  • 1. Data: 2005-03-29 22:27:24
    Temat: dzialalnosc gospodarcza po umowie o prace
    Od: "Dom Werd" <w...@i...pl>

    Witam,

    pracodawca wypowiedzial mi umowe a nastepnie przedstawil projekt umowy
    zgodnie z ktora powinienem otworzyc wlasna dzialanosc gospodarcza i
    wykonywac podobne funkcje jak w pracy.
    Mysle, ze nie zna sie dobrze na polskim prawie ...

    Jakie z tego moge miec korzysci, jelsi podpisze nowa umowe?
    Co powinienem w tej sytuacji zrobic?

    pomozcie

    Dom.

  • 2. Data: 2005-03-30 00:49:38
    Temat: Re: dzialalnosc gospodarcza po umowie o prace
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Dom Werd wrote:

    > Jakie z tego moge miec korzysci, jelsi podpisze nowa umowe?
    > Co powinienem w tej sytuacji zrobic?

    ty żadnych
    on ma ZUS z głowy, bo przerzucił go na ciebie,
    nie musi się martwić o twoje urlopy, chorobowe, bo to będzie twój problem.
    Wszak on będzie miał umowę z firmą, a nie z tobą, więc co go intersują
    wewnętrzne problemy firmy.

    Korzyści dla ciebie?
    1.Jak ci zapłaci 3 razy więcej to można pogadać, wszak teraz ty musisz
    opłaciś składki za siebie i pewniem byś chciał więcej niż minimalne
    2. Może z działalnością uda ci się złapać drugą firmę, której mógłbyś
    opchnąć jeszcze raz to samo co robiłeś dla pierwszej. Wszystko zależy od
    charakteru pracy.

  • 3. Data: 2005-03-30 07:27:36
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Abyś wyszedł na "zero" trzeba obliczyć :
    1) Twoja dotychczasowa pensja netto + ok. 700,- zł (Twój ZUS) + 1/12 Twojej
    dotychczasowej pensji netto (urlop) + inne (wynikające z różnicy pomiędzy
    Twoją dotychczasową pensją netto, a podstawą składek, jakie będziesz opłacał
    w ramach DG - zasiłki chorobowe, emerytura itp). Nazwijmy to "opcją zerową"
    tj. Twój dochód z zatrudnienia = dochodowi z DG przy samozatrudnieniu.
    2) Jakiś procent tego, że "na etacie" masz inne gwarancje pracownicze - przy
    samozatrudnieniu ich nie masz.

    Zwykle dawni pracownicy dobrze wychodzą na samozatrudnieniu ze względu na
    horrendalne koszty ZUS-u, a i pracodawcy się opłaca (zaoszczędzony ZUS
    dzieli się po połowie). Średnio obie strony zyskują po około 15-20 %.

    Samozatrudnienie jest obecnie powszechne i generalnie większość dawnych
    pracowników jest z tego zadowolona . Protestują tylko "działacze" związków
    zawodowych, ponieważ kurczy im się piaskownica.

    Wiele zależy od tego co wykonujesz jako pracownik i w jakim stopniu
    pracodawcy zależy na Tobie. Przy wysokich pensjach obie strony wychodzą na
    samozatrudnieniu dobrze. Ale wysokie pensje - to wysokie, rzadkie i cieszące
    się popytem kwalifikacje, no i solidność pracownika.
    Jeśli jakiegoś z tych elementów brak - to i tak nie masz wyboru (pracodawca
    zawsze może Cię zwolnić) i wówczas tylko bacz, abyś nie stracił.

