  • 11. Data: 2006-04-20 20:23:02
    Temat: Re: Odp: dziedziczenie lub spadek po rodzicach ?
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Roman Rumpel napisał(a):

    > Najkrócej mówiąc takie darowizny zalicza się celem ustalenia substratu
    > zachowku, po to by potem mozna było się zachowku domagać od
    > obdarowanego

    No, najkrócej, ale nie najjaśniej;-)

    > Ja by wolał kc

    No przecież googiel Ci KC pokaże. A isip.sejm.gov.pl. to juz na pewno

    > --
    > Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    > "kiedy zażywam żeń-szeń, to pamiętam, gdzie położyłem Viagrę"
    > C Hollywood Homicide

    Justyna

  • 12. Data: 2006-04-20 20:25:17
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Grzesiex napisał(a):

    > po prostu to takie pytania teoretyczne i jakoś wydawało mi się iż na
    > grupie uzyskam dokładniejszą odpowiedź

    Ta, zwłaszcza od lajkoników, których tu jest znakomita wiekszość ;-)
    Ale jak już przejdziesz z teorii do praktyki, to jednak poszukaj
    wiarygodnych źrodeł, bo to może słono kosztować
    Justyna (lajkonik)

  • 13. Data: 2006-04-20 20:42:19
    Temat: Re: Odp: Odp: dziedziczenie lub spadek po rodzicach ?
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    bubu napisał(a):

    > Mylisz dwie sprawy.Darowiznę mogą zrobić za swojego życia i to koniec
    > sprawy a wtedy Tobie nic do tego.

    Chyba, że zemrze im się w odpowiednim czasie, a wtedy mogę wysuwać
    pretensje o spłatę do obdarowanego. Roman Rumpel opisał to
    "najprościej":-)
    Justyna

  • 14. Data: 2006-04-20 21:20:43
    Temat: Re: dziedziczenie lub spadek po rodzicach ?
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    Użytkownik "Grzesiex" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > 1 mam tylko 1 brata (onboje jesteśmy pełnoletni i mieszkamy na owej
    > posesji z rodzinami)

    Oboje? Czyli ktore jest plci odmiennej? ;>

    MSPANC

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 15. Data: 2006-04-21 03:02:42
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    bubu wrote:

    > Mylisz dwie sprawy.Darowiznę mogą zrobić za swojego życia i to koniec sprawy
    > a wtedy Tobie nic do tego.

    Niekoniecznie. Od tej darowizny przy pomyślnych wiatrach tez można
    domagać się zachowku.

    > Realizacja testamentu jest po ich śmierci a wtedy możesz domagać się
    > zachowku.To chyba jest połowa tego co dostałbyś gdybyś uczestniczył w
    > podziale testamentowym lub dziedziczeniu ustawowym.

    tak.

  • 16. Data: 2006-04-21 05:41:27
    Od: "Grzesiex" <x...@x...pl>

    > Ale jak już przejdziesz z teorii do praktyki, to jednak poszukaj
    > wiarygodnych źrodeł, bo to może słono kosztować

    A to wiem, obserwuję dyskusje na grupie ;)

    Pozdrawiam
    Grzesiex

  • 17. Data: 2006-04-21 05:43:26
    Od: "Grzesiex" <x...@x...pl>

    > Oboje? Czyli ktore jest plci odmiennej? ;>

    odmiennej od czego? ;-)
    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 18. Data: 2006-04-21 13:00:34