  • 1. Data: 2004-02-04 23:32:16
    Temat: e-sklepik i ochrona danych osobowych
    Od: higamus <h...@-...poprostu.net>

    Witam..robię sobie e-sklepik i właśnie wpadłem na temat ustawy o
    ochronie danych osobowych. Korzystam z gotowego szablonu takiego
    sklepiku, który wymaga do zrobienia zakupów zarejestrowania się,
    czyli podania e-maila (jako nazwy uzytkownika) i wszystkich danych
    adresowych.
    Gdy doszedłem do wymagań jakie stawia rzeczona ustawa włos mi się
    zjeżył.. To nie ta skala przedsięwzięcia..
    Co radzicie?
    Wydaje mi się że sensowym wyjsciem bedzie tylko kolekcjonowanie
    mejli-loginow, a za kazdym razem przy zamowieniu bede prosil klienta
    o adres?

    A przy okazji czy rejestracja bazy u GIODO jest platna?

  • 2. Data: 2004-02-11 00:07:08
    Temat: Re: e-sklepik i ochrona danych osobowych
    Od: higamus <h...@-...poprostu.net>

    Dnia 2004-02-05 00:32, Użytkownik higamus napisał:
    > Witam..robię sobie e-sklepik i właśnie wpadłem na temat ustawy o
    > ochronie danych osobowych. Korzystam z gotowego szablonu takiego
    Hmmm.. wobec braku odpowiedzi mam kolejne pytania:
    art.43, ust. 1 (oczywiscie ustawy o ochr.danych osobowych):
    Z obowiązku rejestracji zbioru danych zwolnieni są administratorzy danych:
    pkt: 8) przetwarzanych wyłącznie w celu wystawienia faktury, rachunku
    lub prowadzenia sprawozdawczości finansowej,
    pkt: 11) przetwarzanych w zakresie drobnych bieżących spraw życia
    codziennego.

    Czy działalność takiego sklepiku można podciągnąć pod te 2 pkty?
    Chodzi mi o to, że dane podawane przez klienta potrzebne są mi po
    to żebym wiedział na kogo wystawic rachunek/fakture i WIEDZIAŁ GDZIE
    WYSŁAC paczkę. Mogę oczywiscie za kazdym razem pobierać adres od klienta
    ale gdybym byl regularnym klientem to bym się wkurzył, że za każdym
    razem musze podawać adres.

  • 3. Data: 2004-02-11 17:34:31
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > pkt: 8) przetwarzanych wyłącznie w celu wystawienia faktury, rachunku
    > lub prowadzenia sprawozdawczości finansowej,

    Jeśli już wystawisz rachunek lub fakturę, to dalsze przetwarzanie danych
    (czyli również przechowywanie) nie jest już konieczne w tym celu. Czyli po
    wystawieniu rachunku powinieneś dane usnąć z innych źródeł.

    > pkt: 11) przetwarzanych w zakresie drobnych bieżących spraw życia
    > codziennego.

    Ten punkt z pewnością odpada. Dotyczy raczej notatników z adresami u osób
    prywatnych :)

    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl