  • 1. Data: 2012-03-12 13:41:37
    Temat: Staż a zlecenie
    Od: "Elka" <e...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    Mój brat jest na ostatnim roku studiów i próbuje zdobyć jakieś doświadczenie
    zawodowe jeszcze przed ich skończeniem.
    Ostatnio trafił na ogłoszenie firmy, która oferuje bezpłatny staż. Okazało
    się, że w ramach tego stażu musiałby wykonywać pracę, którą zazwyczaj
    wykonuje się przy umowie o pracę / umowie zleceniu (czyli odpłatnie).
    "Zapłatą" za taki bezpłatny staż jest oficjalne pismo ("papier") z firmy, w
    którym potwierdza się, że Pan XXX.XXX odbył staż na stanowisku XXX, w firmie
    XXX.
    W związku z tym mam pytanie: - Czy takie działania są legalne? Czy legalne
    jest oferowanie bezpłatnego stażu i żądanie aby stażyści bezpłatnie
    wykonywali pracę, za którą normalnie się płaci? I druga sprawa. Brat zapytał
    czy dostanie do podpisania jakąś umowę o przyjęciu na staż? Odpowiedziano mu,
    że nie, że jedynie po odbyciu stażu otrzyma dokument potwierdzający ten fakt.
    Czy zatem firma przyjmująca na staż, może to zrobić bez podpisywania
    stosownej umowy ze stażystą? Wszystko to wygląda mi na szukanie darmowej siły
    roboczej... Inna sprawa, że firma jest prestiżowa i bratu oraz innym zależy
    na tym oficjalnym papierku od nich o odbyciu stażu.
    Pozdrawiam,
    Elka

  • 2. Data: 2012-03-12 13:55:08
    Temat: Re: Staż a zlecenie
    Od: Kapec <n...@p...pl>

    W dniu 2012-03-12 14:41, Elka pisze:
> [...]
    > roboczej... Inna sprawa, że firma jest prestiżowa i bratu oraz innym zależy
    > na tym oficjalnym papierku od nich o odbyciu stażu.

    Firma jest prestizowa ! Zajebisty prestiz maja zreszta jak wiele im
    podobnych co to wykorzystuja studentow. Prosty przyklad prestizowa firma
    ADB z zielonej gory. Jak widac kwiat narodu pokazuje mlodziezy jak
    nalezy dymac nastepne pokolenia.

  • 3. Data: 2012-03-13 08:25:59
    Od: "NKAB -" <n...@N...gazeta.pl>

    Elka <e...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    zależy
    > na tym oficjalnym papierku od nich o odbyciu stażu.

    Niech student pójdzie do dziekanatu i dowie się jak odbyć staż.

    Andrzej.