    A jeśli rozmowę zaczniesz od "jak będzie 3 razy więcej" - to każdy
    pracodawca(zleceniodawca) oceni, że ma do czynienia z niepoważnym,
    zarozumiałym smarkaczem. Tylko ew. kpiąco zapyta "to co Pan u mnie tyle
    czasu robił za tak niskie pobory ?" , wskaże drzwi i ew. odprawę (jak Ci się
    należy) wyśle pocztą. A i nieoficjalną rekomendację dla Twojego przyszłego
    pracodawcy przekaże stosowną -nie zatrudnia się nowych pracowników bez
    osobistej rozmowy z poprzednim pracodawcą- to taki dodatkowy efekt
    wywalczony przez związki zawodowe. Czasami skutkuje jak "wilczy bilet".

  • 4. Data: 2005-03-30 09:44:22
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    I jeszcze jedno : jak trochę pomyślisz - to od swojej DG zapłacisz nie 700,-
    zł ZUS-u, ale 70,-, albo i mniej.

  • 5. Data: 2005-03-30 09:52:09
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > nie musi się martwić o twoje urlopy, chorobowe, bo to będzie twój problem.
    > Wszak on będzie miał umowę z firmą, a nie z tobą, więc co go intersują

    przez okres roku nie moze dla niego wykopnywac uslug wchodzacych w zakres
    jego pracy.

    i na tym EOT

    P.

    --
    http://www.love-office.com/forum/
    ... miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...

  • 6. Data: 2005-03-30 10:03:15
    Od: " b" <b...@W...gazeta.pl>

    Andrzej R. <a...@n...pl> napisał(a):

    > I jeszcze jedno : jak trochę pomyślisz - to od swojej DG zapłacisz nie 700,-
    > zł ZUS-u, ale 70,-, albo i mniej.

    Jestem mało myślący i nie chcę być rolnikiem. zatem zapytam - jak??
    Oczywiście mogę wogóle nie zapłacić, ale nie o to chodzi. Zatem?

    b.

  • 7. Data: 2005-03-30 10:26:47
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Andrzej R. wrote:
    > I jeszcze jedno : jak trochę pomyślisz - to od swojej DG zapłacisz nie 700,-
    > zł ZUS-u, ale 70,-, albo i mniej.

    Tylko na starość nie pytauj ZUS gdzie jest twoja emerytura.

  • 8. Data: 2005-03-30 10:40:59
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    Użytkownik " b" <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Jestem mało myślący i nie chcę być rolnikiem. zatem zapytam - jak??

    Majac DG podpisujesz z kims umowe zlecenie na jakas smieszna kwotę i od tej
    śmiesznej kwoty płacisz śmieszny ZUS+ zdrowotne

    HaNkA

  • 9. Data: 2005-03-30 10:55:15
    Od: " b" <b...@W...gazeta.pl>

    HaNkA ReDhUnTeR <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl> napisał(a):

    > Majac DG podpisujesz z kims umowe zlecenie na jakas smieszna kwotę i od tej
    > śmiesznej kwoty płacisz śmieszny ZUS+ zdrowotne

    Nie mając DG też mogę. Po co więc zakładać i jak to się ma do
    Zusowskiej "minimalnej podstawy wymiaru składek u osób prowadzących
    działalność gosp."

    Samo zdrowotne to w tej chwili gdzieś kole 150 PLN, więc zafrapowało mnie to
    70zł.
    Wiem, że to bardziej na soc.podatki, ale skoro wątek już się tutaj pojawił...

    b.

  • 10. Data: 2005-03-30 11:35:03
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    witek wrote:

    > Tylko na starość nie pytauj ZUS gdzie jest twoja emerytura.

    Czy 70zl czy 700zl i tak z niej kokosow nie bedzie. A ustawowa emerytura
    minimalna nie bedzie sie zapewne wiele roznila od tej jaka otrzyma placac
    pelne 700zl. Kwestie tego ile bedzie zyl na tej emeryturze (rok, dwa, moze
    sie zdarzyc ze i 30lat, jak rowniez ze ani dnia) pomijam. Lepiej oszczedzac
    na wlasna reke (nawet jezeli bedzie to tylko polowa tego co zabiera ZUS) bo
    przynajmniej pieniadze nie przepadna.

    --
    pozdrawiam
    Mithos