  • 1. Data: 2012-01-02 14:22:57
    Temat: Re: zajęte wynagrodzenie
    Od: "TomaszD" <t...@o...pl>

    wiadomości news:4f019db8$1@news.home.net.pl...

    > Oficjalnie? Jest na to papier, że już dostał?

    Dostał gotówkę z kasy pod tytułem "zaliczka 100% na koszty związane z umową
    nr
    xxx". Wystawiono do tego KW.

    > Ale pomniejszone o zaliczkę, zatem na rachunku będzie "pozostało do
    > wypłaty: 0zł (słownie zero złotych)" lub coś w tym stylu, prawda?

    On nie wystawia rachunku.
    Wynagrodzenie jest wypłacane jedynie na podstawie zawartej umowy.
    Oficjalnie będzie to wyglądało jako KW "wypłata wynagrodzenia" i KP "zwrot
    zaliczki", choć oczywiście nie będzie tu żadnego przepływu pieniędzy,
    ponieważ nie ma to żadnego sensu.

    > Moment... To jeszcze oficjalnie kasa nie wypłaciła?

    Wypłaciła oficjalnie ale jako zaliczkę (jak wyżej).
    Oficjalnej wypłaty wynagrdzoenia jeszcze nie było (umowa kończyła się z
    31/12 i zleceniodawca miał wypłacić do 10/01)

    Tomasz

  • 2. Data: 2012-01-02 14:43:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.01.2012 15:22, TomaszD pisze:

    > Dostał gotówkę z kasy pod tytułem "zaliczka 100% na koszty związane z
    > umową nr xxx". Wystawiono do tego KW.

    Czyli wszelkie dalsze wypłaty obniżasz o tę zaliczkę.

    > On nie wystawia rachunku.
    > Wynagrodzenie jest wypłacane jedynie na podstawie zawartej umowy.

    Ale i tak przy zleceniu rachunek musi się pojawić. Kto go fizycznie
    wylicza nie jest istotne - formalnie rachunek wystawia wykonujący
    zlecenie. Rachunek może być na jednej kartce z umową.

    > Oficjalnie będzie to wyglądało jako KW "wypłata wynagrodzenia" i KP "zwrot
    > zaliczki", choć oczywiście nie będzie tu żadnego przepływu pieniędzy,
    > ponieważ nie ma to żadnego sensu.

    Takie manipulacje też są bez sensu - nie prościej dokonać wypłaty minus
    potrącenia zaliczek?

    Formalnie rzecz biorąc w takiej sytuacji on ci oddaje kasę i ty tę kasę,
    zanim mu znowu wypłacisz, powinieneś przekazać komornikowi.

    Po to takie dziwne kombinacje ze zwrotami?

  • 3. Data: 2012-01-02 15:27:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/2/2012 8:22 AM, TomaszD wrote:
    > On nie wystawia rachunku.

    to na jakiej podstawie placicie?

    > Wynagrodzenie jest wypłacane jedynie na podstawie zawartej umowy.
    a wy to potem chcecie na podstawie tej umowy w koszta wrzucic?
    To czarno to widze w czasie kontroli.

    > Oficjalnie będzie to wyglądało jako KW "wypłata wynagrodzenia" i KP "zwrot
    > zaliczki", choć oczywiście nie będzie tu żadnego przepływu pieniędzy,
    > ponieważ nie ma to żadnego sensu.

    To wlasnie produkujecie falszywa dokumentacje, bo skoro nastepuje zwrot
    zaliczki i jednoczesnie nie nastepuje zwrot zaliczki...

    jak to komornik zobaczy to was w d... ugryzie za niewykonanie "zyczenia"
    komornika.

    opusccie sobie ten zwrot zaliczki.,

    niech on wystawi rachunek w ktorym rozliczy zaliczke i do zaplaty
    wyjdzie zero.

  • 4. Data: 2012-01-02 19:55:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Jan 2012, witek wrote:

    > to na jakiej podstawie placicie?

    Nie wiemy co to za firma - w sumie jak DG OF (w tym SC), to może
    płacić "bo tak", nie musi się tłumaczyć dlaczego.
    Ale rzeczywiście ciekawe czy i na jakiej podstawie zaliczają
    takie wydatki w koszty uzyskania :>

    > a wy to potem chcecie na podstawie tej umowy w koszta wrzucic?
    > To czarno to widze w czasie kontroli.

    Może żeby autorowi wątku odmalować całość sytuacji: sam stwierdza,
    że płacona jest zaliczka. Z umowy.
    I teraz pytanie: co się zmieniło *w umowie*, że znienacka
    zaliczka ma stać się "wynagrodzeniem", albo jak kto woli:
    co niby umowa dokumentuje w kwestii "należności" wynagrodzenia.

    > To wlasnie produkujecie falszywa dokumentacje, bo skoro nastepuje zwrot
    > zaliczki i jednoczesnie nie nastepuje zwrot zaliczki...

    Mnie intryguje jeszcze jedna sprawa: zapis w ustawie o podatku dochodowym
    jest jasny i wyraźny, dla umów o pracę i umów cywilnoprawnych realizowanych
    osobiście opodatkowaniu podlegają przychody otrzymane (a raczej:
    "postawione do dyspozycji").
    Wyjątek dla przychodów *należnych* jest tylko dla działalności
    gospodarczej.

    Gość nawet rachunku nie wystawia - więc na 100% nie jest przez
    płatnika kwalifikowany do DG.

    To teraz pytanie: co im miał dać cała manipulacja z zaliczką,
    zwrotem zaliczki i wypłatą wynagrodzenia, bo nie rozumiem?

    Przecież zaliczka jest równie dobrą podstawą do opodatkowania,
    jak i wynagrodzenie należne.
    A jak chodzi o ZUS, to sięgnąłem do ustawy, i tam jest
    taki kwiatek:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,17,53,348,,,
    ustawa-z-dnia-13101998-r-o-systemie-ubezpieczen-spol
    ecznych.html
    +++
    Art. 4. Użyte w ustawie okreœlenia oznaczajš:
    [...]
    9) przychód - przychody w rozumieniu przepisów o podatku
    dochodowym od osób fizycznych z tytułu: [...]
    [...]
    Rozdział 3

    Zasady ustalania składek na ubezpieczenia społeczne
    [...]
    Art. 18.
    1. Podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe
    ubezpieczonych wymienionych w art. 6 ust. 1 pkt 1-3 i pkt 18a stanowi
    przychód, o którym mowa w art. 4 pkt 9 i 10, [...]
    ---

    To ja się pytam, CO IM TO MA DAĆ, oprócz 3-krotnego zwiększenia
    liczby dokumentów, bo:
    - ZUS od zaliczki (za styczeń 2011)
    - korekta ZUS od zaliczki (w styczniu 2012)
    - ZUS od wynagrodzenia (w styczniu 2012)

    Widocznie jest "haczyk" który przeoczyłem.
    Mogę prosić o wyjaśnienie?

    > jak to komornik zobaczy to was w d... ugryzie za niewykonanie "zyczenia"
    > komornika.

    No... to też.
    Ale jak oni ZUS płacili dopiero od "wynagrodzenia", a nie zaliczek,
    to ten komornik może być małym pikusiem. Zabierze co swoje i pójdzie
    sobie.

    > opusccie sobie ten zwrot zaliczki.,
    >
    > niech on wystawi rachunek w ktorym rozliczy zaliczke i do zaplaty wyjdzie
    > zero.

    IMVHO i tak lepiej niż jak wyżej, tylko dwa papierki ;)

    pzdr, Gotfryd