  • 1. Data: 2002-04-16 11:06:06
    Temat: Parkowanie tylko dla niepelnosprawnych ?
    Od: "Krzysio" <K...@s...net.pl>

    W lokalnej gazecie znalazłem artykuł, a w nim zdjecie - na wyznaczonym
    parkingu stoi samochod, przed maską którego widać stojący słupek z białą
    tabliczką wraz z czarnym symbolem inwalidy. Pod zdjęciem podpis:'kierowca
    nie ma oznakowanego auta, czyli może zostać ukarany madnatem'. Autorka w
    treści artykułu pisze, ze w takich miejscach mogą parkować kierowcy z ważną
    legit. inwalidzką, zaświadczeniem o niepełnosprawności, a ich auto powinno
    mieć na szybie przyklejony specjalny znaczek. W przeciwnym razie Policja
    karze mandatem za utrudnianie ruchu do 500 zł. Czy rzeczywiście jest to
    zgodne z prawem ?

    Powyższy tekst zamieściłem na pl.misc.samochody, ale padły dwie sprzeczne ze
    sobą odpowiedzi i dalej nie wiem jaka jest prawda pod względem prawnym -
    może tu dowiem się więcej ?
    --
    Krzysztof

  • 2. Data: 2002-04-16 20:29:11
    Temat: Re: Parkowanie tylko dla niepelnosprawnych ?
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Krzysio" <K...@s...net.pl> napisał:

    >z białą tabliczką wraz z czarnym symbolem inwalidy.
    Jest to tabliczka wg wzoru T-29, nie jest to znak drogowy i jej samej
    nie przypisano znaczenia, czyli NIE oznacza nic. Nie mozna wiec uznac,
    ze miejsce jest oznakowane wlasciwie, czyli zarezerwowane dla poj.
    osob niepelnosprawnych.

    >'kierowca nie ma oznakowanego auta, czyli może zostać ukarany madnatem'.
    Prawo NIE przewiduje oznakowywania aut inwalidów - brak podstaw
    wypisania MK.

    >w takich miejscach mogą parkować kierowcy z ważną legit. inwalidzką,
    >zaświadczeniem o niepełnosprawności, a ich auto powinno
    >mieć na szybie przyklejony specjalny znaczek.
    Nieprawda - uwaga j.w.

    >Policja karze mandatem za utrudnianie ruchu do 500 zł.
    Kazdy pojazd zaparkowany w wyznaczonym do tego celu miejscu (na
    parkingu) NIE moze utrudniac ruchu, bo służy do parkowania. Miejsce
    przeznaczone do ruchu pojazdów nazywa sie jezdnia.

    >Powyższy tekst zamieściłem na pl.misc.samochody, ale padły dwie sprzeczne ze
    >sobą odpowiedzi i dalej nie wiem jaka jest prawda pod względem prawnym -
    >może tu dowiem się więcej ?
    Tak, tylko ten, który napisał, iz jest zgodne z prawem, poproszony o
    odpowiedni przepis prawa 'nabrał wody w.... klawiaturę' ;-D

    Artur Golański

  • 3. Data: 2002-04-17 08:36:08
    Od: j...@p...onet.pl (J.F.)

    On Tue, 16 Apr 2002 20:29:11 GMT, <A...@k...net.pl> wrote:
    >Prawo NIE przewiduje oznakowywania aut inwalidów - brak podstaw
    >wypisania MK.

    Nie nie - podstawa do ukarania jest zakaz parkowania w miejscach
    dla inwalidow, a nie istnienie lub nie oznakowania aut inwalidow.

    Mozesz miec racje ze nie ma takich miejsc bo nie sa przewidziane w
    kodeksie. [Aczkolwiek "zakaz postoju" z tabliczka "nie dotyczy inwalidow"
    chyba bylby odpowiedni].

    >Kazdy pojazd zaparkowany w wyznaczonym do tego celu miejscu (na
    >parkingu) NIE moze utrudniac ruchu, bo s?u?y do parkowania. Miejsce
    >przeznaczone do ruchu pojazdów nazywa sie jezdnia.

    A na jezdni generalnie wolno parkowac :-)

    J.

  • 4. Data: 2002-04-17 20:02:54
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    j...@p...onet.pl (J.F.) napisał:

    >Nie nie - podstawa do ukarania jest zakaz parkowania w miejscach
    >dla inwalidow, a nie istnienie lub nie oznakowania aut inwalidow.
    Podasz konkretny przepis (artykuł) ?

    >nie ma takich miejsc bo nie sa przewidziane w kodeksie.
    Oznakowanie jest przewidziane w rozp. w/s znaków...

    >[Aczkolwiek "zakaz postoju" z tabliczka "nie dotyczy inwalidow"
    [..]
    >A na jezdni generalnie wolno parkowac :-)
    Chyba nie przeczytałes pytania i o czym post ;-(

    Artur Golański

  • 5. Data: 2002-04-17 21:45:47
    Od: j...@p...onet.pl (J.F.)

    On Wed, 17 Apr 2002 20:02:54 GMT, Artur Golański wrote:

    >Podasz konkretny przepis (artykuł) ?

    Nie musze - istnienie lub nie oznakowania aut inwalidow nie ma nic do
    kwestii zakazu parkowania - a to sugerowales ..

    >Chyba nie przeczytałes pytania i o czym post ;-(

    Przeczytalem tylko post - i cos nu tu nie gra, bo teraz jakbys cos
    innego twierdzil niz wtedy..

    J.

  • 6. Data: 2002-04-18 10:33:58
    Od: "Marcus" <m...@i...pl>

    Sprawdziłem w KD (2001r.):
    "§52.6. Umieszczona pod znakiem D-18 (Parking) lub D-18b (Parking
    zadaszony) tabliczka T-29 (symbol osób niepełnosprawnych) informuje o
    miejscach przeznaczonych dla pojazdów przewożących lub kierowanych przez
    osoby niepełnosprawne mające trudności w poruszaniu się."

    Oprócz tego "Znaki drogowe poziome" czyli malunki na asfalcie ;-)
    "Znak P-24 'miejsce dla pojazdu osoby niepełnosprawnej' oznacza, że
    stanowisko postojowe, na którym znak umieszczono, przeznaczone jest dla
    pojazdów przewożących lub kierowanych przez osoby niepełnosprawne mające
    trudności w poruszaniu się."

    Więcej znaków dot. osób niepełnosprawnych nie znalazłem.

    Marcus