  • 11. Data: 2008-09-18 10:41:20
    Temat: Re: działalność gospodarcza w wynajmowanym mieszkaniu
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > A to można tak ? Można założyć własną działalność gospodarczą i nie
    > podawać żadnego adresu ( ew. tylko korespondencyjny ) ? Wszyscy mi mówili,
    > że nie, co oczywiście wydawało mi się kretynizmem, ale jakoś specjalnie
    > mnie nie zaskoczyło.

    oczywiście ze można, nawet na druczku do składania w US przy zakładaniu DG
    masz taką możliwość , sam taką działalność założyłem, a adres do
    korespondencji to możesz podać jaki chcesz,

    mi też urzędasy mówili że ni (wbrew słowu pisanemu na ich druczkach), co
    musiałem osobiście wytłumaczyć samej kierowniczce US, bo też nie rozumiała
    (co te głupie kur*y bez szkoły robią w tych urzędach to nie wiem, skoro
    nawet na własnej robicie się nie znają:O()

  • 12. Data: 2008-09-18 12:39:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gargamel pisze:

    > oczywiście ze można, nawet na druczku do składania w US przy zakładaniu
    > DG masz taką możliwość , sam taką działalność założyłem, a adres do
    > korespondencji to możesz podać jaki chcesz,

    Musi być przynajmniej podany adres zamieszkania przedsiębiorcy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 13. Data: 2008-09-18 18:29:48
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Musi być przynajmniej podany adres zamieszkania przedsiębiorcy.

    pleciesz,
    nie każdy posiada miejsce zamieszkania, więc musisz podać albo miejsce
    zameldowania, albo zamieszkania, ale to miejsce nie musi być lokalem firmy
    (chociaż może)

  • 14. Data: 2008-09-18 20:29:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gargamel pisze:

    > pleciesz,
    > nie każdy posiada miejsce zamieszkania, więc musisz podać albo miejsce
    > zameldowania, albo zamieszkania, ale to miejsce nie musi być lokalem
    > firmy (chociaż może)

    Pleciesz.

    Po pierwsze: ustawa o swobodzie działalności gospodarczej:
    art.27
    3) oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu, adres do doręczeń
    przedsiębiorcy oraz adres, pod którym jest wykonywana działalność
    gospodarcza, a jeżeli przedsiębiorca wykonuje działalność poza miejscem
    zamieszkania - adres głównego miejsca wykonywania działalności i
    oddziału, jeżeli został utworzony;

    Po drugie: jakkolwiek można nie mieć miejsca zamieszkania, polskie prawo
    nie przewiduje możliwości, aby osoba bez miejsca zamieszkania prowadziła
    działalność gospodarczą. Miejsce zamieszkania ma być i koniec.

    Po trzecie: Nie można - jak twierdzisz - nie mieć miejsca zamieszkania,
    a mieć miejsce zameldowania. Jeśli posiada zameldowanie, a nie mieszka
    pod tym adresem, to popełnia wykroczenie.

    Zatem: We wpisie do EDG trzeba podać miejsce zamieszkania. Niekiedy dla
    ułatwienia nie podaje się adresu zamieszkania, tylko zameldowania, jeśli
    jest inny. Niemniej jednak adres ten jest traktowany jak miejsce
    zamieszkania.

    Nie można jednak założyć DG nie podając żadnego adresu.

    Z tym, że miejsce zamieszkania nie musi być lokalem firmy, to się
    zgadzam. Jednakże i tak w niektórych dokumentach (np. faktury VAT)
    podaje się miejsce zamieszkania, a nie miejsce prowadzenia DG.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 15. Data: 2008-09-19 10:08:53
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

> [...]
    > zamieszkania - adres głównego miejsca wykonywania działalności i oddziału,

    pleciesz,
    wyobraź sobie że działąlność gospodarczą mozna wykonywać np. na ulicy
    (handel), albo na terenie, czy budynku klienta, wtedy jako miejsce
    prowadzenia działalnosci wpisuje się "teren całej polski" czy jakoś tak,

    > Po drugie: jakkolwiek można nie mieć miejsca zamieszkania, polskie prawo
    > nie przewiduje możliwości, aby osoba bez miejsca zamieszkania prowadziła
    > działalność gospodarczą. Miejsce zamieszkania ma być i koniec.

    widzę że plączą ci sie znaczenia potoczne, ogólne i prawne, a wiec z
    definicji polskiegop prawa to miejsce zamieszkania to takie miejsce w którym
    przebywasz z zamiarem stałego pobytu, a wiec jeśli takiego zamiaru nie
    posiadasz, to i miejsca zamieszkania też nie posiadasz, zresztą że polskie
    prawo jest głupie to każdy głupek wie, i z tymi miejscami zamieszkania to
    wykombinowali pewnie coś pod opodatkowanie pracujących za granicą, ale
    nieważne,
    acha i prawo taką możliwość przweiduje, wiem z włąsnego doswiadczenia i
    oczytania:O)

    > Po trzecie: Nie można - jak twierdzisz - nie mieć miejsca zamieszkania, a
    > mieć miejsce zameldowania. Jeśli posiada zameldowanie, a nie mieszka pod
    > tym adresem, to popełnia wykroczenie.

    jak nei ma zamiaru to nie ma zamieszkania, a miejsce zameldowania to miejsce
    gdzike się zameldujesz, znowu ci się pojęcia potoczne z prawniczym bełkotem
    mylą:O)

> [...]
    > ułatwienia nie podaje się adresu zamieszkania, tylko zameldowania, jeśli
    > jest inny. Niemniej jednak adres ten jest traktowany jak miejsce

    to co kto jak traktuje faktów nie zmienia:O)

> [...]
    > niektórych dokumentach (np. faktury VAT) podaje się miejsce zamieszkania,

    kto mówi zaraz że bez żadnego adresu, musisz podać adres zameldowania
    przynajmniej, a na fakturze podajesz jedynie adres, i nie widnieje jaki to
    jest adres, wiec jeśli nie posiadasz siedziby to tym adresem jest miejsce
    zameldowania na przykład i to cała filozofia:O)

  • 16. Data: 2008-09-19 10:22:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gargamel pisze:

> [...]
    > (handel), albo na terenie, czy budynku klienta, wtedy jako miejsce
    > prowadzenia działalnosci wpisuje się "teren całej polski" czy jakoś tak,

    Jesteś bardzo konkretny: "czy jakoś tak". Albo wiesz, albo nie wiesz.

    Być może kiedyś tak było, że można było wpisać jako miejsce
    wykonywania działalności całą Polskę, bo jeszcze nieraz widuję takie
    stare wpisy.

    Ale obecnie jeśli ktoś nie ma konkretnego miejsca wykonywania DG, to
    podaje swój adres zamieszkania. Gdzieś przecież papiery firmowe muszą
    się znajdować. Zobacz jak taksówkarze rejestrują DG.

    Zresztą podałem Ci konkretny przepis nakazujący podanie miejsca
    zamieszkania przedsiębiorcy, nie bardzo rozumiem jak chcesz dyskutować z
    faktami.

> [...]
    > pracujących za granicą, ale nieważne,
    > acha i prawo taką możliwość przweiduje, wiem z włąsnego doswiadczenia i

    Nic mi się nie plącze. To raczej Twoja odpowiedź ma... bardzo luźny
    związek z tym co napisałem powyżej.

    > jak nei ma zamiaru to nie ma zamieszkania, a miejsce zameldowania to
    > miejsce gdzike się zameldujesz, znowu ci się pojęcia potoczne z
    > prawniczym bełkotem mylą:O)

    Ale z Ciebie niedouczony ignorant. Jak ktoś nie ma miejsca
    zamieszkania, to musi się wymeldować. Nie można zatem - zgodnie z prawem
    - mieszkać gdzieś indziej, albo nie mieszkać nigdzie, a mieć miejsce
    zameldowania. Jeśli wyprowadzasz się z miejsca zameldowania, to masz
    obowiązek się wymeldować, choćbyś wyprowadzał się pod most (wtedy nie
    będziesz miał adresu zameldowania).

> [...]
    > to jest adres, wiec jeśli nie posiadasz siedziby to tym adresem jest
    > miejsce zameldowania na przykład i to cała filozofia:O)

    Zgodnie z prawem do wpisu EDG musisz podać adres zamieszkania.
    Zgodnie z rozporządzeniem określającym zasady wystawiania faktur, musisz
    w niej podać swój adres jako podatnika, czyli miejsce zamieszkania.

    Wszystko inne jest na bakier z przepisami.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 17. Data: 2008-09-19 10:34:18
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

    Liwiusz wrote:

    > Jesteś bardzo konkretny: "czy jakoś tak". Albo wiesz, albo nie
    > wiesz.

    Panowie ! ;)

    Nie zakładam już działalności gospodarczej.
    Nic już z tego wszystkiego k.wa nie rozumiem.

  • 18. Data: 2008-09-19 13:43:15
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Być może kiedyś tak było, że można było wpisać jako miejsce wykonywania
    > działalności całą Polskę, bo jeszcze nieraz widuję takie stare wpisy.

    nie kiedy, tylkotrazn chyba e te przepisy sie minjąo miesiąc, raz jest tak,
    a raz inaczej (z resztą taki burdel by mnie nie zdziwił)

    > Ale obecnie jeśli ktoś nie ma konkretnego miejsca wykonywania DG, to
    > podaje swój adres zamieszkania. Gdzieś przecież papiery firmowe muszą się
    > znajdować. Zobacz jak taksówkarze rejestrują DG.

    no właśnie podałem ci przki któr nie wmają posiadania miejsc DG, są to
    handel uliczny i usłgi kliena, a papiery mogą leżeć u mamy, albo w jakimś
    biurze rachunkowym, ale to inna bajka

    > Zresztą podałem Ci konkretny przepis nakazujący podanie miejsca
    > zamieszkania przedsiębiorcy, nie bardzo rozumiem jak chcesz dyskutować z
    > faktami.

    podałes jeden punkt wykazujące że można podać też miejsce zamieszkania i
    tyle, ja też ci podłem przykła i nie wiem dlaczego z faktami polemizujesz?

> [...]
    > Jeśli wyprowadzasz się z miejsca zameldowania, to masz obowiązek się
    > wymeldować, choćbyś wyprowadzał się pod most (wtedy nie będziesz miał

    co? jskie przepisy nakazują posiadanie miejsca zamieszkania?
    jakie przepisy nakazują meldowanie się w miejscu zamieszkania?
    najpierw poczytaj przepisy potem pogadamy

    > Zgodnie z prawem do wpisu EDG musisz podać adres zamieszkania.
    > Zgodnie z rozporządzeniem określającym zasady wystawiania faktur, musisz w
    > niej podać swój adres jako podatnika, czyli miejsce zamieszkania.

    bzdura, musisz podać adres zameldowania stałego lub czasowego, adres lokalu
    do którego masz jakiś tytuł prawny, lub zgodę właściciela lokalu, lub adres
    zamieszkania

  • 19. Data: 2008-09-19 13:45:36
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Panowie ! ;)
    >
    > Nie zakładam już działalności gospodarczej.
    > Nic już z tego wszystkiego k.wa nie rozumiem.

    głupiego prawa trudno zrozumieć, więc się nie dziwię,

    jak już masz działalność to pozostaje ci druczek ze zmianami, więc jeśli
    świadczysz działalność usługową u klienta to nie potrzebujesz lokalu do DG i
    tyle