  • 1. Data: 2012-03-12 22:28:58
    Temat: e-sąd jest do d*
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    e-sąd jest do d*! Ponad 2 miesiące leżenia sprawy i ... "orzeczenie:
    postanowienie o braku podstaw do wydania nakazu i przekazaniu wg
    właściwości". Uzasadnienie: sąd stwierdził brak podstaw do wydania
    nakazu zapłaty. I co teraz? Mam 7 dni na złożenie skargi na orzeczenie
    referendarza. Składać?
    Mam nadzieję, że chociaż bieg przedawnienia przerwałem, czy też mnie
    jakieś niespodzianki czekają?

    Maciek

  • 2. Data: 2012-03-13 06:32:26
    Temat: Re: e-sąd jest do d*
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-12 23:28, Maciek pisze:
> [...]
    > referendarza. Składać?
    > Mam nadzieję, że chociaż bieg przedawnienia przerwałem, czy też mnie

    Ostatnio coś im się pieprzy, szereg moich spraw jest tak "załatwianych".
    Może już zatracili umiejętność czytania?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2012-03-13 07:45:01
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-03-13 07:32, Liwiusz pisze:
    > Ostatnio coś im się pieprzy, szereg moich spraw jest tak "załatwianych".
    > Może już zatracili umiejętność czytania?
    A składasz skargi/zażalenia, czy czekasz na normalną rozprawę?
    Wcale nie uśmiecha mi się dojazd na rozprawę, bo oczywiście sprawa ma
    być przekazana do sądu w okolicy pozwanego, czyli 300 km ode mnie, a ja
    już jestem z dochodami na granicy uzyskiwania wsparcia z pomocy
    społecznej :-> Da się coś zrobić, żeby sprawa toczyła się bliżej?

    Maciek

  • 4. Data: 2012-03-13 09:49:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-13 08:45, Maciek pisze:
    > A składasz skargi/zażalenia, czy czekasz na normalną rozprawę?

    Różnie. Czasem wycofywałem powództwo, składałem raz jeszcze i za drugim
    razem czasem zatrybiało. Ale częściej kładłem na to lachę. Też były to
    sprawy "dalekie", ale nie jeżdżę na nie. Odpowiednie dowody pisemne
    powinny wystarczyć.

    > społecznej :-> Da się coś zrobić, żeby sprawa toczyła się bliżej?

    Jeśli z umowy czy czegoś innego nie wynika bliższy sąd, to nie.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2012-03-13 11:06:51
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2012-03-13 10:49, Liwiusz pisze:
    > Jeśli z umowy czy czegoś innego nie wynika bliższy sąd, to nie.

    Jeśli wynika, to również nie.

  • 6. Data: 2012-03-13 13:34:24
    Temat: Odp: e-sąd jest do d*
    Od: "macso" <m...@p...net.pl>

    Użytkownik "Liwiusz"

    > Ostatnio coś im się pieprzy, szereg moich spraw jest tak "załatwianych".
    > Może już zatracili umiejętność czytania?

    raczej jest problem z obsługą kostki do losowego wyboru sprawy którą
    załatwiać.
    kolega ktory tam pracuje, powiedział że jeśli te wszystkie pozwy powstałybu
    w formie
    papierowej, to parę wagonów dziennie trzebaby rozładowywać.

    macso

  • 7. Data: 2012-03-13 15:41:11
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-03-13 14:34, macso pisze:
> [...]
    > w formie
    > papierowej, to parę wagonów dziennie trzebaby rozładowywać.
    Ok, czyli ustaliliśmy, że są zawaleni robotą, ale czy przy odrzuceniu
    nie powinni tego jakoś uzasadnić, choćby: nie mamy dla ciebie czasu sp*!
    Teraz nie wiem, czy mam jakieś formalne błędy w pozwie, czy jeszcze coś
    innego zadecydowało o przekazaniu sprawy. Mają obowiązek napisać jakieś
    uzasadnienie, czy "sąd stwierdził brak podstaw do wydania nakazu
    zapłaty" wystarczy?
    Maciek

  • 8. Data: 2012-03-13 18:50:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-13 12:06, Jasio pisze:

    > Jeśli wynika, to również nie.

    Również tak.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2012-03-13 19:10:54
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2012-03-13 19:50, Liwiusz pisze:

    > Również tak.

    no tak, zapomniałem o Art 666
    "Art. 50533 nie stosuje się, jeśli stroną postępowania jest Liwiusz"

  • 10. Data: 2012-03-13 20:40:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-13 20:10, Jasio pisze:

    > no tak, zapomniałem o Art 666
    > "Art. 50533 nie stosuje się, jeśli stroną postępowania jest Liwiusz"

    Nie. Zapomniałeś o:

    art. 505(36)
    § 1. W razie prawidłowego wniesienia sprzeciwu nakaz zapłaty traci moc w
    całości, a sąd przekazuje sprawę do sądu według właściwości ogólnej.

    § 2. Sąd, któremu sprawa została przekazana, nie jest związany
    postanowieniem o przekazaniu sprawy w razie zgłoszenia w sprzeciwie
    zarzutu pozwanego dotyczącego właściwości sądu określonej zgodnie z art.
    46 § 1.

    --
    Liwiusz