  • 1. Data: 2004-03-30 18:41:25
    Temat: dzialalnnosc gospodarcza pozorowana
    Od: "The_foe" <the_foeNO_SPAM@NO_SPAMwp.pl>

    chcialbym cos zaczac, ale neismialo ;) kumpel ma dzialalnosc i chcialbym
    dzialac "pod niego". Jak musze sie zachowywac zeby nikt go sie nei czepial,
    a zebym ja mial jak najwiekszy i najswobodniejszy wplyw na moj, badz co
    badz, interes. Najbardziej mnie interesuje mnie czy faktury musza byc
    placone na konto firmowe, czy macie jakis pomysl na "scedowanie" obowiazku
    dealerskiego. Myslalem o dzialaniu na zasadzie umowy o dzielo. Kumpel
    wystawia faktury ale ja jestem w pewnym sensie dealerem. To znaczy sprzedaje
    usluge, kumpel wystawia fakture, ja zgarniam kase, z ktorej mam marze a
    reszte przelewam na konto "mojego szefa" , kupel rzecz jasna wyplaca kase i
    mi ja przekazuje do reki,
    z tego co slyszalem od jakiegos czasu chyba tez trzeba placic zus od takich
    umow. Ale chyba niewielki (na pewno nie te gigantyczne 700 zł).
    Czy moze ktos wystawic mi opinie czy cos w tym stylu jest zgodne z prawem. I
    ile bedzie mnie kosztowalo oplacenie dealera (czyli mnie) jesli chodzi o
    podatki ZUSO\owskie (jestem zatrudniony na pol etatu w zwyklej robocie). i
    co z tymi fakturami? Jakos to musi byc mozliwe skoro kupe ludzi pracuje w
    temn sposob jako akwu\izytorzy i tez nie wystawiaja faktur a biora kase w
    swoim imieniu.,

    Pozdr. Foe