  • 1. Data: 2002-06-25 18:55:12
    Temat: duzy dziki kot- jakie warunki trzeba spelnic
    Od: "Mirella" <d...@p...onet.pl>

    Chcialabym sobie za pare lat kupic Serwala. To taki duzy dziki kot, cos
    w stylu pumy. Czy moge? Czytalam w gazecie, ze polski piosenkarz - Waldemar
    Kocon, kupil sobie wlasnie serwala. ( a teraz tez mieszka w Pl, musial
    uzyskac zgode w Wawie) W gazecie bylo nawet ich foto:-) sa to piekne koty,
    jakie warunki trzeba spelnic aby moc hodowac takiego kota?? I jakie sa
    koszty tych wszystkich pozwolen??
    Mirella

  • 2. Data: 2002-06-26 20:31:16
    Temat: Re: duzy dziki kot- jakie warunki trzeba spelnic
    Od: Jaszyn <l...@s...sie.z.idiotow.org>

    Pewna osoba, zwana Mirella wklepała sobie pięknego dnia 25 cze 2002 w
    wiadomooeci news:afbili$e24$1@aquarius.webcorp.pl:

    > Chcialabym sobie za pare lat kupic Serwala. To taki duzy dziki
    > kot, cos
    > w stylu pumy. Czy moge?

    To wolny kraj.

    > Waldemar Kocon, kupil sobie wlasnie serwala. ( a teraz tez mieszka w
    > Pl, musial uzyskac zgode w Wawie) W gazecie bylo nawet ich foto:-)

    noniesłychane :-OO

    > sa
    > to piekne koty,

    Ocvzywiście, jak wszystkie _dzikie_ koty.

    jakie warunki trzeba spelnic aby moc hodowac takiego
    > kota??

    Przede wszystkim trzeba spełnić jeden warunek: trzeba mieć tak zdrowo
    niepoukładane w głowie, aby hodować dużego, dzikiego, drapieżnego kota w
    domu.

    BTW: polskie ogordy zoologiczne dostały kilka razy "prezenty" w postaci
    dorosłych dzikich kotów, które nieodpowiedzialni ludzie sobie kupili,
    napaleni "uroczym kocurkiem" na zdjęciu aktora.

    wiem, ze NTG, ale MSPANC.

    --
    Pozdrawiam,
    Jaszyn

  • 3. Data: 2002-06-27 21:40:27
    Od: "Mika" <m...@r...pl>

    no sorry, kot to kot. Jak bedzie od malego to sie oswoi. Nie hodujesz
    zwierzat?? kazde nie oswojone jest dzikie.

    -- Mirella

  • 4. Data: 2002-06-27 22:25:10
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <c...@a...ow.pl>

    Ke'dem guerfel "Mika" <m...@r...pl> ihn
    news:afg13j$8cs$1@aquarius.webcorp.pl: takh oblivyn ihn aa'kua
    pl.soc.prawo

    > no sorry, kot to kot. Jak bedzie od malego to sie oswoi. Nie
    > hodujesz zwierzat?? kazde nie oswojone jest dzikie.

    ROTFL :o)))))

    Tygrys i lew to tez sa w sumie koty - lekko wyrosniete, ale serwal tez
    w koncu od dachowca cokolwiek wiekszy jest. Mimo tego nawet jak lew
    czy tygrys bedzie od malego, to sie srednio oswoi. ;o)
    Ale ja z tych, co to truskawki cukrem...

    PMM

  • 5. Data: 2002-06-28 06:18:23
    Od: Remek <b...@p...onet.pl>

    > no sorry, kot to kot. Jak bedzie od malego to sie oswoi. Nie hodujesz
    > zwierzat?? kazde nie oswojone jest dzikie.

    Wybacz ale nie znasz kotow.
    Kot to nie jest piesek ktory silnie i emocjonalnie wiaze sie ze swoim
    wlascicielem. Niektore koty (czyt. rasy) nigdy nie przywiazuja. One po
    prostu sa dzikie. Co prawda sa male wyjatki ale nawet wtedy gdy siedza Ci na
    kolanach nigdy nie mozesz byc pewna co moze zrobic. Zwierze jakim jest kot
    ma bardzo silny instynkt lowiecki i obronny. Mozesz nauczyc go by zalatwial
    swoje potrzeby w wyznaczonym przez Ciebie miejscu, ale nigdy nie pozbawisz
    go tego instynktu. Kot w grupie zawsze stara sie dominowac. Samiczki moze sa
    bardziej ulegle ale za to bardziej zawziete i krwawe w swoich poczynaniach.
    Jak pewnie wiesz wsrod lwow to one glownie poluja (ale tez i wspaniale
    opiekuja sie swoimi dziecmi - tymi najsilniejszymi).

