  • 1. Data: 2002-06-25 19:21:33
    Temat: prowadzenie samochodu firmowego
    Od: Piotr Dziubanii <d...@w...npnet.org>

    Witam
    mam pytanie: jak to jest z prowadzeniem samochodu firmowego?
    czy potrzebne jest, oprocz dokumentow samochodu jakies upowaznienie?
    jedni mowia ze nie, inni ze musi _wlasciciel_ napisac upowaznienie i ze
    policja to sprawdza dokladnie
    czy to prawda?
    a jesli samochod jest leasingowany i w dow. rej. jest wpisana firma leasingowa,
    uzytkuje to leasingobioraca, firma S.A., to kto powinien takie upowaznienie
    wystawic (o ile jest wymagane)?
    bezp. przelozony? prezes? firma leasingowa?
    a moze swistak? ;)

    pozdrawiam,

    p.

  • 2. Data: 2002-06-25 21:45:57
    Temat: Odp: prowadzenie samochodu firmowego
    Od: "Pawel" <p...@b...pl>

    Użytkownik Piotr Dziubanii <d...@w...npnet.org> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:s...@w...npnet.org...
> [...]
    upowaznienie
    > wystawic (o ile jest wymagane)?
    > bezp. przelozony? prezes? firma leasingowa?

    Zadne upowaznienie nie jest potrzebne, ktos Ci glupot nagadal.
    musisz miec dowod rejestracyjny, wazne OC i to wszystko.
    pozdrawiam
    Pawel
    PS nigdy mi sie nie zdarzylo, zeby Policja sprawdzala jakies upowaznienia, a
    troche sluzbowymi autami jezdze.

  • 3. Data: 2002-06-26 08:11:07
    Temat: Re: prowadzenie samochodu firmowego
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Pawel" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > PS nigdy mi sie nie zdarzylo, zeby Policja sprawdzala jakies upowaznienia,
    > troche sluzbowymi autami jezdze.

    Policja może i nie, ale może takich rzeczy wymagac ubezpieczyciel w razie
    wypadku (to, że Iksiński dał synkowi posiadającemy prawko od dzisiaj do
    rozbicia samochód służbowy sanowi potencjalne źródło wielu perypetii z
    ubezpieczycielem). Spotkałem się też z przypadkiem, gdy odszkodowania nie
    wypłacono, bo kierujący służbową "ciężarówką" nie miał zawodowego prawa
    jazdy, a skoro prowadzi samochód służbowy, to pracuje jako kierowca
    (przynajmniej częściowo).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2002-06-26 10:53:36
    Od: "Wrona" <w...@s...mowimy.stanowcze.nie.wsisiz.edu.pl>

> [...]
    > wypłacono, bo kierujący służbową "ciężarówką" nie miał zawodowego prawa
    > jazdy, a skoro prowadzi samochód służbowy, to pracuje jako kierowca

    Nie ma czegos takiego jak "zawodowe prawo jazdy". W przypadku kolizji ubezpieczyciel
    wysyla do firmy pisemko o potwierdzenie, ze taki to a taki czlowiek jest
    pracownikiem tejze. Jezeli nie, to wtedy moga byc dopiero jakies problemy.

    Pozdrawiam
    WW

  • 5. Data: 2002-06-26 11:03:48
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Wrona" <w...@s...mowimy.stanowcze.nie.wsisiz.edu.pl

    napisał w wiadomości news:afc6br$30qq$1@pingwin.acn.pl...

> [...]
    czlowiek
    > jest pracownikiem tejze. Jezeli nie, to wtedy moga byc dopiero jakies

    Nie pamiętam, jak to formalnie się nazywa, ale jest taka "wkładka/załącznik"
    do prawa jazdy. Wymaga to też częstszych i dokładniejszych badań lekarskich
    (testy psychotechniczne).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2002-06-27 13:20:37
    Od: "Wrona" <w...@s...mowimy.stanowcze.nie.wsisiz.edu.pl>

    > Nie pamiętam, jak to formalnie się nazywa, ale jest taka "wkładka/załącznik"
    > do prawa jazdy. Wymaga to też częstszych i dokładniejszych badań lekarskich
    > (testy psychotechniczne).

    Nazywa sie to "swiadectwo kwalifikacji" ale nie jest to zadne prawo jazdy zawodowe.
    Jest wymagane tylko w okreslonch sytuacjach - np. autobus, karetka, taksowka,
    ciezarowka (ale powyzej okreslonegej masy) i swiadczy o przejsciu badan lekarskich i
    testow psychotechnicznych. Pracujac jako kierowca i jezdzac samochodem ciezarowym o
    masie calk. np. 5 ton nie potrzeba czegos takiego. Pomijam tu kwestie wymagan
    pracodawcy ktory zazwyczj wymaga badan i takich testow dla dopuszczenia pracownika
    do pracy w tym zawodzie(badania okresowe). A swiadectwo jest tylko dla policji i
    wymagane w zakresie jak na wstepie.
    Jezeli chodzi o "czestosc badan", to wyglada ona tak samo jak dla normalnego prawa
    jazdy (5 lat przy braku uwag, czesciej po osiagnieciu jakiegos wieku. Nie ma tu
    jednak czegos takiego, jak "bezterminowosc")

    Pozdrawiam

    Wiesiek

  • 7. Data: 2002-06-27 17:00:37
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    Piotr Dziubanii <d...@w...npnet.org> napisał:

    > jak to jest z prowadzeniem samochodu firmowego?
    >czy potrzebne jest, oprocz dokumentow samochodu jakies upowaznienie?
    Zgodnie z PoRD tylko prawo jazdy odpowiedniej kategorii (pomijam
    ciężarowe powyżej 7,5 t)

    Artur Golański