  • 11. Data: 2004-09-05 10:15:08
    Temat: Re: dyktaofn jako dowód ....................
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości
    news:chein5$e0j$1@inews.gazeta.pl...

    > no ale chyba dobry ekspert potrafi udowodnic ktore to podroba?

    W wypadku nagrań dźwiękowych tak samo. Ekspert potrafi udowodnić podróbkę.
    Zresztą nie ma przepisu zabraniającego uznać za dowód danych zawartych na
    nośniku cyfrowym. To leży w gestii sądu. Wydaje mi się, że to jakaś zupełnie
    pozbawiona sensu moda. Nie spotkałem się zresztą z przypadkiem odrzucenia
    dowodu tylko dla tego, że był na cyfrowym, a nie analogowym nośniku.

  • 12. Data: 2004-09-09 22:27:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Sep 2004, Robert Tomasik wrote:
    [...]
    >+ Mnie się wydaje, że zaczerpnięto wprost ze stosowania "analogowych" aparatów
    >+ fotograficznych i dyskryminacji cyfrowych. Moim zdaniem cokolwiek bzdurna
    >+ teoria

    No to się w 100% zgadzamy.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2005-01-26 14:33:56
    Od: "Misiek[POZ]" <t...@o...pl>

    Teoretycznie nagranie z dyktafonu moze byc dowodem. Bez znaczenia jest czy
    to cyfrak czy analog. Inna kwestia jest uznanie przez sad takiego dowodu bo
    w Polsce w zasadzie kazdy dowod moze byc odrzucony przez sad. Co do badania
    to nie mozna zmontowac dzwieku bedacego w tle i biegli sa w stanie wykryc
    nagrane dzwieki nawet z odleglosci kilkuset metrow od urzadzenia. ?ale jak
    to w zyciu roznie to z bieglymi bywa :)
    Pozdrowiska Misiek