    Takze kot oswojony czy nie oswojony zachowuje swoja dzikosc do konca swych
    dni.

    Pzdr.
    Remek

  • 6. Data: 2002-06-28 17:57:02
    Od: poreba <d...@p...com>

    Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl> niebacznie popelnil
    Remek wrote:
    > O! Nareszcie ktoś kto widzi to samo co ja. Mam dwa koty i one
    > Fakt że nawet te dzikie żyją w miastach blisko czlowieka nie
    > znaczy że człowiek jest im niezbędny do zycie. One sie tylko
    > "zurbanizowały" jak wiele innych dzikich zwierząt.
    To o czym piszesz NIE jEST synantropizacja jakiej ulegly np.
    sierpowki, pustulki czy byc moze ostatnio bobry!!!

    > Czy słyszeliście o nowelizacji ustawy - jak tam ona sie nazywa -
    > tej od regulowania spraw zwiazanycn ze zwierzakami. Amnezja...
    > W każdym razie ma zostać przywrócone prawo do zastrzelenia przez
    > mysliwego wałęsających się psów i kotów.
    > A zwierzę wałęsac się bedzie już 100m od zagrody. Znowu pan
    > mysliwy bedzie mógł rolnikowi bezkarnie zastrzelić kundla albo
    > kota na jego własnym polu.
    I MYSLIWY do takiego kotka nie strzeli. Strzeli i to ochoczo kawal
    lobuza-klusownik, przy okazji czlonek PZŁ sam sie mieniacy mysliwym.

    > mysliwego. Czy myslicie że sarenkom sprawia to wielka róznicę?
    > Swoja drogą jakie szkody może spowodować w zwierzynie leśnej
    > wałęsający sie kot?
    Jezeli nie widzialas smierci sarny od kuli, jezeli sama jej nie
    dobijalas (zgodnie z 'tak!' etyka lowiecka) i jezeli nie widzialas
    jak wataha psow osacza i zabija - to faktycznie zadna roznica.
    A walesajacy kot moze zadusic matke i takie ptasiulenki, jakie
    ladniusie, cwierajace zdechna z glodu - lub u pewnych gatunkow
    zostana wyrzucone z gniazda przez ojca./sam nie wykarmi/

    > Jszcze pare takich nowelizacji, a sąsiad będzie mógł znowy
    > publicznie kopać swoja sukę, jak zaszczeka kiedy nie trzeba i
    > zamykac ja na 24 godziny w garażu
    Mylisz pojecia. Za okrucienctwo wobec zwierzat powinno sie po prostu
    wsadzac do pierdla i kombinowac ze znikoma spoleczna....

    > Fjnych mamy ustawodawców (tu ukłon w stronę PSL).
    Bredzisz, wsrod PSLowcow jest najwiecej zacieklych wrogow PZŁ
    A niektorzy jeszcze bardziej zacielki ode mnie.
    Hint: PSL-partia chlopska; sprzecznosc interesow z mysliwymi

    pozdro
    poreba
    co nie chcial brac odpowiedzialnosci przez niepewne oko
    za zbyt dlugie meki sarenki

  • 7. Data: 2002-06-29 17:58:33
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Jun 2002, poreba wrote:
    [...do Maddy...]
> [...]
    >+ I MYSLIWY do takiego kotka nie strzeli. Strzeli i to ochoczo kawal
    >+ lobuza-klusownik, przy okazji czlonek PZŁ sam sie mieniacy mysliwym.

    Zauważ że dla kota, jego właściciela oraz jego dzieci sprawa
    jest bez znaczenia :(
    Wolno ? - wolno. "Był w prawie" to sobie strzelił.
    To że w kraju wielkości Polski będą to co najmniej tysiące
    przypadków rocznie można uznać za pewnik...

    Pozdrowienia, Gotfryd
    "dlaczego Niemcy nie wprowadzili zakazu rozmów przez 'komórki'
    dla kierowców samochodów ? Aby społeczeństwo nie uczyło się
    że prawo można stosować wedle własnego widzimisię".

  • 8. Data: 2002-06-29 20:22:07
    Od: poreba <d...@p...com>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    niebacznie popelnil
    tanpol.com.pl:

> [...]
    > To że w kraju wielkości Polski będą to co najmniej tysiące
    > przypadków rocznie można uznać za pewnik...

    Fakt. Dlatego uważam że jeżeli zmiany te wynikły z inicjatywy PZŁ
    to gol do własnej bramki. Myśliwi nie mają najlepszej "prasy" i
    opinii w społeczeństwie. A sk@^#%# chętnych do strzelania
    wszystkiego co się rusza z legitymacją PZŁ w kieszeni wielu jest
    niestety. I jak piszesz (zgoda!!!) nastrzelają pewnie głównie
    jakiechś co bardziej rezolutnych w oddalaniu się pupilków niż
    wysyłane na polowania specjalnie w tym celu szkolone
    pseudoowczarki lub z winy byłych właścicieli zgłodniałe kundle.
    Lepszą metodą eliminacji piesków morderców
    (nie tylko zwierzyny, oj nie tylko, również ludzi)
    byłyby pieruńsko wysokie grzywny dla właścicieli.

    Odezwałem się bo bardzo denerwują mnie stereotypy
    "myśliwy=morderca sarenek" Rzucam wtedy: "rolnik=oberkapo świnek"
    albo "amator wędlinki=trupojad"
    pozdro
    poreba

  • 9. Data: 2002-06-30 06:34:38
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    poreba wrote:

    > Odezwałem się bo bardzo denerwują mnie stereotypy
    > "myśliwy=morderca sarenek" Rzucam wtedy: "rolnik=oberkapo świnek"
    > albo "amator wędlinki=trupojad"

    Pominąłeś jedno - rolnik nie deklaruje wszem i wobec jak on te świnki kocha,
    jak o nie dba i sie dla nich poświęca (dokarmia w zimie, rozkłada
    szczepionki, i inne tere fere ku ku). On je choduje po to żeby zjeść albo
    sprzedać. Przynajmniej jest szczery.
    Nie chodzi mi o samo zabijania i zjadania zwierząt (sama jestem
    zadeklarowanym mięsożercą) - ale fakt zabijania tak po prostu, żeby sobie
    powiesić martwy ryjek w pokoju a skórkę położyć przed kominkiem i pompować
    ego - to dla mnie zabawa znudzonych i zwyrodniałych paniczyków.
    Chodzi o otaczającą mysliwych obłudę - jak sie posłucha to wychodzi, że oni
    te zwierzaki strzelają dla ich dobra, wbrew sobie i bardzo cierpią
    moralnie. Jeszcze brakuje żeby nad trupem odtańczyli indiański taniec w
    podzięce dla zwierzaka, że pozwolił się ustrzelić i złozyli mu ofiarę z
    miodu i tytoniu.
    Strzelają i zabijają bo lubią, a już samo to nienajlepiej o nich świadczy.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2002-06-30 21:42:20
    Od: poreba <d...@p...com>

    > Pominąłeś jedno - rolnik nie deklaruje wszem i wobec jak on te
    > świnki kocha, jak o nie dba i sie dla nich poświęca (dokarmia w
    Ejże, a deklaracje wszystkich peeselów i samoobron jak to chłop
    kocha ziamnię i jak do to niej przywiązan i umiłowan to nie w tej
    tonacji są?

    > Jeszcze brakuje żeby nad trupem odtańczyli indiański
    > taniec w podzięce dla zwierzaka, że pozwolił się ustrzelić i
    > złozyli mu ofiarę z miodu i tytoniu.
    Pokot i złom-wypisz wymaluj. Kurczę wywinęłaś mi następny w
    kolejce argument ;) :( dziwiło to innych, ale akurat te obyczaje
    bardzo indiańsko zawsze mi pachniały. BTW wiesz co się robi gdy
    myśliwy strzeli pierwsze zwierzę?

    > Strzelają i zabijają bo lubią, a już samo to nienajlepiej o nich
    > świadczy.
    BZZZZ. Widocznie miałaś nieszczęście spotkać, STOP: nie miałaś
    szczęścia spotkać takich co w 100% sytuacji przełożą palec na
    kabłąk i pomachają odyńcowi ręką: Może kiedyś, teraz leć sobie.
    bez patrzenia na to że kolega to by nie... że odstrzał...
    że kiełbasa ... Mie samego właśnie mięsiarze zrazili do łowiectwa,
    ale wierz mi są jeszcze prawdziwi myśliwi. Ciężko to wytłumaczyć ale
    tacy nie lubią-ani nie nie lubią zabijać bo to nie o to w tym chodzi

    pozdro
    poreba