zapewne zawali cala ta sprawę. NOM jak
    najbardziej może od ciebie żądać pieniędzy tylko, że w swoim regulaminie
    napisał (i tego należy się trzymać), że forsę tę pobierze od ciebie twój
    operator lokalny (w 10 mln przypadków - TPSA) na podstawie wystawionej przez
    siebie faktury. A jak wiadomo nie zmienia się reguł w trakcie gry.

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl

  • 4. Data: 2002-04-16 14:35:54
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wp" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > czy ta fakture wpuszcze w zeszloroczne koszty??? NIE. wiec to jakas
    > paranoja.

    Faktura będzie nosiła datę n-tego maj 2002, więc całość wpuścisz sobie w
    tegoroczne koszty.

    A rozmowy z grudnia na fakturze TPSA , która dostajesz pod koniec stycznia
    to w jakie koszty sobie wpuszczasz?

    Jakiś problem?

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl

  • 5. Data: 2002-04-16 15:05:50
    Od: "news.tpi.pl" <a...@a...com>

> [...]
    >nas billinguje i rozlicza, wszystkie faktury zostały zapłacone, to na
    >jakiej podstawie jakiś tam NOM może żądać od nas pieniędzy?

    no nie przesadzaj, aparat telefoniczny sam inicjował połączenia poprzez 1044
    ?

  • 6. Data: 2002-04-16 19:38:52
    Od: <e...@w...pl>

> [...]
    > nas billinguje i rozlicza, wszystkie faktury zostały zapłacone, to na
    > jakiej podstawie jakiś tam NOM może żądać od nas pieniędzy?

    Ja mam ich gdzies odemnie nic niedostana chyba ze po 5 latach przyjdzie
    komornik..

    pozdr
    Piotr

  • 7. Data: 2002-04-16 22:38:58
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Apr 2002, Telesfor Baudot wrote:
    >+Użytkownik "wp" <n...@w...pl>
    [...]
> [...]
    >+
    >+ A rozmowy z grudnia na fakturze TPSA , która dostajesz pod koniec stycznia

    Ośmielam się skomentować, że wałkując tematy "podobne i przyległe"
    sam zacząłem mieć wątpliwości; podatek dochodowy *należy* rozliczać
    rocznie - i PO COŚ jest termin rozliczenia do 30.IV następnego
    roku żeby "takie coś" dało się poprawnie zaliczyć.
    IMHO księgowanie memoriałowe nie ma tu nic do rzeczy: rozliczyć
    podatek (a nie zaliczki), w tym KUP - powinno się rocznie :),
    słownie: w roku poniesienia (a może ktoś przeciw ?? ;)
    Niemniej zdaniem autorytetów pl.*.podatki :) zaliczenie "w koszt
    roku zapłaty" można *dopuścić* - więc nie korygowałem KPiR.

    Poza tym wziąłeś IMO zły przykład, bo fakturę za grudzień
    *można* poprawnie zaliczyć w koszty :) a "zaległy NOM"
    nie bardzo - AFAIR gdzieś widziałem ze "jeśli nie można
    to zaliczyć wtedy kiedy można" (nie, nie szukam usilnie gdzie
    to było i proszę o usprawiedliwienie).

    >+ Jakiś problem?

    W tym miejscu ? ;) - nie, bynajmniej :) (poza tym
    że IMO przykład nieszczęśliwy)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-04-17 06:07:49
    Od: "TomekS" <t...@p...com>

    > Ja mam ich gdzies odemnie nic niedostana chyba ze po 5 latach przyjdzie
    > komornik..

    Swoją drogą - pamieacie jak niektórzy się cieszyli, że _wreszcie_ złamano
    monopol TPSA? A teraz sami chcą udupić NOM nie płacąc rachunków.
    W sumie sprawa jest prosta - chcesz mieć czyste sumienie to zapłać, a jak
    nie to nie musisz, wygrasz w każdym sądzie ;-)

    Tylko czy to nie pomoże jeszcze bardziej TPSA...????

  • 9. Data: 2002-04-17 07:16:46
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "TomekS"
> [...]
    > nie to nie musisz, wygrasz w każdym sądzie ;-)
    >
    > Tylko czy to nie pomoże jeszcze bardziej TPSA...????

    to dzwoniac przez 1044 byles pewien ze dzwonisz za darmo ???
    czy sądy są w Polsce tylko po to zeby służyć oszustom - masz takie zdanie o
    sądach?
    *** blad ***

  • 10. Data: 2002-04-17 08:01:34
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Apr 2002, blad wrote:

    >+ Użytkownik "TomekS"
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ to dzwoniac przez 1044 byles pewien ze dzwonisz za darmo ???

    Primo to nie Tomek miał zamiar uchylania się od płacenia,
    a jakby nie patrzeć odpowiadasz właśnie Tomkowi (to tak dla porządku)

    >+ czy sądy są w Polsce tylko po to zeby służyć oszustom - masz takie zdanie o
    >+ sądach?

    Sądy są od przestrzegania prawa.
    Biorąc pod uwagę treść umowy publicznie prezentowaną przez NOM
    i przytaczaną na grupie - to owszem, fakturę od NOM sądy
    POWINNY uznać za niezgodną z umową.
    Formalnie to *NOM* nie wywiązuje się z warunków (skoro obiecywał
    że "za pośrednictwem") :] !
    Dla porządku: ja tam NOMowi zapłacę, choć się nie wywiązuje ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd