  • 1. Data: 2008-03-25 11:12:09
    Temat: eksmisja
    Od: grzessiek <m...@p...onet.pl>

    czy mogę eksmitować z domu osobę jeżeli nie jestem pełnym właścicielem
    nieruchomości?

    znajoma otrzymała wraz z siostrą w spadku po 1/3 domu. mieszka tam
    kobieta z dziećmi (ma umowę najmu z osobą nieżyjącą od wielu lat).
    kobieta oczywiście za nic nie płaci i nie wyprowadzi się dobrowolnie
    (żąda nakazu eksmisji bowiem wg niej da jej to prawo do lokalu od miasta).

    czy będąc właścicielem 1/3 i mając upoważnienie od siostry (posiadaczki
    kolejnej 1/3) można taki wniosek złożyć i przeprowadzić eksmisję?

    dziękuję i pozdrawiam,
    grzessiek

  • 2. Data: 2008-03-27 14:14:44
    Temat: Re: eksmisja
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    grzessiek pisze:

    > czy mogę eksmitować z domu osobę jeżeli nie jestem pełnym właścicielem
    > nieruchomości?

    209 kc, ale nie polecam.

> [...]
    >
    > czy będąc właścicielem 1/3 i mając upoważnienie od siostry (posiadaczki
    > kolejnej 1/3) można taki wniosek złożyć i przeprowadzić eksmisję?

    Wypadałoby najpierw wypowiedzieć umowę najmu, a to już czynność
    przekraczająca zwykły zarząd.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."